Samma här ,även om dom gjorde stora försök att få mig att ta en mini dongelDet är nog planen. Men när jag bara vägrade deras tokerier och skulle säga upp dock jag behålla nuvarande tillsvidare, men de kunde inte lova hur länge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här ,även om dom gjorde stora försök att få mig att ta en mini dongelDet är nog planen. Men när jag bara vägrade deras tokerier och skulle säga upp dock jag behålla nuvarande tillsvidare, men de kunde inte lova hur länge.
Var och en gör som de själva tycker är bästAgnes har ju inte alltid alla rätt, när diverse experter säger att diverse bacilusker behöver 60 grader i tvätten för att dödas, tror jag nog mer på dem. Särskild nu när jag haft en hjärtinfarkt och en hjärtsvikt., För 14 år sedan innan hjärtinfarkten, brydde jag mig mindre om temperaturer, men köpte endå kläder som tål minst 60 grader vid tvätt.
Nu är jag inget fan av Agnes Wold eftersom hon har en tendens att expertuttala sig om allt möjligt men hon är ju faktiskt professor i klinisk bakteriologi så just dessa ämnen har hon koll på vad hon pratar om. Hon är alltså expert på bacilusker.Agnes har ju inte alltid alla rätt, när diverse experter säger att diverse bacilusker behöver 60 grader i tvätten för att dödas, tror jag nog mer på dem. Särskild nu när jag haft en hjärtinfarkt och en hjärtsvikt., För 14 år sedan innan hjärtinfarkten, brydde jag mig mindre om temperaturer, men köpte endå kläder som tål minst 60 grader vid tvätt.
Fast vad är det för virus, bakterier och baciller du måste döda i din egen tvätt? Jag tvättar typ allt utom underkläder i 30grader, det ska ju i många fall bara "fräschas upp" egentligen.Stör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.
Det enda jag tvättar i 60 grader är handdukar och lakanStör mig på att TV reklam (och personer i övrigt) är så fixerade vid vid tvätt i 30 grader, när alla torde veta att Bakterier, baciller och virus inte dör för än med minst 60 grader i tvätten. Kläder som inte ens klarar 60 graders tvätt utan att förstöras, borde inte ens finnas på marknaden ur hälsomässiga skäl.
Samma här. Alla kläder i 30 eller 40 grader. Fattar inte problemet. Skulle man bli sjuk av bakterier i sina kläder?Det enda jag tvättar i 60 grader är handdukar och lakan
Den som drabbats av svamp vill nog gärna att så mycket svampsporer som möjligt dör vid tvätt, så att den övriga behandlingen blir så effektiv som det går.Fast vad är det för virus, bakterier och baciller du måste döda i din egen tvätt? Jag tvättar typ allt utom underkläder i 30grader, det ska ju i många fall bara "fräschas upp" egentligen.
Har man medicinska problem är det givetvis annorlunda och då bör man följa läkarens råd, men generellt och vardagligt är det rätt sällan man behöver tänka på bakterier och liknande i samband med tvätt.Den som drabbats av svamp vill nog gärna att så mycket svampsporer som möjligt dör vid tvätt, så att den övriga behandlingen blir så effektiv som det går.