Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag regelbundet glömmer hur mycket barn låter.
Därmed glömmer jag också hur mycket barn låter då de är på badhus.
Varav följer att jag då och då undrar varför jag inte besöker badhus oftare.
Och därefter beger mig till badhus för det ska ju vara mysigt och avslappnande.
Nej just det, det var ju det där med oljud som jag inte tål, kommer jag ihåg då jag är där :crazy::idea:
 
Jag stör mig på att jag regelbundet glömmer hur mycket barn låter.
Därmed glömmer jag också hur mycket barn låter då de är på badhus.
Varav följer att jag då och då undrar varför jag inte besöker badhus oftare.
Och därefter beger mig till badhus för det ska ju vara mysigt och avslappnande.
Nej just det, det var ju det där med oljud som jag inte tål, kommer jag ihåg då jag är där :crazy::idea:
Här har vi vuxenbad en eller 2 kvällar. I veckan .
 
Åkte drygt en kvart enkel väg åt fel håll imorse innan jobbet för att hämta en pryl jag köpt. Den var inte utställd. Kände att det inte var riktig okej att knacka på vid sju när de som bodde i huset uppenbarligen fortfarande sov.. men så sjukt irriterande.
 
Snö!!

Vanligen gillar jag snö men efter halvannan månad med feber är min ork lite...begränsad och skottning känns inte som nåt att längta efter.

Tröstar mig med gårdagens tur till stall och ridhus. Avkomma hade lovat arbetskompis att sköta fjordingen ett par dagar när matte var bortrest.
En riktig lurifax som inte är speciellt välriden och rätt stel. Men med list och mjukgörande övningar blev det riktigt fint till slut. Öronen åkte fram, ryggen kom upp och han såg ut att njuta. Njutbart också att stå på marken och titta på.
 
Senast ändrad:
Verkligen! Skar av mig halva fingertoppen en gång (den satt kvar men hängde som en liten flärp) tejpade ihop den och den läkte fast på nolltid. 😅
Jag har också gjort det. Stressad vid skoning och häst som ryckte till sig hoven så kan jag meddela att en hovkniv skär väldigt bra genom mjukdelar i tummen. (Krävdes iofs ett antal stygn och en kortare tids läkning, men läkte bra och blev bara ett ärr som bra påminnelse om att stress och slarv vid skoning av häst är mycket dåligt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 030
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp