Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20231229_222908179.jpg

Det saknades 3 bitar! Nytt pussel. :cry::rage:
 
Men alltså, jag vill INTE!!!!! :rage: Min sibiriska spion är säkert nöjd med vädret men hans skånska matte har ännu inte acklimatiserat sig! Tänk om det blir som i år -vinter, vinter, vinter, vinter och så plötsligt sommar utan någon vår! Det är ännu värre än att ställa fram och tillbaka klockan hux flux ju! Jag saknade den skånska långa våren!

Nu mår jag dåligt igen, som tidigare dagar, hade hoppats att dagens bättre mående skulle hålla i sig men allt eftersom nu i kväll har yrsel, illamående, huvudvärk och matthet kommit krypande igen.

Jag stör mig på att jag är ensam och inte kan prata med någon om saker jag behöver prata om. Ibland tänker jag att jag ska gå ut i skogen och skaka ett träd som Harrison Ford gjorde i filmen Sex dagar sju nätter när han blev frustrerad. Antar dock att det skulle väcka mer uppmärksamhet här än det gör på en öde ö, kanske.
 
Det ska bli allt kallare. Jag tittar på min ved hög med lite fjärilar i magen.

Är van vid att ha en rejäl hög, marginal för kallperioder. Men nu är det mindre ved än jag är van vid.

Men jag är en sån som alltid har extra. Ända sen jag var liten är jag van vid att om man tömmer påse i skafferiet så köps en ny. Inte för att det just då behövs utan för att det ska finnas.

Så ett lite magert vedförråd stör min själsro ;)
 
Det ska bli allt kallare. Jag tittar på min ved hög med lite fjärilar i magen.

Är van vid att ha en rejäl hög, marginal för kallperioder. Men nu är det mindre ved än jag är van vid.

Men jag är en sån som alltid har extra. Ända sen jag var liten är jag van vid att om man tömmer påse i skafferiet så köps en ny. Inte för att det just då behövs utan för att det ska finnas.

Så ett lite magert vedförråd stör min själsro ;)
Jag förstår känslan exakt, jag är också en ekorre. Har precis köpt ett extra lass ved av samma anledning, att den gick åt fortare än beräknat. Definitivt inte en utgift som var räknad med… 😩
 
Är med i en Facebookgrupp för en specifik kallblodsras och det stör mig så otroligt på att det ska börjas med inkörning och tömkörning med "högre krav" från 1.5 års ålder, eller som idag när jag såg ett inlägg där en i princip frågade hur mycket våld det är okej att bruka på sin "bumling". De är ju ändå så tåliga...
 
Är med i en Facebookgrupp för en specifik kallblodsras och det stör mig så otroligt på att det ska börjas med inkörning och tömkörning med "högre krav" från 1.5 års ålder, eller som idag när jag såg ett inlägg där en i princip frågade hur mycket våld det är okej att bruka på sin "bumling". De är ju ändå så tåliga...
Såg det jag med, blev så ledsen över att se det. Tycker det är förjäkligt att sånt ska ske. 😓
 
Nej, ni har väl förmodligen inte delad ekonomi för i så fall tycker jag att det hade varit något att "bråka om".

Nej precis den är inte delad

Delad ekonomi = avdelad, uppdelad
Gemensam ekonomi = bådas pengar

"Delad ekonomi" är en opraktisk term som är lätt att använda fel, så det stör jag mig på.

Tillägg: ... och i de citerade inläggen är det inte uppenbart för mig hur den används.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 031
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp