Järntillskott fungerar inte på mig så det är järn i dropp jag ska få igen, första gången på den här vc. Har fått på tidigare vc i Skåne samt neurologmottagningen här i april förra året, så när värdena redan i september hade börjat dippa bad jag om snabb uppföljning och lösning på det här så att mitt liv inte skulle "gå i stå" så här. Togs prover precis i början av januari och jag fick en tid förra veckan för järn som jag tyvärr var tvungen att boka av då den var dubbelbokad med min tandläkartid, närmaste tid var två veckor efter.Är också himla trött. Speciellt kvällstid. Också järnbrist men tar järntillskott. Hoppas det vänder snart
Det känns lite grann som att vc dragit ut på det, först med provtagningen, sedan återkopplingen- som om de vill vara helt helt helt säker på att jag har RIKTIG mycket brist vid tillfället.
Jag skulle vilja lämna blodprover redan nu för att se hur de ser ut nu innan påfyllning, det är missvisande med tre månader gamla prover tycker jag... Vet att vc redan beställt prover åt mig som jag ska lämna ett tag efter järndroppet, frågan är om jag inte ska lämna dem nu.