Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Tittar på en dokumentär om fartyget Costa Concordia. Kommentaren "Fartyget Costa Concordia byggdes 6 år tidigare till en kostnad av 5 miljarder kronor och förväntades vara osänkbart."

Förlåt mig. Så väldigt mycket. Men hur dum får man vara? Har man inte hört talas om Titanic? Som var mindre och "förväntades vara osänkbart"...

Finns det något som är osänkbart alls i ett hav? Nu gick det på grund och hamnade på sniskan i vattnet och sjönk inte ner till botten, pga det troligen, men bara tanken på att något anses vara osänkbart tycker jag är korkat.
Säger folk att något är osänkbart kommer det definitivt sjunka.
 
Diskborstar!
Att det ska vara så svårt att hitta vettiga. De jag hittar i vanliga affärer har glesa stenhårda spröt till borst.
Jag vill ha lite mjukare så det går att borsta, inte bara repa smutsen.:rage:
Var hittar jag borstar som de var för 10 år sedan?
Representanter för DeLaval brukar skryta om sina diskborstar varje gång jag träffar dem. Jag har börjat tro att de är så bra som de säger.
 
Den går att beställa på hemsidan. Verkar bli 49 kronor i frakt.
Egentligen ska man kunna beställa fraktfritt till butik, men det alternativet är långvarigt ur funktion i webbutiken. Till mig har de sagt att det är meningen att det ska gå, men ingen kan tala om när det blir så igen. Eventuellt kan en butik lägga in sakerna i sin vanliga varubeställning om man kontaktar dem direkt, men det avgör de som jag förstod från fall till fall i butiken.
De ÄR kanonbra. Går knappt att slita ut.
Jag har bara inte hittat var jag kan köpa. Granngården här på orten och grannkommunen har dem inte.
https://minimundus.se/produkt/diskborsten-som-haller/
 
Vi använder skonas diskborste där själva borsten är utbytbar. De tycker jag funkar bra. Är granngården bättre så de är värda att beställa?

Vi använder de inte jättemycket men skonas håller många månader för oss.
 
Faktiskt ja.
De trasslar inte tills sig till sig, blir inte slitna och fräshas lätt upp med diskmaskin eller kokning.

En vanlig billig från affären slänger jag efter ett par månader för den är så ful eller sliten. (och usel för sitt syfte) En Laval kan man ha i mängder av år.

JAA!
Och eftersom de kan användas längre så är det faktiskt billigare än att köpa X antal diskborstar på ICA under samma tidsperiod. Dessutom slipper man omaket med att behöva använda dessa i halvtaskigt skick.
Kanske behöver en rosa då.. 🤷🏼‍♀️😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp