Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha.
För egen del har jag ALDRIG ägt en bingolott. Det gör att steget att lägga pengar på att köpa en känns stort..

Det skulle bli ett så dramatiskt steg. En totalt omvälvande händelse.
:D
Jag har aldrig köpt en frivilligt, utan blev påtvingad ägande och utkrävd pengar i utbyte. Men jag ville ju spela fotboll. 120 kronor i veckan. I snitt kanske en 40 spänn i vinst. Blev en fotbollsavgift på 80 kronor per vecka. När vuxenlivet kom och jobb inte fanns (noll sparat kapital i början av 90-talet) och hyra och mat inte fanns pengar till så var det bara att lägga ner fotbollen. Gick inte att få undantag ens för ett halvår. Jag klarade nån månad till genom att alltid gå tidigt från torsdagsträningen, lotterna delades ut efter den. Men sen blev det banning för det och då var det att lägga ner.

Samma historia upprepade sig med äldste sonen, han ville spela hockey. Fast då fanns ekonomin att vaska lotter för, så inte samma personliga problem. Gick inte att få undantag ens om man var beredd att investera motsvarande årsbelopp direkt i klubbens verksamhet.

Så du behöver inte ens vilja köpa en! Räcker att vilja delta i föreningslivet inom idrott.
 
Vi är nog lite olika känsliga helt enkelt. Jag har rätt lätt för att ta åt mig av sådant som du skrev, trots att jag objektivt sett förmodligen inte har ett förfärligt överdådigt julfirande alls.

Jo och det gör jag med ♥️
men det som är tråkigt är när det adderas saker jag inte nämnt. Att vissa här ska skämmas och en inte skulle få äta sitt julbord utan gott samvete.

Senast jag skrev något och folk hade åsikter om min åsik blev det även där falska påståenden och tillomed personligt påhopp.
 
Senast jag skrev något och folk hade åsikter om min åsik blev det även där falska påståenden

Att folk tolkar det skrivna på annat sätt än skribenten avsett är näppeligen samma sak som falska påståenden.

Om ett flertal gör samma tolkning, så får man helt enkelt inse att man inte var så tydlig som man trodde och att det blir så, råkar i princip alla ut för ibland här inne.
 
Jag har aldrig köpt en frivilligt, utan blev påtvingad ägande och utkrävd pengar i utbyte. Men jag ville ju spela fotboll. 120 kronor i veckan. I snitt kanske en 40 spänn i vinst. Blev en fotbollsavgift på 80 kronor per vecka. När vuxenlivet kom och jobb inte fanns (noll sparat kapital i början av 90-talet) och hyra och mat inte fanns pengar till så var det bara att lägga ner fotbollen. Gick inte att få undantag ens för ett halvår. Jag klarade nån månad till genom att alltid gå tidigt från torsdagsträningen, lotterna delades ut efter den. Men sen blev det banning för det och då var det att lägga ner.

Samma historia upprepade sig med äldste sonen, han ville spela hockey. Fast då fanns ekonomin att vaska lotter för, så inte samma personliga problem. Gick inte att få undantag ens om man var beredd att investera motsvarande årsbelopp direkt i klubbens verksamhet.

Så du behöver inte ens vilja köpa en! Räcker att vilja delta i föreningslivet inom idrott.
Himla tur att ingen i familjen har varit idrottsintresserad. Vi har ridit och ägnat oss åt politik och kultur.
Inte en bingolott i sikte. :up:
 
Folk med typ samma namn som efternamn är ett evigt störningsmoment för mig :bag: Nu hette han tydligen Lennart innan han bytte till dubbelknut men jag menar…
Av alla namn som finns i världen, varför döpa ett barn till Erik om ditt efternamn är Eriksson?? :confused: Kreativt
Min son heter samma, men föddes med ett annat efternamn. Ibland blir det inte som planerat och saker ändrar sig.
 
Folk med typ samma namn som efternamn är ett evigt störningsmoment för mig :bag: Nu hette han tydligen Lennart innan han bytte till dubbelknut men jag menar…
Av alla namn som finns i världen, varför döpa ett barn till Erik om ditt efternamn är Eriksson?? :confused: Kreativt
Där jag bodde tidigare fanns det en Bertil i Bertilstorp som döpte sin son till Anders Andersson
Dubbelt av dubbelt! :D
 
Folk med typ samma namn som efternamn är ett evigt störningsmoment för mig :bag: Nu hette han tydligen Lennart innan han bytte till dubbelknut men jag menar…
Av alla namn som finns i världen, varför döpa ett barn till Erik om ditt efternamn är Eriksson?? :confused: Kreativt
En släktings sambo heter samma i för-och efternamn men olika stavning. Typ Erik Ericsson. (Fast annat namn då, vill inte skriva det riktiga här).
 
Uppdatering på värmeljusproblemet: Nu har grannen tagit in just dom lyktorna iaf, förhoppningsvis inte för att ladda om eller tända inne hos sig då hon sedan tidigare inte verkar förstå brandvarnare :nailbiting: Resten är inte optimalt men riskerar nog inte att starta bränder i trapphuset iaf:)
Inget fler levande ljus i trapphus men hon bad mig om hjälp med tvn vilket vi iaf lyckades fixa men...4 gigantiska blockljus bara på soffbordet som är lätta att stöta till :nailbiting: Jag vaknar nog igen om hennes brandlarm går, iaf om hon öppnar sin dörr men kommer nog oroa mig lite extra resten av värmeljussäsongen:bag:
 
Även om jag är är ideologiskt mot privat sjukvård så kontaktade jag Kry och hade ett video möte och de sjukskrev mig tom den 29 december. Så nu behöver jag inte tänka på det mer. Förutom att bli av med eländet.

Jag stör mig på covid och att jag har en äcklig smak i munnen, som när man inte borstat tänderna på flera dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp