Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Löser ofta korsord aldrig sett felstavade ord som dom du nämnerHar börjat lösa lite korsord, och det kanske är en vanlig grej att stava lunch soms lunsh och zebra som sebra, men jäklar i min låda hur svårt det blir att lösa när jag fastnar pga att jag skrivit fel bokstav.
Min farfar, som hette Pettersson (men inte Nils - den första generationen utanför Nils-Petter-pingpongen) skrev till kungen för att byta efternamn. Han gav två förslag och förstahandsvalet accepterades. Pappa hade kvarkorrespondensen.I min morfars släkt hette alla Karl Mårtensson och Mårten Karlsson. Men de kallades för gårdsnamnet. När det beslutades om att efternamn var obligatoriskt råkade det bli Mårtensson.
Sånt har vi medSjukt halt idag. Allt är täckt av en tunn ishinna
Haft ett par dagar med växlande snö, -10, +5, regn, -3, +3, regn, -3
Visa bifogad fil 135395
I min släkt på min pappas sida har flera samma namn. Jag har två kusiner som heter x y (samma för- och efternamn), en kusin och ett kusinbarn som heter S, en kusin och ett kusinbarn som heter D, en kusin och en farbror som heter a y (samma för- och efternamn).Känner också folk vars nära släkting heter samma! I ett fall ringde faktiskt släktingen och frågade X:s mamma - kan jag döpa min son till samma sak? Mamman tyckte egentligen att det var lite jobbigt men ville inte vara krånglig, så sa OK. Nu är han för evigt korta X…
Rent livsfarligt att gå ute idag, höll på att ramla redan utanför dörren imorseSjukt halt idag. Allt är täckt av en tunn ishinna
Haft ett par dagar med växlande snö, -10, +5, regn, -3, +3, regn, -3
Visa bifogad fil 135395
Testat plutotv? Jag råkar veta att de har en hel del julfilmerStör mig på att jag tittat mig igenom samtliga julfilmer i TV4Plays utbud.