Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag undviker att köra i centrum till stor del pga cyklisterna. Tycker det är riktigt obehagligt, de kommer från ingenstans och i hög hastighet. Dessutom gärna utan reflexer och lampor på kvällarna.
Usch.
Men precis så, det är riktigt otäckt! Det behövs fler cykelöverfarter med trafikljus i stan och mer riktade kampanjer med info om cyklisternas skyldigheter i trafiken.
 
Min smart watch visar rätt tid, men när den loggar sömn och aktivitet så är den 2h sen! Så det ser ut som om jag sover mellan 20-04... :cautious::meh::mad:
Igår promenerade jag tydligen strax efter 18 fast jag vet att jag med säkerhet vid den tiden satt på restaurang med kollegorna. O_o
Du åt kanske väldigt intensivt :D

Min klocka sa att jag sov på jobbet. Som lantbrevbärare. Tydligen blev jag väldigt avslappnad av att köra bil långa sträckor.
 
Min smart watch visar rätt tid, men när den loggar sömn och aktivitet så är den 2h sen! Så det ser ut som om jag sover mellan 20-04... :cautious::meh::mad:
Igår promenerade jag tydligen strax efter 18 fast jag vet att jag med säkerhet vid den tiden satt på restaurang med kollegorna. O_o
Det är inte ngn inställning som gör att tiden i loggen är GMT?
Det låter ju lite så med de 2 timmarna.
 
Du åt kanske väldigt intensivt :D

Min klocka sa att jag sov på jobbet. Som lantbrevbärare. Tydligen blev jag väldigt avslappnad av att köra bil långa sträckor.
Haha, kanske. Men den känner av aktiviteten vid rätt tidpunkt men sen när den blir loggad så är det 2h fel. För jag promenerade ju strax efter 20, men klockan loggade aktiviteten vid efter 18 trots att jag såg på klockan där efter 20 att den känt av att jag promenerade.
 
Det är inte ngn inställning som gör att tiden i loggen är GMT?
Det låter ju lite så med de 2 timmarna.
Ja, det är lite det jag funderar på, men klockan synkar med telefonen och tiden är ju rätt när jag tittar på klockan. Som nu är kl.20.01 och det visar klockan, men o jag utför en aktivitet så blir de ändå loggade 2h tidigare. Knepigt, köpte ju ny telefon och började använda den i lördags och det är efter det som allt är fel. Kanske är telefonen som det blir fel hos? :crazy:
 
Mobiltelefonisäljare. Dessa muterade amöbor ur evolutionens rövhål.

Ett par närstående till mig, i 90-årsåldern, gick till stormarknaden för att handla mat i veckan. De fixar det, med rollatorer. Nu visar det sig att nåt bakåtkammat pikéklätt jävla as krängt på dem två mobiltelefoner, en padda, en laptop(!) och varsitt "trygghetslarm" med oerhört oklar reell funktionalitet. Till månadsbetalning á ett antal tusenlappar, som gudarna skall veta behövs bättre till mat och basala behov.

Visst finns det lagstadgad ångerrätt. Men det förutsätter förstås insikt om att den behöver utnyttjas - vilket i sin tur kräver att åldringarna erkänner för sig själva att de blivit pålurade en hel hög med dyra grejor som de varken behöver eller har förutsättningar att faktiskt använda. Vilket förstås känns plågsamt skamligt.

Störning beskriver inte en bråkdel. Jag föraktar slöddret nåt utomjordiskt.
Omfattningen uppdagas sakta. Det handlar om hårdvara för 50-60 tkr, kontant betalt via ffa Swish, och abonnemang på larmtjänster plus vartenda tillgängligt betal-TV abonnemang till ett avtalsvärde av ca 100 tkr.

Det finns även fler och graverande omständigheter som jag inte redogör för här.

Sen är läget förstås inte solklart eftersom rent juridiskt en stor del av ansvaret ligger på åldringarna själva. Vi får se vilka vägar detta tar.
 
Ja, det är lite det jag funderar på, men klockan synkar med telefonen och tiden är ju rätt när jag tittar på klockan. Som nu är kl.20.01 och det visar klockan, men o jag utför en aktivitet så blir de ändå loggade 2h tidigare. Knepigt, köpte ju ny telefon och började använda den i lördags och det är efter det som allt är fel. Kanske är telefonen som det blir fel hos? :crazy:
Prova stäng av och starta om klockan
 
Omfattningen uppdagas sakta. Det handlar om hårdvara för 50-60 tkr, kontant betalt via ffa Swish, och abonnemang på larmtjänster plus vartenda tillgängligt betal-TV abonnemang till ett avtalsvärde av ca 100 tkr.

Det finns även fler och graverande omständigheter som jag inte redogör för här.

Sen är läget förstås inte solklart eftersom rent juridiskt en stor del av ansvaret ligger på åldringarna själva. Vi får se vilka vägar detta tar.

Blir så arg att jag kokar. Som en person som arbetat med tjänster inom telekommunikation blev det snabbt väldigt tydligt att många i den åldern har svårt att säga nej eller har teknisk kunskap nog i ryggen att fatta bra snabba beslut, speciellt när någon trycker på med sina inlärda argument utan att backa. Men de som gör sådana här behovsanalyser har då fan ingen heder – allt för core-sälj och provision. 😡 Risken om de försöker använda ångerrätten är att de kopplas till winback och blir erbjudna ännu mer 'bra erbjudanden' som de binds till.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp