Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag stör mig på att jag ska skämmas för att jag 1 gång om året är överdådig och just i år valt att vara själv på julafton.

Inte skämmas. Var och en gör och firar/inte firar som en vill.

Jag gillar att unna mig och vräker gärna på lite extra när jag har cash. Det förhindrar inte att jag kan ha empati med andra, tycka att många saker i världen är åt helvete och ge till välgörenhet. Det är liksom ingen antingen eller situation.
 
Inte skämmas. Var och en gör och firar/inte firar som en vill.

Jag gillar att unna mig och vräker gärna på lite extra när jag har cash. Det förhindrar inte att jag kan ha empati med andra, tycka att många saker i världen är åt helvete och ge till välgörenhet. Det är liksom ingen antingen eller situation.
Det lät som man ska skämmas här i tråden och ja jag blev sur, här sitter man o har trevligt och äter gott o funderar på om man i alla fall ska ta sig över till någon av grannarna och så får man sån skit tippad över sig.
 
Det lät som man ska skämmas här i tråden

Håller helt att det var tonen, men jag skämmes icke de gånger jag "lyxar till det" lite. Skäms inte ens om jag lyxar till det mycket :sneaky:

Jag gör tillräckligt med gott för min omvärld för att utan det minsta lilla dåliga samvete skämma bort både mig och mina nära, nån enstaka gång ibland.

Livet vore ju förjävla trist om man inte ska kunna kosta på sig lite överflöd och extra vardagslyx ibland!
 
Stör mig lite på samhällets normer och "förväntningar" på att man ska fira jul.
Samt att folk liksom ska "tycka lite synd om en" när man inte firar jul. Typ: "jag hoppas att du inte sitter ensam..."
BLIR FAN GALEN!
Jag har massa vänner och en stor umgängeskrets. Har aldrig firat jul och njuter av att ta det lugnt i hemmets ljuva vrå. Känns mest som att människor projicerar sin egen ångest på mig såhär års. Eller så är normen med julfirande så stor att man liksom inte kan förstå att någon självvalt inte firar jul.
Eftersom jag inte lider av ofrivillig ensamhet så känns dock denna "omtänksamhet" enormt felriktad. Folk borde verkligen gå och känna medlidande någon annanstans!!!
Jag firar ju inte jul per se även om jag är med i secret santa.
Och idag har flera tyckt synd om mig för att jag jobbar jul.
Men jag valde ju det.
För att andra ska få fira jul som de vill.
Vi har ätit revben och kroketter och nu kollar jag Harry Potter.. vad är det för fel med det liksom.
 
Nä smart tänkt jag slapp ju. Dessutom var alla långa kablar gissa var de var nä men i förrådet så klart. -jo men jag kan dra den genom förrådet. -jodå men det hjälper inte riktigt. Nu är en lång kabel inne. Förrådet inte låst för det hann frysa en gång till. Har vi en bil i garaget låser vi inte och inte bilen som står ute om det är minus.
Nu har postlådan lås frusit. Hoppas många räkningar frusit inne.... :D :D :D :D
 
Håller helt att det var tonen, men jag skämmes icke de gånger jag "lyxar till det" lite. Skäms inte ens om jag lyxar till det mycket :sneaky:

Jag gör tillräckligt med gott för min omvärld för att utan det minsta lilla dåliga samvete skämma bort både mig och mina nära, nån enstaka gång ibland.

Livet vore ju förjävla trist om man inte ska kunna kosta på sig lite överflöd och extra vardagslyx ibland!

+1 på det.

Jag jobbar och jonglerar livet med diverse saker som många andra. Att lyxa till det ibland är inget jag tänker skämmas för.
 
Och varför ens bry sig? Om någon äter extra, har stort julbord, ger bort det lilla extra? Är det så dåligt och hemskt, att det visar på att man inte bryr sig om andra människor här i världen?

Nä nu tänker jag kolla på Kalle med familjen, äta kaka och dricka kaffe utan dåligt samvete, även om jag är väldigt medveten om att krig pågår i världen....
Fast vem har skrivit något inlägg om att man inte bryr sig om andra människor här i världen? Personen vars inlägg jag svarade på reflekterade över överkonsumtion och överflöd kontra fattigdom, krig och svält och att det känns illa inom henne när hon tänkte på det. Det var inte utpekade, inte kritiserande eller dömande mot någon här i tråden. Om man nu tar så illa vid sig så kanske man ska fundera på hur man själv lever, inte bara högtider utan annars också. Lever man i ett ständigt slösa och överflöd och överkonsumtion och struntar i andra människor så kanske man skulle behöva skänka en tanke eller två till andra någon gång ibland, gör man inte det utan festar till det ibland, umgås med nära och kära, äter gott, festar till det utan att överdriva osv så har man väl inte något alls att ta åt sig av.

Jag sitter ensam och firar jul med julmat, men känner inte alls ett behov av att ta åt mig. Överkonsumtion och överflöd och överdrivet finns inte här. Det som inte äts i dag, i morgon osv stoppas i frysen för senare måltider, inget går till spillo. Jag är inte ensam om att inte slänga på en massa på julbordet bara för att "man ska" och att inte slänga det som blir över.
 
Fast vem har skrivit något inlägg om att man inte bryr sig om andra människor här i världen? Personen vars inlägg jag svarade på reflekterade över överkonsumtion och överflöd kontra fattigdom, krig och svält och att det känns illa inom henne när hon tänkte på det. Det var inte utpekade, inte kritiserande eller dömande mot någon här i tråden. Om man nu tar så illa vid sig så kanske man ska fundera på hur man själv lever, inte bara högtider utan annars också. Lever man i ett ständigt slösa och överflöd och överkonsumtion och struntar i andra människor så kanske man skulle behöva skänka en tanke eller två till andra någon gång ibland, gör man inte det utan festar till det ibland, umgås med nära och kära, äter gott, festar till det utan att överdriva osv så har man väl inte något alls att ta åt sig av.

Jag sitter ensam och firar jul med julmat, men känner inte alls ett behov av att ta åt mig. Överkonsumtion och överflöd och överdrivet finns inte här. Det som inte äts i dag, i morgon osv stoppas i frysen för senare måltider, inget går till spillo. Jag är inte ensam om att inte slänga på en massa på julbordet bara för att "man ska" och att inte slänga det som blir över.
Tack för den kängan och dömande över det liv jag lever som du har noll och ingen insyn i eller kunskap om 💗
 
Fast vem har skrivit något inlägg om att man inte bryr sig om andra människor här i världen? Personen vars inlägg jag svarade på reflekterade över överkonsumtion och överflöd kontra fattigdom, krig och svält och att det känns illa inom henne när hon tänkte på det. Det var inte utpekade, inte kritiserande eller dömande mot någon här i tråden. Om man nu tar så illa vid sig så kanske man ska fundera på hur man själv lever, inte bara högtider utan annars också. Lever man i ett ständigt slösa och överflöd och överkonsumtion och struntar i andra människor så kanske man skulle behöva skänka en tanke eller två till andra någon gång ibland, gör man inte det utan festar till det ibland, umgås med nära och kära, äter gott, festar till det utan att överdriva osv så har man väl inte något alls att ta åt sig av.

Jag sitter ensam och firar jul med julmat, men känner inte alls ett behov av att ta åt mig. Överkonsumtion och överflöd och överdrivet finns inte här. Det som inte äts i dag, i morgon osv stoppas i frysen för senare måltider, inget går till spillo. Jag är inte ensam om att inte slänga på en massa på julbordet bara för att "man ska" och att inte slänga det som blir över.
Tack för ett fint inlägg som säger vad jag tänker men inte pallade skriva! ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp