Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att grannen bedömer att hon behöver 4 dagar i tvättstugan men endast skrivit upp tre så idag skulle det vara ledigt men icke
(Vi är bara två familjer som bokar tvättstugan men fyra dagar är extremt mycket i mina ögon när man är arbetslös och kan passa tvättiderna).
4 dagar? Hur bokar ni egentligen?
Överallt jag bott med tvättstuga så har man en låskolv var så man kan bara boka en tid (4 timmar) i taget.
På papper, tvättstugan är olåst hela tiden.
Ojdå, låter som upplagt för irritationer...
Jag hade gått och pratat vänligt med grannen och försökt få till lite regler för bokningarna.
Nej det fungerar bra så länge man skriver upp exakta dagar som man tvättar, vi är bara två hushåll som bokar tvättstugan och man behöver minst två för att få torr tvätt.
Varför skrev du inte upp dig själv idag då om hon skrivit upp sig på de tre tidigare?Att grannen bedömer att hon behöver 4 dagar i tvättstugan men endast skrivit upp tre så idag skulle det vara ledigt men icke
(Vi är bara två familjer som bokar tvättstugan men fyra dagar är extremt mycket i mina ögon när man är arbetslös och kan passa tvättiderna).
Två dagar??! Menar du verkligen två HELA dagar?
Alltså, vi får boka ett pass per gång (låskolv). Ett pass är 4 timmar. På den tiden hinner vi tvätta och torka upp till sex rejäla maskiner!
Stämmer med två HELA dagar. Som exempel så har vi 1 enda tvättmaskin i tvättstugan som tar 2,5 timme för 60 tvätt. Torktumlaren kräver tex två omgångar för att få det torrt. Så redan där är en omgång tvätt uppe i minst sex timmar.
Tvättstugor skiljer sig åt väldigt mycket beroende hur många maskiner de har, vilken kapacitet tvättmaskinen har, om det finns torkskåp, bra torkrum, bra ventilation osv så det går inte att jämföra.
Mitt råd är att få till ett regelverk för hur mycket man får boka/tvätta, hur ofta och hur många dagar i sträck. Det funkar utan regler så länge alla tar hänsyn till varandra. Men om man använder tvättstugan fyra dagar i sträck utan att höra med den andra om den också behöver tvätta så har man slutat ta den hänsynen och då är regler bra att komma överens om. Sen kan man ju alltid frångå reglerna även framöver om man kommer överens om det vid varje specifikt tillfälle.
Du menar säkert väl men jag bad inte om råd utan det var ett störande inlägg kring att de tvättar utan att ha bokat. Det är inte aktuellt med något regelverk kring tvättstugan, vi båda uppskattar friheten att tvätta hur och när vi vill men jag förutsätter att man sköter bokningen
halvt klTvå dagar??! Menar du verkligen två HELA dagar?
Alltså, vi får boka ett pass per gång (låskolv). Ett pass är 4 timmar. På den tiden hinner vi tvätta och torka upp till sex rejäla maskiner!
Ja eftersom det denna gången inte fungerade som det var tänkt att göra gissar jag.Ok, bara du är nöjd så. Min uppfattning var ju dock att du inte var nöjd.
Du kan ta det helt lugnt. Det händer ABSOLUT ingenting om du råkar svälja en insekt!Jag stör mig på att det jag bävar och är livrädd för, den här tiden på året, såklart drabbat mig. Jag råkade få in en mygga/insekt i halsen när jag var ute i skogen med en kompis. Jag pratade med kompisen och kände då att något åkte långt in i halsen, så jag inte kunde spotta ut den. Är det farligt? Det känns som den är kvar i halsen, det går inte svälja ner. Jag är så livrädd och har sån panikångest nu. Jag är hyperkänslig vad gäller halsen, att kvävas/sätta i halsen, kan ju knappt ens äta pga av det... Tänk om det var en mygga med blod i? Det är väl inte bra om man får någon annans blod i min kropp? Jag vet inte vad jag ska göra
Det är en av min allra största skräck, att råka andas in något och kvävas av en insekt/löv/annat smått som far runt i luften. Jag andas bara genom näsan av just den anledningen, men det är ju svårt om man vill prata också.