Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricka har jag inga problem med. Men maten. När jag tävlar så äter jag bara när det är långt mellan klasserna. Förr tjatade mamma alltid om att jag var tvungen att äta innan jag red. Men hon lärde sig att jag funkar bäst lite hungrig.
Man får hitta vad som fungerar bäst för en själv för energi i form av mat behöver man ju få i sig.
 
Hur man kan klaga på hur folk kör i detta väder nu när Västtrafik har ställt in alla bussar i hela Skaraborg.
Måste kika, vet en linje dom ställer in möjligen om världen går under 😅

Här i Sörmlandstrafiken verkar lugnt, men inte snöat lika mycket heller som i Skaraborg (fått bilder av mamma, fi fan säger jag bara o.O )

Edit: Den var inställd (var verkligen allt som du skrev), kors i taket!
 
Pms. Barn som äter frukost låååångsamt. En 50cm vall med frusna isklumpar som snöplogen lämnade efter sig på min utfart. Behöva skotta för att komma ut. En snöslunga som jag inte får igång på egen hand och som alltså var ett svindyrt och helt värdelöst köp. Feber (låg, men ändå) i snart en vecka.
 
Kattkräket som inte lät mig sova i tid för att han vägrade komma in och nu sitter och konstant jamar skitirriterande vid dörren medan jag är halvdöd för att jag inte fått sova och inte kan släppa ut honom just för att jag inte litar på att han kommer in innan jag ska iväg om 20 minuter.

Och läkartider före lunchtid kan vi ju utrota också.
 
På att det var 12 grader på nedervåningen när jag klev upp.

Och på att det gått åt ungefär dubbelt så mycket el i mars än vanligt. Eftersom jag kör ett element i gästhuset för avkommans tomatplantor. Nu är det dessutom element i huset eftersom veden är finito slut. Ser inte fram emot räkningen. Tur att skatteåterbäringen väntas tidigt.

Och på att jag är på dåligt humör.:meh:
 
Stör mig på att jag fick veta på apoteket att jag absolut inte kan ta två föreskrivna mediciner tillsammans. Apoteket var ovillig att lämna ut dessa och hänvisade "till min läkare".
Problemet är ju att jag inte direkt har "EN läkare" och det är väl det stora problemet just i detta fallet.
 
På att det var 12 grader på nedervåningen när jag klev upp.

Och på att det gått åt ungefär dubbelt så mycket el i mars än vanligt. Eftersom jag kör ett element i gästhuset för avkommans tomatplantor. Nu är det dessutom element i huset eftersom veden är finito slut. Ser inte fram emot räkningen. Tur att skatteåterbäringen väntas tidigt.

Och på att jag är på dåligt humör.:meh:
Du behöver verkligen en luftvärmepump som back-up @tanten :) !
 
Jag vill åka på symässa i Malmö till helgen, men kroppen säger nej. Har varit där flera år i rad och det brukar vara jättetrevligt. Men med knappt tre veckor kvar till beräknad förlossning vill kroppen inte riktigt gå på mässa. Den vill helst bara ligga i sängen hela dagarna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 639
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp