Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte störa mig på julfilmer. Men störde mig nå grymt på en jag såg denna vecka där syrran hela tiden pushade huvudkaraktären mot en kille för att han fanns där. Varken huvudkaraktären eller dottern gillade killen men systern propsade på och gnällde på huvudkaraktären när huvudkaraktären flörtade med en kille hon faktiskt gillade.
låter lite bekant, vet du vilken?
 
Borde sova men mår inte alls bra. Är sjuk fortfarande men vet inte riktigt vad för sjuka. Känns inte som influensa eller något annat smittosamt. Ska jobba i morgon så måste somna snart också. Behöver inte fler sjukdagar! :( Det enda jag gjort i dag har varit
1. ute med hunden
2. sovit
3. suttit här

och det är inte mycket att bli helt slut av. Jag mår bättre än i går i alla fall så det går åt rätt håll, antar det är bättre i morgon och denna vecka är ju bara tre arbetsdagar lång, vilket ju är positivt ur den synpunkten. I morgon ska jag frysa min julmat som är över. Kan man frysa sill? Annars får det bli sillmackor som några mål, kanske inte fel, även om jag inte alls har någon aptit just nu. Måste vara mycket nyttigt i sill ändå?
 
Kollade precis barn-närvaron på "mitt" fritids. Har 20+ anmälda och har bemannat efter det. Hur många barn är på plats?
4.
Men - hade ju varit jobbigare om det var 4 anmälda och kom 20 istället 😬 Nu blir det ju "bara" dyrt för mig.
Tyvärr typiskt på lov för alla förskolor som jag har jobbat på. Många fler anmäler sig än vad som faktiskt sedan kommer... :(
 
Tyvärr typiskt på lov för alla förskolor som jag har jobbat på. Många fler anmäler sig än vad som faktiskt sedan kommer... :(
Ja, och en stor del som inte svarar på förfrågan med - så man vet inte, det KAN ju ramla in 15st till och då är det väldigt tråkigt om man inte planerat bemanning efter det.
Men lite trist nu när det är uppbemannat - och matplanerat, för så många fler barn... Hoppas det ramlar in ett gäng till under dagen iallafall.
 
Behöver man inte betala om man anmäler att barnet ska vara där och sen inte dyker upp?
jo, men jag menade mer att jag har mer personal på plats nu än jag hade behövt om det hade stämt med antal barn. Antal personal på plats är utifrån antal anmälda barn, men nu är det bara 20% av anmälda barn på plats -så onödigt mycket personal inne. Och som sagt, maten planeras också efter anmälda barn, så det är lite trist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 596
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 020
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp