Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
jo, men jag menade mer att jag har mer personal på plats nu än jag hade behövt om det hade stämt med antal barn. Antal personal på plats är utifrån antal anmälda barn, men nu är det bara 20% av anmälda barn på plats -så onödigt mycket personal inne. Och som sagt, maten planeras också efter anmälda barn, så det är lite trist.
Verkligen, förstår att det är surt både för dig och personalen om de velat ha semester men nu måste vara på plats!
Anledningen till att jag frågade var bara att du skrev att det blev dyrt, så då undrade jag om man inte behövde betala för sig :)
 
Verkligen, förstår att det är surt både för dig och personalen om de velat ha semester men nu måste vara på plats!
Anledningen till att jag frågade var bara att du skrev att det blev dyrt, så då undrade jag om man inte behövde betala för sig :)
Jag förstår :) och avgiften är samma oavsett om de är där eller inte, men det kostar mer att ha för mycket personal på plats. Det gör ju inget för barnen liksom att det är för mycket personal där - utan störigheten ligger i att jag har mer personal i tjänst än vad som behövs, eftersom anmält behov är väldigt mycket större än vad som används.
 
Verkligen, förstår att det är surt både för dig och personalen om de velat ha semester men nu måste vara på plats!
Anledningen till att jag frågade var bara att du skrev att det blev dyrt, så då undrade jag om man inte behövde betala för sig :)
Det är väl huvudsakligen skattefinansierad verksamhet. Avgiften tror jag täcker en rätt liten del av de verkliga kostnaderna? Dvs. det finns gott om andra behov att använda de pengarna till än att betala för tomma platser.
 
Det är väl huvudsakligen skattefinansierad verksamhet. Avgiften tror jag täcker en rätt liten del av de verkliga kostnaderna? Dvs. det finns gott om andra behov att använda de pengarna till än att betala för tomma platser.
Säkert, jag har noll koll kokosboll! Jag blev bara förvånad då jag tolkade inlägget (vilket visade sig vara fel efter att jag frågade) att vårdnadshavarna inte behövde betala - något jag hade kunnat lägga till på listan över saker jag stör mig på idag, haha!
 
Jag gillar den egentligen då något med brevskrivandet och själva orden som är i namnet tilltalar mig djupt inne någonstans (:confused::o )men ja det störde även mig plus tja stöld av häst i slutet vad i:nailbiting:
Brevskrivandet gillade jag ox. Men just systern drev mig till vansinne typ lite mer varje gång hon öppnade munnen. Häst stölden var oxå iriterande.
 
Vården på hemmaplan har varit på mig om mitt blodtryck. Och satt in medicin. Men eftersom jag var svimfärdig av den så är den halverad till en halv minitablett. Har inte tagit blodtrycket eftersom det bara känns jobbigt. Men jag är trött och yr.

Så idag tog jag trycket. 110/57. :meh:
Ska förhandla med min diabetesläkare om att få sluta helt.
Utan läkemedel har jag 130 i övertryck och det är på tooook för HÖGT. Morr.
 
Nytt stör för dagen:
jag behöver göra ett par ändringar i mitt schema under januari - bara byta dagar/turbyten. Efter de nya reglerna för dygnsvila så kan vi inte göra turbyten själva utan min chef måste göra det åt mig (innan gjorde jag det själv och så beviljades det av chef). Så nu har jag skrivit ett långt mail med vilka dagar som ska bytas mot vad, min chef måste gå in och göra detta på.varje.aktuell.dag.... och skicka in ett nytt schema till Lön - istället för att jag gör allt pill i systemet och hon bara beviljar.

Känns så onödigt!
 
Halvlyssnar till YouTube-videor medan jag jobbar, och det jag stör mig på är när "saker jag inte kommer köpa 2024"-listor innehåller typ rakhyvlar och så är det för att personen inte rakar sig. Det är som att jag skulle skryta om att använda kollektivtrafiken när faktumet är att jag inte ens har ett körkort...
 
Stör mig på spotify.
Har gratisversionen, och förut när jag sökt efter en låt så har jag kunna förhandslyssna en liten trudelutt för att se om det är den rätta. Det kan jag inte mera.
Har jag klickat fram en spellista (som jag inte har på i mitt bibliotek) så har jag kunnat klicka på "och mer" för att få fram hela spellistan, det kan jag inte mera.
Vet inte om det är bara för mig det krånglar, eller om det hör är ändringar som spotify gjort, och i såna fall så är det ju helt värdelösa ändringar.

Edit. Tydligen så kan jag klicka fram hela vissa spellistor men inte andra :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 606
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 024
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp