Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Min dåliga karaktär som ställer till det för mig. Och på att jag har så svårt att säga nej...
Kontext: Jag har en underbar kollega som skämmer bort oss andra med gott fika och vill så väl.
Vi jobbar natt och jag mår bäst av att inte äta alls på kväll/natt och definitivt inte mackor.
Just nu har jag dessutom satt mig själv på diet efter en liten utlandsresa där det frossades friskt.
Jag vill dock inte göra kollegan ledsen när hen handlat fika åt oss och tar då lite och när jag väl börjat äta så... finns det inget stopp.
Nu sitter jag här med uppsvälld mage och dåligt samvete för min kraschade diet.
Och ja, kollegan vet om att vi andra inte vill fika, men hen vill så gärna bjuda fast vi sagt ifrån och det är ju bara för att hen vill att vi ska ha det bra. Jag stör mig absolut inte på hen.
/pösmunken som inte får plats i jobbarbyxorna (de skär in i magen)
 
Stör mig på min ena katt. Hon väckte mig vid 3 genom att peta på min arm med klorna och sen slicka i min armhåla. Och när jag försöker hindra henne så petar hon mera med klorna tills jag börjar klappa på henne men då är jag mera vaken och kan inte somna om. Nu sover hon igen
 
Min dåliga karaktär som ställer till det för mig. Och på att jag har så svårt att säga nej...
Kontext: Jag har en underbar kollega som skämmer bort oss andra med gott fika och vill så väl.
Vi jobbar natt och jag mår bäst av att inte äta alls på kväll/natt och definitivt inte mackor.
Just nu har jag dessutom satt mig själv på diet efter en liten utlandsresa där det frossades friskt.
Jag vill dock inte göra kollegan ledsen när hen handlat fika åt oss och tar då lite och när jag väl börjat äta så... finns det inget stopp.
Nu sitter jag här med uppsvälld mage och dåligt samvete för min kraschade diet.
Och ja, kollegan vet om att vi andra inte vill fika, men hen vill så gärna bjuda fast vi sagt ifrån och det är ju bara för att hen vill att vi ska ha det bra. Jag stör mig absolut inte på hen.
/pösmunken som inte får plats i jobbarbyxorna (de skär in i magen)
Det där är svårt. Jag fikar inte på jobbet för jag inte vill, blir pikad nästan varje gång det bjuds (och det är ofta!). Tänk om folk bara kunde acceptera…

🤗
 
Jag verkar vara den enda i mitt hus som kan stänga dörren utan att drämma igen den så hela huset skakar.
Funderar på om de flesta inte vet hur ett dörrhandtag är tänkt att fungera :confused:
Det där är faktiskt en mycket bra fråga.... Förra stället jag borde på kunde ingen stänga en dörr ordentligt och ljudlöst utom jag och barnen. Mycket märkligt det där. Hårt drillad av min mamma om att inte smälla i dörrar eftersom det stör och de kan gå sönder.
 
Privata hyresvärdar som ställer så sjukt mycket orimliga krav för att få bo i deras lägenheter. Va fan ska de med hur långt jag har till jobbet att göra?!
1728213059978.png
 
Privata hyresvärdar som ställer så sjukt mycket orimliga krav för att få bo i deras lägenheter. Va fan ska de med hur långt jag har till jobbet att göra?!
Visa bifogad fil 154556
Herregud, av alla dumma saker jag har sett som krav så är det här det dummaste på länge! Det kan säkert finnas någon "vettig" förklaring och bla bla bla, men så länge man sköter om sitt hem ska väl hyresvärden skita i om jag råkar ha 1 timme och 45 minuters resväg?!
Och, frågan är ju hur ok regler det är enligt lag? Men passar det inte kan man ju välja annat boende tänker de.
 
Privata hyresvärdar som ställer så sjukt mycket orimliga krav för att få bo i deras lägenheter. Va fan ska de med hur långt jag har till jobbet att göra?!
Visa bifogad fil 154556
Fyller på med störningsmoment:
För en lägenhet med hyra på 14000:- måste du tjäna 29300 EFTER SKATT om du har en sambo, annars måste du tjäna 39130 EFTER SKATT för att ens få söka.
 
Herregud, av alla dumma saker jag har sett som krav så är det här det dummaste på länge! Det kan säkert finnas någon "vettig" förklaring och bla bla bla, men så länge man sköter om sitt hem ska väl hyresvärden skita i om jag råkar ha 1 timme och 45 minuters resväg?!
Och, frågan är ju hur ok regler det är enligt lag? Men passar det inte kan man ju välja annat boende tänker de.
Se kompletterande störning...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 567
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 460
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 694
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp