Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig igen på att mina höjda elnätsavgifter inte räckt till att förhindra flera dagliga elavbrott, emellanåt längre. Nog är det extremt väder med all is och blötsnö på träden, men ändå.

Men positivt är att jag tycker att serviceorganisationen på Eon verkar förberedda och på tårna och jobbar på i skitvädret.
 
Störningsmoment två: gick och kollade i kylarna. Fullproppat med mat från knytiset som hölls i början av förra veckan med skylten "varsegod och ta". Folk har alltså inte tagit med sig mat härifrån, som nu stått och blivit dåligt. Massor av julmat som hade kunnat ätits hos allas familjer under jul.
 
Fingertoppar brukar faktiskt läka riktigt kvickt som tur är 🙂
Bara så himla opraktiskt att gå med plåster där. Måste vara stort och bulkigt och specialtejpat för att sitta kvar. Måste bytas 17 gånger om dagen för det blir blött.
Och så tycker jag det ofta gör ont av beröringen så fort man ska använda fingret. Och simpla saker som blir krångliga. (Jag klarade nästan inte av att knyta skosnöret, tydligen har just vänster långfinger en viktig funktion i något moment där)

*gnäll, gnäll, gnäll*
 
Bara så himla opraktiskt att gå med plåster där. Måste vara stort och bulkigt och specialtejpat för att sitta kvar. Måste bytas 17 gånger om dagen för det blir blött.
Och så tycker jag det ofta gör ont av beröringen så fort man ska använda fingret. Och simpla saker som blir krångliga. (Jag klarade nästan inte av att knyta skosnöret, tydligen har just vänster långfinger en viktig funktion i något moment där)

*gnäll, gnäll, gnäll*
Tycker kirurgtejp är överlägset. Blir inte blött, är inte bulkigt, håller ihop såret så beröring gör mindre ont. Men det förutsätter såklart att det inte blöder.

God bättring!
 
Tycker kirurgtejp är överlägset. Blir inte blött, är inte bulkigt, håller ihop såret så beröring gör mindre ont. Men det förutsätter såklart att det inte blöder.

God bättring!
Ska överväga det om någon dag.
Tack för :heart, även @Gnist Var en eländig dag redan innan...
Tänker nu använda resten av kvällen till att tröstäta äppelkaka. Om jag vågar använda kniven igen. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 029
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp