Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Det är något i den som inte tilltalar mig, kanske för mycket socker? Köper bara de utan tillsatt socker har svårt för sötsaker.

Ah! Jag gillar inte hasselnötter på det sättet så jag har inte testat den. Men är min mans favorit så stod lägligt på frukostbordet precis bredvid när jag läste ditt inlägg :D
 
hahaha, jag och sambon har funderat över detta mååååånga gånger. Varför gör man så? Är det den här instinkten som många verkar ha med att gasa och varva allt som har en motor?
Se mitt tidigare svar. Det beror på var, vad och vart något ska blåsas. Man kan inte bara gasa på, man har ofta gränser att hålla sig till. En blir har dessutom ett rör, du blåser alltså som i en linje rakt fram. Det är en jäkla teknik om du t.ex. ska blåsa ihop i en hög. Strängar är lite enklare.
 
Jag stör mig på att all musli med hasselnötter som jag hittar nu för tiden också har daddlar i, jag har svårt att tänka mig något mer oätligt:wtf: har inte köpt på flera år utan ätit havreringar istället, men så fick jag för mig att jag skulle köpa min gamla favorit från Coop. Den fanns inte kvar:cry:
Fick köpa en osötad muesli och tillsätta hasselnötter, men tycker det är tråkigt att min gamla favorit har fått en ny ingrediens.
Testat Risentas mandel hasselnöt? Den brukar jag köpa ibland :) Hade inga dadlar i sist jag köpte iaf, har de ändrat den så blir jag sur för jag gillar inte dadlar jag heller 😅
 
Har suttit i kö till arbetsförmedlingen i strax över en timme och håller på att dö av kissnödighet!! Vill egentligen bara slänga på luren, men vet inte om det blir knas om jag inte skrivs ut exakt idag...
 
Har suttit i kö till arbetsförmedlingen i strax över en timme och håller på att dö av kissnödighet!! Vill egentligen bara slänga på luren, men vet inte om det blir knas om jag inte skrivs ut exakt idag...
Behöver inte ringa? Ska gå göra med typ ett klick bara

1727788686135.png
 
Behöver inte ringa? Ska gå göra med typ ett klick bara

Visa bifogad fil 154300
Kan inte för jag ska inte skriva ut mig till 100%. Ska jobba 80% och måste vara inskriven för att skydda sgi. Måste dock ringa försäkringskassan igen i morgon för nu säger AF helt plötsligt att jag inte ska söka jobb utan att det räcker med att vara inskriven. Hen vägrade svara på frågor då de tydligen knappt får diskutera att sgi finns...
 
Idag var jag för varmt klädd istället, samt var inkallad till ett helt värdelöst möte med tester. Vi hade ingen färdig testmiljö att jobba i så det gick inte att genomföra testerna. :cautious: Efter 1,5 timme så plockade jag ihop mig och satte mig på kontoret istället, och något senare så plockade jag ihop mig ännu mer och uträttade några ärenden istället. :meh:
 
Kan inte för jag ska inte skriva ut mig till 100%. Ska jobba 80% och måste vara inskriven för att skydda sgi. Måste dock ringa försäkringskassan igen i morgon för nu säger AF helt plötsligt att jag inte ska söka jobb utan att det räcker med att vara inskriven. Hen vägrade svara på frågor då de tydligen knappt får diskutera att sgi finns...

Ett tips är att läsa detta. Inskriven på Arbetsförmedlingen ger inte automatiskt ett skydd till att skydda SGI.

https://arbetet.se/2023/11/20/sjukpenning-sa-skyddar-du-din-sgi-som-arbetssokande/
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp