Nåja, Bingolotto startade 1989 och då bodde jag i Sverigeinte så konstigt mtp att du inte bor i Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåja, Bingolotto startade 1989 och då bodde jag i Sverigeinte så konstigt mtp att du inte bor i Sverige.
Fares FaresJag tränade för en snubbe som hade samma förnamn som efternamn.
Samma stavning på bägge också
På tal om honom tittade jag på en dansk film och där var en invandrare som bröt på danska. Invandrare kan ju göra det, inget konstigt alls, men jag reagerade på att det lät så VÄLDIGT svenskt. Det störde mig. Insåg när jag kollade upp skådespelaren att det var fares Fares och han är typ svensk. Så... därför var hans danska svensk! Så väldigt svensk!Fares Fares
Min moster heter samma som jag. Inte kul som barn att vara "lilla" När mostern då var "stora". Hatade det som barn. Ja, jag har frågat varför jag fick samma namn som mostern men får inget svar.Folk med typ samma namn som efternamn är ett evigt störningsmoment för mig Nu hette han tydligen Lennart innan han bytte till dubbelknut men jag menar…
Av alla namn som finns i världen, varför döpa ett barn till Erik om ditt efternamn är Eriksson?? Kreativt
Mitt efternamn är ovanligt. Konstigt nog var det två släkter i samma by med detta efternamn. Vi är inte släkt. Deras släkt hette "Skägg" + efternamn för att skilja släkterna åt. Mystiskt.Min moster heter samma som jag. Inte kul som barn att vara "lilla" När mostern då var "stora". Hatade det som barn. Ja, jag har frågat varför jag fick samma namn som mostern men får inget svar.
Eva och EfvaJag hade två kompisar som var är gifta. Bägge hette Kenneth! och med samma efternamn också.
På bröllopet blev det lite kul: ”tager du Kenneth ehhhh Kenneth…”
Jag känner Daniel och Daniel.Eva och Efva
Eva och Efva
Har hört talas om dem av en fd kollega som bodde i din stad.Mina föräldrar känner ett par som hette Servin och Cervin i efternamn. De gifte sig och har nu dubbelnamn...
Som kompisen som var in på kommunala bostadsbolaget. De ville bytalägenhet och hade sett att en bra var ledig. Hon bär slöja. Talade engelska eftersom hon ännu var lite osäker på sin svenska.På tal om honom tittade jag på en dansk film och där var en invandrare som bröt på danska. Invandrare kan ju göra det, inget konstigt alls, men jag reagerade på att det lät så VÄLDIGT svenskt. Det störde mig. Insåg när jag kollade upp skådespelaren att det var fares Fares och han är typ svensk. Så... därför var hans danska svensk! Så väldigt svensk!
Ja ibland krockar ens föreställningar ju med verkligheten! Här var min att den här invandraren åtminstone skulle bryta på danska, han skulle ju absolut inte låta som en svensk som talar danska, speciellt inte när han hette Assad (har jag för mig). Det började med att jag rynkade på pannan och tänkte: "fel". Sedan sa jag rakt ut till filmen "men man säger ju så på svenska! Varför säger han det med svensk melodi om han är invandrare". Nu ska jag vara ärlig och säga att jag såg tre eller fyra filmer med det här polisparet, Assad och Mörck och kollade först upp i film två i slutet när jag stört mig länge nog på att han pratade fel melodi för att vara en Assad i Danmark Det visade sig att han var en typ Svensson som pratade danska, så tja, den svenska melodin var ju gräsligt genomskinligSom kompisen som var in på kommunala bostadsbolaget. De ville bytalägenhet och hade sett att en bra var ledig. Hon bär slöja. Talade engelska eftersom hon ännu var lite osäker på sin svenska.
Efteråt träffade jag en anställd där som sa att hon var imponerad över min kompis goda engelska.
Kompisen är från Liverpool
Jag och sambon har samma efternamn, vi kanske skulle köra på dubbelnamnMina föräldrar känner ett par som hette Servin och Cervin i efternamn. De gifte sig och har nu dubbelnamn...
Känner också folk vars nära släkting heter samma! I ett fall ringde faktiskt släktingen och frågade X:s mamma - kan jag döpa min son till samma sak? Mamman tyckte egentligen att det var lite jobbigt men ville inte vara krånglig, så sa OK. Nu är han för evigt korta X…Min moster heter samma som jag. Inte kul som barn att vara "lilla" När mostern då var "stora". Hatade det som barn. Ja, jag har frågat varför jag fick samma namn som mostern men får inget svar.
Tur de ofta säger ”tager du denna Kenneth?” Jag har två Annor, inte samma efternamn men samma initial. (Deras son kallar dem stora mamman och lilla mamman, varpå de går under stora och lilla Anna.)Jag hade två kompisar som var är gifta. Bägge hette Kenneth! och med samma efternamn också.
På bröllopet blev det lite kul: ”tager du Kenneth ehhhh Kenneth…”
Jag känner till en Bolin Bolorin.Mina föräldrar känner ett par som hette Servin och Cervin i efternamn. De gifte sig och har nu dubbelnamn...
Ja, man kan bli lite yr när man släktforskar ibland...I min pappas släkt finns ett antal generationer där far och äldsta son växlade mellan att heta Nils Petterson och Petter Nilsson i typ fem eller sju generationer tror jag.
Knasigt! Lika tokigt som att bo i visst sorts hus och ha kläder för dåligt väder och bil som klarar av väglaget idag.Som kompisen som var in på kommunala bostadsbolaget. De ville bytalägenhet och hade sett att en bra var ledig. Hon bär slöja. Talade engelska eftersom hon ännu var lite osäker på sin svenska.
Efteråt träffade jag en anställd där som sa att hon var imponerad över min kompis goda engelska.
Kompisen är från Liverpool