Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 867
  • Visningar Visningar 85 555
Är också himla trött. Speciellt kvällstid. Också järnbrist men tar järntillskott. Hoppas det vänder snart
Järntillskott fungerar inte på mig så det är järn i dropp jag ska få igen, första gången på den här vc. Har fått på tidigare vc i Skåne samt neurologmottagningen här i april förra året, så när värdena redan i september hade börjat dippa bad jag om snabb uppföljning och lösning på det här så att mitt liv inte skulle "gå i stå" så här. Togs prover precis i början av januari och jag fick en tid förra veckan för järn som jag tyvärr var tvungen att boka av då den var dubbelbokad med min tandläkartid, närmaste tid var två veckor efter. :( Tog mer än en månad att få svar på mina blodprover, sedan vänta på deras bokade tid och nu när de bara har varannan vecka så vänta på den nya tiden.
Det känns lite grann som att vc dragit ut på det, först med provtagningen, sedan återkopplingen- som om de vill vara helt helt helt säker på att jag har RIKTIG mycket brist vid tillfället.
Jag skulle vilja lämna blodprover redan nu för att se hur de ser ut nu innan påfyllning, det är missvisande med tre månader gamla prover tycker jag... Vet att vc redan beställt prover åt mig som jag ska lämna ett tag efter järndroppet, frågan är om jag inte ska lämna dem nu.

Tog ett blodprov igår och jag har fått mitt livs största blåmärke! Så sjukt, sticket kändes inte alls, men igår kväll när jag kom hem var jag alldeles lila och svullen över ca en 5-krona, nu har det växt till 4-5cm stor cirkel. Blödningen har inte fortsatt, utan det har mer.. spritt sig lite. Har aldrig varit med om maken! På sin höjd har jag blivit lite blå absolut max 0.5-1cm runt själva sticket. Vad är det som händer med min kropp just nu?!

Uppdatering på inbrottshistorien: Tjuvarna verkar ha riktat in sig på smycken och dylikt som inte går att spåra. Vad de inte insåg är att en av väskorna de stal innehöll en laptop som de måste ha missat. Grannarna har nu kunnat spåra laptopen till en adress en bit utanför stan, och när de kollade Google Maps street view för den adressen såg de att en svart skåpbil är parkerad utanför adressen. Det är samma skåpbil som samma granne reagerade på måndagen före inbrottet, den cirkulerade tydligen vår gata så långsamt att de la märke till det, så den tillhör med största sannolikhet personen som begick brottet. MEN det störiga är att detta inte tillräckligt för att polisen ska kunna få igenom en husrannsakan, utan de behöver dessutom ha bevis på att bilen rörde sig här i området antingen under måndagen eller lördagen (när inbrottet skedde). De håller nu på att försöka hitta någon slags övervakningsfilm som kan hjälpa till men det verkar svårt. Så nära, men ändå så långt bort :arghh:

Tog ett blodprov igår och jag har fått mitt livs största blåmärke! Så sjukt, sticket kändes inte alls, men igår kväll när jag kom hem var jag alldeles lila och svullen över ca en 5-krona, nu har det växt till 4-5cm stor cirkel. Blödningen har inte fortsatt, utan det har mer.. spritt sig lite. Har aldrig varit med om maken! På sin höjd har jag blivit lite blå absolut max 0.5-1cm runt själva sticket. Vad är det som händer med min kropp just nu?!
När jag var inlagd på sjukhus förra året togs hur mycket blodprover som hest utan några större blåmärken till följd.

Förutom sista dagen när jag skulle bli utskriven. Blev nog ett utdraget sträck på en 5-10 cm på insidan av armen. Helt sjukt. Var nog ett av de stick som kändes minst också. Tack för den avskedspresenten. 😂

Troligast är att de råkat sticka rakt igenom ett blodkärl. Jag lämnar sedan flera år tillbaka enbart blod från vänster arm för tydligen har jag en nerv som ligger nära i höger arm. Jag fick ont i en vecka efter jag lämnat och bestämde mig för att inte lämna fler gånger om jag skulle få samma problem med andra armen. Jag tar alla prover i vänster arm enbart och förvarnar att jag tycker illa om att bli stucken så det har gått bra hittills och de är mer försiktiga när de sticker.

Tvättmaskinen igen... LG ville ju inte köpa att maskinen fortfarande vandrar efter att tekniker var ut för att den inte vandrade just då - tills jag fick det på video, då blev det tyst ett tag. Sambon fick sen ett mail med länk till fötter vi kan köpa till maskinen. Och nu har det kommit en räkning på det initiala besöket av tekniker också.

Aldrig mer LG! Jävla klåpare är de! :rage:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 316
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 245
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 634
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka