Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså från dag 8 behövs sjukintyg för sjukfrånvaro och det sjukintygen kan utan särskilda skäl skrivas dag 8-14. Om intyget skrivs senare än sjukdag 14, men för att gälla sjukdag 8-, behöver läkaren ange skälet till det. Om en inte jobbar förrän dag 10 och då fortfarande är sjuk, kommer det sjukförsäkringstekniskt räknas som samma sjukperiod ändå vad jag förstår (ominsjuknande inom en vecka) pga två nära liggande sjukperioder, det är alltså inte en ny dag 1 som inte kräver intyg. Det har att göra med ansvaret för sjuklöneansvaret som efter dag 14 går över från arbetsgivare till försäkringskassa. Så har jag förstått det.

Självklart är det möjligt att vara frisk dag tio trots att en är sjuk dag åtta.
Jo jag vet det att ledig dag räknas in men frågan var hur det räknas om jag är ledig om jag måste ha sjukintyg de dagarna... om det inte räcker från dag 10.
 
Barn till konstnären Ernst Billgren. I mitt tycke, även om hon säkerligen gjort mycket "själv", ett typiskt kändisbarn.
Det har alltid skavt, men sedan hon för ett par år sedan skrev ett otroligt gnälligt inlägg om att inte kunna tvätta varje dag i Gotlandshuset med stort G pga vattenbrist tappade jag det helt. Så priviligerad människa.
 
Världens minsta problem men det har redan börjat på FB med "Vilka nummer var det i bingo nummer x på Bingolotto? Jag missade!" INNAN BIngolotto har börjat.

Köp inte en bingolott om du inte tänker titta! :rage: Är inte kränkt å Bingolottos vägnar, ty jag ämnar se travet, men varje år . .
Jag brukar köpa men tittar sällan. Är det fel? :confused:
Man behöver ju bara se live om man tänkt ringa in till programmet vid bingo eller andra utlottningar.
 
Jag brukar köpa men tittar sällan. Är det fel? :confused:
Man behöver ju bara se live om man tänkt ringa in till programmet vid bingo eller andra utlottningar.
Jag tvingades köpa Bingolotter i många år i ungdomen (en anledning till att jag blev tvungen att sluta med fotbollen när inkomsterna försvann som ung). Tittade aldrig, men var å andra sidan inte heller intresserad av att få se några nummer. Är ju bara att gå veckan efter och lämna in och se om det blev några tior eller inte.

Sen dess är Bingolotter enbart ett irritationsmoment som väcker negativa tankar och minnen.
 
Människor i kvarteret.... I lördags hade vi några strömavbrott. Avbrotten varade kanske 10 sekunder men allt hann ju stängas -ner.. På kvällen vid 20.15 kom ett sånt och i vår grann-app blev ett jäkla liv. "Varför är det strömavbrott?! och sen kom "Så irriterande! Mitt i uppesitterkvällen!" Då tappade jag det, inombords. Barn dör i Gaza, i krig och folk har inte el för att ens rädda liv och det klagas på ett 10 sekunders strömavbrott för att UPPESITTERKVÄLLEN förstörs!?

Jag skrev ett inlägg men utan nämna barn eller krig. Mer om varför det händer och att det viktigaste jag har är värmen, har bara en värmekälla och den går på el. Allt annat kan jag ordna men inte värme.
 
Barn till konstnären Ernst Billgren. I mitt tycke, även om hon säkerligen gjort mycket "själv", ett typiskt kändisbarn.
Det har alltid skavt, men sedan hon för ett par år sedan skrev ett otroligt gnälligt inlägg om att inte kunna tvätta varje dag i Gotlandshuset med stort G pga vattenbrist tappade jag det helt. Så priviligerad människa.
Stör mig så på hennes storhetsvansinne, gnällighet och hur duktig hon hela tiden ska vara, enligt henne då.
 
Barn till konstnären Ernst Billgren. I mitt tycke, även om hon säkerligen gjort mycket "själv", ett typiskt kändisbarn.
Det har alltid skavt, men sedan hon för ett par år sedan skrev ett otroligt gnälligt inlägg om att inte kunna tvätta varje dag i Gotlandshuset med stort G pga vattenbrist tappade jag det helt. Så priviligerad människa.
Dessutom kan man, om man har råd, installera vattenåtervinningssystem som gör att man kan tvätta flera gånger varje dag. Med samma fina vatten. Men sånt stör mig också, när folk i fina fastigheter gnäller över problem som var mer än välkända redan långt innan de valde att bosätta sig där.

Här i stan är det ”störigaste” folk som köper billiga (fina men läget är vad det är och inräknat i priset) fastigheter i Malmslätt och sedan högljutt kräver i insändare och numer sociala medier att försvaret ska minska sitt flygande där när de är hemma och vill njuta av tystnad. Flygplatsen etablerades 1913.
 
Dessutom kan man, om man har råd, installera vattenåtervinningssystem som gör att man kan tvätta flera gånger varje dag. Med samma fina vatten. Men sånt stör mig också, när folk i fina fastigheter gnäller över problem som var mer än välkända redan långt innan de valde att bosätta sig där.

Här i stan är det ”störigaste” folk som köper billiga (fina men läget är vad det är och inräknat i priset) fastigheter i Malmslätt och sedan högljutt kräver i insändare och numer sociala medier att försvaret ska minska sitt flygande där när de är hemma och vill njuta av tystnad. Flygplatsen etablerades 1913.
Fast sen stör jag mig på att jag stör mig på det också. Måste vara ganska tragiskt att ha sån otur när man tänker och missa allt utom det som ligger på centimeterhåll från sig själv.
 
När personer som typ lever med sin telefon i handen när de är lediga och förklarar bort med meningarna "jag har inte hunnit" och "det är mycket nu" när man pikar om att de inte svarar på sms :banghead:
 
Dessutom kan man, om man har råd, installera vattenåtervinningssystem som gör att man kan tvätta flera gånger varje dag. Med samma fina vatten. Men sånt stör mig också, när folk i fina fastigheter gnäller över problem som var mer än välkända redan långt innan de valde att bosätta sig där.

Här i stan är det ”störigaste” folk som köper billiga (fina men läget är vad det är och inräknat i priset) fastigheter i Malmslätt och sedan högljutt kräver i insändare och numer sociala medier att försvaret ska minska sitt flygande där när de är hemma och vill njuta av tystnad. Flygplatsen etablerades 1913.
Bodde själv året om på Gotland då, så det stack extra hårt när en "sommargotlänning" kom och gnällde över vattnet när en själv var tacksam över att det fanns att dricka av överhuvudtaget.
 
Jag tvingades köpa Bingolotter i många år i ungdomen (en anledning till att jag blev tvungen att sluta med fotbollen när inkomsterna försvann som ung). Tittade aldrig, men var å andra sidan inte heller intresserad av att få se några nummer. Är ju bara att gå veckan efter och lämna in och se om det blev några tior eller inte.

Sen dess är Bingolotter enbart ett irritationsmoment som väcker negativa tankar och minnen.
Haha.
För egen del har jag ALDRIG ägt en bingolott. Det gör att steget att lägga pengar på att köpa en känns stort..

Det skulle bli ett så dramatiskt steg. En totalt omvälvande händelse.
:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp