Jag stör mig på åska i allmänhet och åskvädret över Östergötland i söndags i synnerhet. Blixten gick ner ca 100 meter från mitt hus och har slagit ut i princip all elektronik som tv-apparater, tre datorer, värmepump, diverse modem och routrar samt att solcellsanläggningen fått sig en kyss så displayen är död men den verkar tillverka el i alla fall. Konstiga saker som mikron och fläkten till ventilationen är också döda.
Vi har fått fart på värmepump, internet och wifi i huset, köpt en ny tv och en liten ny dator till mig. Mikro verkar anlända idag enlig PM. En intressant sak är att alla övriga vitvaror har överlevt! Ska bli intressant att se hur mycket LF ersätter, det mesta i datorväg var ju rätt gammalt.
Vi har fått fart på värmepump, internet och wifi i huset, köpt en ny tv och en liten ny dator till mig. Mikro verkar anlända idag enlig PM. En intressant sak är att alla övriga vitvaror har överlevt! Ska bli intressant att se hur mycket LF ersätter, det mesta i datorväg var ju rätt gammalt.