Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 867
  • Visningar Visningar 85 555
Alla poster till höger ska beviljas. Man kan inte klicka i alla rader och sen godkänna... utan man måste öppna varje post för sig och bevilja separat :mad:

Praktiskt
Visa bifogad fil 163309
Tittade på i nån minut när chefen höll på med löner i nya systemet igår på jobbet. Såg grymt segt ut den behövde ladda sidan delvis igen varje gång hon skrev in jobbad tid innan hon kunde spara + att hon behövde spara efter varje dag.

Har råkat ut för samma. Provade slå av vpn och då gick det snabbare.
Jag känner att det är lite olämpligt att börja pilla med något alls medan den håller på med installationer, omstarter och vad det nu är bakom den svarta skärmbilden.
Tror inte ens jag kan göra något. Annat än stänga av med knappen. Vilket jag är strängeligen instruerat att inte göra.

Vågar inte göra annat än lojalt följa direktiven från Fönsterguden.

Det är förmodligen den ackumulerade reprimanden för att jag inte låtit den få kontakt med uppkopplingen var och varannan dag....

Har två missade samtal från ”inget uppringnings-ID” varav det senaste spelade in ett röstmeddelande. Känns som om de börjat prata innan pipet för det framgår inte var de ringer från eller telnr dit. Det enda som framgår är att de kommer göra en debitering av mitt konto. Om jag vill avbryta det ska jag klicka på en siffra, om jag vill ha återbetalning ska jag klicka på en annan siffra.

What?

Har aldrig fått ett sådant här samtal heller, känns jättekonstigt. Kan inte göra annat än att vänta på eventuell debitering 🤷‍♀️

Min mage gillade definitivt inte semlan igår (laktosintolerant) så det blir inga mer semlor. Men det var det värt! Och nej, jag ville in ha laktosfri utan en riktig klassisk semla.

Har två missade samtal från ”inget uppringnings-ID” varav det senaste spelade in ett röstmeddelande. Känns som om de börjat prata innan pipet för det framgår inte var de ringer från eller telnr dit. Det enda som framgår är att de kommer göra en debitering av mitt konto. Om jag vill avbryta det ska jag klicka på en siffra, om jag vill ha återbetalning ska jag klicka på en annan siffra.

What?

Har aldrig fått ett sådant här samtal heller, känns jättekonstigt. Kan inte göra annat än att vänta på eventuell debitering 🤷‍♀️
Låter som ett "vanligt" bedrägeriförsök

What?

Scam

https://sakerhetskollen.se/aktuella-brott/varning-for-telefonbedrageri

https://www.radron.se/bluffvarningar/varning-for-nya-bluffsamtal-fran-paypal/

Jag känner att det är lite olämpligt att börja pilla med något alls medan den håller på med installationer, omstarter och vad det nu är bakom den svarta skärmbilden.
Tror inte ens jag kan göra något. Annat än stänga av med knappen. Vilket jag är strängeligen instruerat att inte göra.

Vågar inte göra annat än lojalt följa direktiven från Fönsterguden.

Det är förmodligen den ackumulerade reprimanden för att jag inte låtit den få kontakt med uppkopplingen var och varannan dag....
Aha! Jag upptäckte det medan den laddade ner uppdateringen, så skärmen hade inte blivit svart än.
På min förra dator blev jag less en gång när den stått och uppdaterat i flera timmar och jag ville inte lämna den på under natten, så stängde locket (tror den gick i viloläge då) och hoppades på det bästa. Dan efter när jag startade den så fortsatte den och det blev klart nästan direkt.
Men vill man inte riskera nåt så ska man ju inte göra så.

Stör mig på min enorma trötthet numera. Orkar inget. Jobbar och går ut med hundarna och sover bort tid. Det är lång tid till den 13 mars då jag får järnpåfyllning. Det var i det här läget jag INTE ville hamna när jag bad om att VC skulle reagera "i tid" den här gången....
Stör mig på hjärtklappningen också, den kommer alltid när jag har järnbrist och blir bara värre ju längre tid som går så nu är det rätt påtagligt alltså.
Hade kunnat undvikits.

Stör mig på min enorma trötthet numera. Orkar inget. Jobbar och går ut med hundarna och sover bort tid. Det är lång tid till den 13 mars då jag får järnpåfyllning. Det var i det här läget jag INTE ville hamna när jag bad om att VC skulle reagera "i tid" den här gången....
Är också himla trött. Speciellt kvällstid. Också järnbrist men tar järntillskott. Hoppas det vänder snart

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 316
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 245
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 634
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka