Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också en likande konstruktion på min. Hopplös.
Och så är materialet på fläkten lite strävt delvis gör inte saken lättare.
Konstruktionen på vår köksfläkt är definitivt gjord av någon som aldrig försökt hålla ett kök rent... Idiotiskt!:banghead:
Visa bifogad fil 142584
Min köksfläkt ser ungefär ut sådär.
Men det går att snäppa bort gallerdelen och diska.
Knappt att trycka in på varsin sida.
20240404_151828.jpg
 
Min köksfläkt ser ungefär ut sådär.
Men det går att snäppa bort gallerdelen och diska.
Knappt att trycka in på varsin sida.
Visa bifogad fil 142608
Du är min hjälte. 😍 Har precis ett likadant galler som du så var tvungen o gå och kika. Jag har bott här sen 2018 men aldrig tänkt på att det är knappar där. Annars brukar jag vara snabb på att hitta sådant. :rofl:
 
Jag ska iväg på jobbresa om ett par veckor och ansvarar själv för att boka transport och boende. Frågade chefen om det fanns någon budget jag bör hålla mig till (det kan liksom kosta allt från 3-15 000 kr beroende på vilka val jag gör) men fick bara "jag låter dig avgöra vad som är rimligt" till svar. Jag har inte åkt på sådär fasligt många jobbresor och vet inte alls vad som är rimligt, och nu kan jag inte riktigt sluta oroa mig för att det jag bokat är för dyrt (även om priset känns rimligt sett till utbudet). Samtidigt förstår ju en annan del av hjärnan att det är chefen som får skylla sig själv i så fall, som vägrade ge mig ens en liten indikation på vad det får kosta.
 
Jag ska iväg på jobbresa om ett par veckor och ansvarar själv för att boka transport och boende. Frågade chefen om det fanns någon budget jag bör hålla mig till (det kan liksom kosta allt från 3-15 000 kr beroende på vilka val jag gör) men fick bara "jag låter dig avgöra vad som är rimligt" till svar. Jag har inte åkt på sådär fasligt många jobbresor och vet inte alls vad som är rimligt, och nu kan jag inte riktigt sluta oroa mig för att det jag bokat är för dyrt (även om priset känns rimligt sett till utbudet). Samtidigt förstår ju en annan del av hjärnan att det är chefen som får skylla sig själv i så fall, som vägrade ge mig ens en liten indikation på vad det får kosta.

Jag jobbar pa "big 4" och pa mitt jobb var reglerna innan covid upp till £100(110?) per natt, £140 i London, men summorna har forhoppnignsvis gatt upp.
£25 per dag for middag, och £5 for "incidentals".
Resekostnad ar vad tag eller flyg i vanlig klass kostar for att ankomma vid lamplig tid.
 
Jag jobbar pa "big 4" och pa mitt jobb var reglerna innan covid upp till £100(110?) per natt, £140 i London, men summorna har forhoppnignsvis gatt upp.
£25 per dag for middag, och £5 for "incidentals".
Resekostnad ar vad tag eller flyg i vanlig klass kostar for att ankomma vid lamplig tid.
Åh toppen, då har jag lite att gå efter! Tusen tack!
 
Nu har ica avslutat alla mina konton hos dem, inklusive de jag har i flera år innan jag skaffade bankkortet. Fick ingen logisk förklaring, de hävdar att allt är ihopkopplat. Så konton jag haft i säkert tio år är kopplade till ett bankkort jag har i ett år. Bra att veta :up: 🤔
Nu vet jag att jag aldrig mer ska ha konto hos Ica banken i varje fall.
 
Det får mig att tänka på att när jag skulle lyssna på en efterlängtad bok fixade jag inte uppläsaren. Till slut svor jag högt rakt ut och bytte bok. Han läste inte alls med inlevelse, det var verkligen som att han läste rakt av utan att lägga någon energi i texten.
Vilket jävla fiasko att ha en sådan uppläsare, hur kan man ens acceptera det?!
Exakt så hade jag med första boken i Game of Thrones-serien
Uppläsaren stakade sig på *varje* Ser *insert lite fancy fantasynamn*
IYKYK hur många karaktärer som introduceras.... jag gav upp!
Hade svårt för ljudböcker tidigare, det här gjorde att jag tappade intresset helt.
 
Exakt så hade jag med första boken i Game of Thrones-serien
Uppläsaren stakade sig på *varje* Ser *insert lite fancy fantasynamn*
IYKYK hur många karaktärer som introduceras.... jag gav upp!
Hade svårt för ljudböcker tidigare, det här gjorde att jag tappade intresset helt.
Det är så trist när det blir så! I mitt fall får jag försöka ta mig igenom det på något vis eller strunta i boken, för jag kan inte längre läsa pga synen. Jag blev så oerhört besviken alltså! Tänk om det fanns en tjänst där man kunde ringa till och få någon att läsa upp en bok, kanske 1 timme per dag, för en! Utan tvekan hade jag använt den så jag kunde få höra min bok! :D
 
Åker in till däckverkstan till 10.20.
Ett par dm snö ute men det ska sluta vid lunch och det är redan nära noll ute.

Sedan rejäla plusgrader veckan ut.:)
Oj så mycket snö har det inte kommit här skönt nog, tror jag. Det ser inte ut så från fönstret iallfall. Är nog max en dm. 😅 Snöar än så får se när jag ska åka till jobbet senare hur mycket jag måste borsta bort från bilen.

Jag har tid bokad för däckbyte 19 april så då får det gärna vara borta. :D Bokar hellre någon dagar "försent" än tidigt. Har blivit överraskad förut av snöstorm när jag skulle åka och jobba och hade sommardäck på. Var spännande när jag skulle till jobbet 15 mil norröver. Då hade jag ändå bytt kring den 15 april. 😬
 
Knepig kund på jobbet som verkade tro att hon befann sig på gatumarknaden i Calcutta. Nej man kan liksom inte komma och hämta måttbeställda varor av prima kvalitet, och sem börja gnälla om att det är dyrt och hur mycket rabatt får hon och kan hon få ditt och datt på köpet.
Förutom att jag inte över huvudtaget har något med prissättning att göra och inte kan ge någon rabatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp