Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Störigt.
Men om det är samma person varje gång så kliver den väl på någon hållplats innan, så bäst är väl för dig att hitta ny bra plats. Eller att säga till personen att h*n har tagit din plats. Skulle vara intressant att lyssna på det samtalet.... :)
Haha, verkligen 🤣 tyvärr har det varit olika personer varje dag ^^
 
Recepttider stämmer fan aldrig. ”Här är en enkel 15-minuterscurry!” men det är 12 grönsaker som ska skalas och hackas, citron ska rivas och pressas, nötter ska rostas :cautious: 15 minuter har gått innan jag ens hunnit klart med all prep inför steg ett!!!

Hade aldrig överlevt på mästerkocken… :bag:
 
VEM VET :arghh::arghh::arghh: Nån gammal skit om att man ska jobba på fabrik och ha blånaglar och annars(min tolkning) är man inte en Riktig Man (tm). Trams. Husum verkar ha gjort en kulturell revival av det med nån teater för några år sen. Och så skyltjäveln då.
Jag är från Husum och visste inte ens att skylten existerar :eek: fast jag kör å andra sidan inte tåg..kan du inte fota den nästa gång så jag får se? 🙄
 
Min nya skrivarjävel, som enligt recension på Clas O skulle var "för enkel att installera", jävlas med mig och installeras inte. Datorn hittar den som okänd enhet men installera går inte.
HATAR DATORER+SKRIVARE!!! :rage: De ska fan bara fungera!! Punkt!! Hållit på i två timmar idag men det går inte. SKIT!!
Har lust att slänga både dator och skrivarjävel åt helvete! Måste täcka över den med nåt så jag slipper se den.
GAAAAARRRGHHH!!!!!!!!!!!!!
:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
 
:rage::rage:
20241004_171554.jpg


Vem har massakrerat mitt plommonträd? Bara förstört men inte ens ätit upp plommonen?
 
Cyklister. Jag har sagt det förut men jag begriper inte hur en så stor del av stans cyklande befolkning kan vara såna trafikfarliga idioter.

Igår stod jag vid ett rödljus i stan. Efter ganska lång väntan slog signalen äntligen om till grönt, och vad händer? Jo, ett gäng cyklister körde rakt över övergångsstället framför mig trots att deras trafikljus gott och väl hade hunnit slå om till rött när de började köra över. När alla hade passerat hann jag precis över men bilen bakom fick vänta på grönt igen.

Allra värst är det vid korsvägen när man kommer från Mölndal och ska köra förbi Liseberg. Cyklisterna kör i en jädra hastighet och eftersom cykelvägen går snett bakom bilen på högra sidan är det svårt att se ordentligt. Jag kör den vägen varje dag och hittills har det aldrig varit någon cyklist som stannat till vid övergångsstället och kollat om jag uppfattat dem, de kör rätt ut och förutsätter att de syns. Bedrövligt trafikbeteende.
 
Okastrerade katter som spöar skiten ur min lilla. Han har sår och skorpor över hela kroppen och fick vara utan medicin i nästan två hela veckor. Nu är ena ögat så svullet så att han har svårt att se.

Stör mig mest på vidriga människor som skaffar katt utan att kastrera och sen dumpar dem.
 
Tittar på en dokumentär om fartyget Costa Concordia. Kommentaren "Fartyget Costa Concordia byggdes 6 år tidigare till en kostnad av 5 miljarder kronor och förväntades vara osänkbart."

Förlåt mig. Så väldigt mycket. Men hur dum får man vara? Har man inte hört talas om Titanic? Som var mindre och "förväntades vara osänkbart"...

Finns det något som är osänkbart alls i ett hav? Nu gick det på grund och hamnade på sniskan i vattnet och sjönk inte ner till botten, pga det troligen, men bara tanken på att något anses vara osänkbart tycker jag är korkat.
 
För någon vecka sedan störde jag mig på en kund som försökte lämna tillbaks en uppenbart använd vara, och en som utgått ur sortimentet för länge sedan, båda väldigt dammiga.

Tro fan att hon kommer idag igen. Med samma jäkla vas som förra veckan, som jag sa nej till då, den har utgått för länge sedan. Plus en annan. "Men ni har ju en precis likadan där". Nej, den är ca 10 cm högre och hälften smalare, och den du kommer med har inte ens streckkoden kvar, vi kan inte ta emot sådant här.

Men, liksom, därför att, jag har inte plats för dem hemma och hade hellre velat köpa blommor för pengarna, och 32 andra om och men.

Vi är för böveln inget loppis eller återvinningscentral.

Nej, ingen fattig stackars människa med psykiska svårigheter eller något liknande, utan en vuxen kvinna som har ett kvalificierat jobb.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp