Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Förmodligen för att det är Försäkringskassan som beslutar kring SGI.
Jo, absolut. Men att "inte få nämna" låter bara tramsigt, man kan ju då säga att det är inte vårt bord utan FKs så den biten kan inte vi.

Antar att det nog mer handlar om fel som begåtts, har läst om några fall om just SGI där människor lyssnat på AF och förlorat sin SGI. Så kanske beror det på det att de numera inte "får nämna" SGI.
 
Lite störigt att det tydligen var sällskap på visningen av vårt hus I går som gick runt med skorna på inomhus (utan skoskydd). Tack för den liksom :meh: Har en fin men lite känslig ekparkett i hela huset och dessutom städat, så verkligen inte roligt att folk klampar in med smutsiga skor :down:
 
Fryser, vad sjutton. Så kallt är det inte ute men trots fleecetröja och fjällrävens väst (som hängt med sedan barnsben, kvalitet var ordet) så frös jag när jag åkte hem och gör det fortfarande. Funderar på att ta en varm dusch, iofs duschade jag i morse och vill inte torka ut huden för mycket.

Edit: Funderar på om jag ska bada, har inte gjort det på kanske ett år, så det borde inte slösa alltför mycket vatten.
 
Fryser, vad sjutton. Så kallt är det inte ute men trots fleecetröja och fjällrävens väst (som hängt med sedan barnsben, kvalitet var ordet) så frös jag när jag åkte hem och gör det fortfarande. Funderar på att ta en varm dusch, iofs duschade jag i morse och vill inte torka ut huden för mycket.

Edit: Funderar på om jag ska bada, har inte gjort det på kanske ett år, så det borde inte slösa alltför mycket vatten.
Bada är kärlek. 🧡
 
Jo, absolut. Men att "inte få nämna" låter bara tramsigt, man kan ju då säga att det är inte vårt bord utan FKs så den biten kan inte vi.

Antar att det nog mer handlar om fel som begåtts, har läst om några fall om just SGI där människor lyssnat på AF och förlorat sin SGI. Så kanske beror det på det att de numera inte "får nämna" SGI.
Pratade med FK nu och handläggaren där sa att så länge jag är inskriven på AF så är de lugnt, de kan i alla fall inte se aktivitetsrapporten så det spelade ingen roll om jag kunde fylla i den eller ej.
 
Tog en varm dusch, halkade i badkaret och slog i huvudet just ovanför ögat med full kraft. Lyckades också dra ner duschdraperistången. Så nu sitter jag här och är lite mer varm men mår illa och det blir nog en rejäl bula av det hela. Bleh.

Den jäkla snurrigheten och svagheten med min extremt usla balans gör mig galen.
 
Cyklister. Jag har sagt det förut men jag begriper inte hur en så stor del av stans cyklande befolkning kan vara såna trafikfarliga idioter.

Igår stod jag vid ett rödljus i stan. Efter ganska lång väntan slog signalen äntligen om till grönt, och vad händer? Jo, ett gäng cyklister körde rakt över övergångsstället framför mig trots att deras trafikljus gott och väl hade hunnit slå om till rött när de började köra över. När alla hade passerat hann jag precis över men bilen bakom fick vänta på grönt igen.

Allra värst är det vid korsvägen när man kommer från Mölndal och ska köra förbi Liseberg. Cyklisterna kör i en jädra hastighet och eftersom cykelvägen går snett bakom bilen på högra sidan är det svårt att se ordentligt. Jag kör den vägen varje dag och hittills har det aldrig varit någon cyklist som stannat till vid övergångsstället och kollat om jag uppfattat dem, de kör rätt ut och förutsätter att de syns. Bedrövligt trafikbeteende.
 
Att sossarnas idé om att hjälpa barn som är svenska medborgare från Libanon bemöts med haranger om "egen ansvar". Det är tydligen en väldigt viktig del av den svenska kulturen att hålla barn ansvariga för att ha valt fel föräldrar :meh:

Å andra sidan arvssynden finns ju som koncept i kristendomen och vi måste kämpa för våra värderingar
 
Cyklister. Jag har sagt det förut men jag begriper inte hur en så stor del av stans cyklande befolkning kan vara såna trafikfarliga idioter.

Igår stod jag vid ett rödljus i stan. Efter ganska lång väntan slog signalen äntligen om till grönt, och vad händer? Jo, ett gäng cyklister körde rakt över övergångsstället framför mig trots att deras trafikljus gott och väl hade hunnit slå om till rött när de började köra över. När alla hade passerat hann jag precis över men bilen bakom fick vänta på grönt igen.

Allra värst är det vid korsvägen när man kommer från Mölndal och ska köra förbi Liseberg. Cyklisterna kör i en jädra hastighet och eftersom cykelvägen går snett bakom bilen på högra sidan är det svårt att se ordentligt. Jag kör den vägen varje dag och hittills har det aldrig varit någon cyklist som stannat till vid övergångsstället och kollat om jag uppfattat dem, de kör rätt ut och förutsätter att de syns. Bedrövligt trafikbeteende.
Jag undviker att köra i centrum till stor del pga cyklisterna. Tycker det är riktigt obehagligt, de kommer från ingenstans och i hög hastighet. Dessutom gärna utan reflexer och lampor på kvällarna.
Usch.
 
Jag stör mig på den eviga illamåendet jag känner varje gång jag ätit något. Man vill ju inte äta något när man ska må äckligt pga det!

Men maten var ju trots det vääääldigt god, och jag har helt själv tillagat den! Så bara att be kroppen att sluta fjanta sig och ta en Ondensatron, Ondansetron... vad de nu heter. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp