Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
5361D317-FB4D-407E-B815-1013855C82C7.jpeg

Att vi lämnade en gryta i blöt över natten som det hade varit köttfärssås i. Fy faen vad katten ser ut OCH luktar nu:yuck:
 
Dimsyn och fläckvisa synbortfall - igen! Mkt märkligt. Denna gång inte superhögt blodtryck så undrar om det finns ngn annan förklaring till detta. Vansinnigt jobbigt och störande att inte kunna läsa ordentligt tex.
 
Dimsyn och fläckvisa synbortfall - igen! Mkt märkligt. Denna gång inte superhögt blodtryck så undrar om det finns ngn annan förklaring till detta. Vansinnigt jobbigt och störande att inte kunna läsa ordentligt tex.
Har du ögonmigrän, tro? Det där är vanliga symptom på det. Skitstörigt.
 
Har du ögonmigrän, tro? Det där är vanliga symptom på det. Skitstörigt.

Tidigare förklarades det med att jag hade väldigt högt blodtryck. Tydligen kan man få synproblem då.
Tog trycket nu och det låg på 170/90 ca. Inte så pass högt att det borde ge sådana symtom tycker man?

Har aldrig haft migrän i ngn form vad jag vet. Men klart, nån gång ska ju vara den första 😅
 
Dimsyn och fläckvisa synbortfall - igen! Mkt märkligt. Denna gång inte superhögt blodtryck så undrar om det finns ngn annan förklaring till detta. Vansinnigt jobbigt och störande att inte kunna läsa ordentligt tex.
Har du haft kontakt med läkare/erfaren sjuksköterska?

Man kan ju drabbas av t.ex att näthinnan lossnar och det ger väl diverse märkliga symtom.
 
Tidigare förklarades det med att jag hade väldigt högt blodtryck. Tydligen kan man få synproblem då.
Tog trycket nu och det låg på 170/90 ca. Inte så pass högt att det borde ge sådana symtom tycker man?

Har aldrig haft migrän i ngn form vad jag vet. Men klart, nån gång ska ju vara den första 😅
Jag fick ögonmigrän första gången när jag var gravid, 25 år gammal… aldrig haft migrän i någon form innan men det är tydligen något som kan dyka upp av olika skäl. Hänger det i länge? Timmar liksom?

Har fattat att din kropp strular på fler sätt så det kanske inte alls är det, men det där med fläckvisa synbortfall är exakt så som det blir för mig, plus omväxlande dimmigt och ljusblixtar. Och lite hjärndimmefeeling, svårt att fokusera.

Skitjobbigt för dig, oavsett vad det är!
 
Jag fick ögonmigrän första gången när jag var gravid, 25 år gammal… aldrig haft migrän i någon form innan men det är tydligen något som kan dyka upp av olika skäl. Hänger det i länge? Timmar liksom?

Har fattat att din kropp strular på fler sätt så det kanske inte alls är det, men det där med fläckvisa synbortfall är exakt så som det blir för mig, plus omväxlande dimmigt och ljusblixtar. Och lite hjärndimmefeeling, svårt att fokusera.

Skitjobbigt för dig, oavsett vad det är!

Jag har inga blixtar utan "bara" dimmig syn, och ngn slags synbortfall- jag ser tex halva bokstäver när jag ska läsa.
Igår hängde det i en timme kanske, tog i samband med att det dök upp blodtrycksmedicin men jag vet iofs inte om det var det som gjorde att det gick bort. Då var trycket rejält högt så jag antog att det berodde på det. Mer tveksamt nu.
 
Har fått ögonmigrän en gång, när jag pluggade till juridiktenta och stirrade på den pyttelilla texten i Sveriges Rikes Lag i 6 timmar i sträck… :crazy:

Jag har iofs målat flera timmar idag och koncentrerat ögonen mycket.
 
Jag har inga blixtar utan "bara" dimmig syn, och ngn slags synbortfall- jag ser tex halva bokstäver när jag ska läsa.
Igår hängde det i en timme kanske, tog i samband med att det dök upp blodtrycksmedicin men jag vet iofs inte om det var det som gjorde att det gick bort. Då var trycket rejält högt så jag antog att det berodde på det. Mer tveksamt nu.
Blä! Snacka med läkaren nästa gång, och berätta att du får det även när du tar medicin. Kolla om det är något de behöver kolla upp. Ögonmigrän tror jag inte man gör något speciellt åt, men det kan ju som sagt vara något helt annat också. Krya!
 
Blä! Snacka med läkaren nästa gång, och berätta att du får det även när du tar medicin. Kolla om det är något de behöver kolla upp. Ögonmigrän tror jag inte man gör något speciellt åt, men det kan ju som sagt vara något helt annat också. Krya!

Tack! Jag har inte ont eller ngt utan det är mest irriterande 😅
 
Jag har inga blixtar utan "bara" dimmig syn, och ngn slags synbortfall- jag ser tex halva bokstäver när jag ska läsa.
Igår hängde det i en timme kanske, tog i samband med att det dök upp blodtrycksmedicin men jag vet iofs inte om det var det som gjorde att det gick bort. Då var trycket rejält högt så jag antog att det berodde på det. Mer tveksamt nu.

Ögonmigrän är inte alltid blixtar och ger ca aldrig värk/smärta, min ger allt från genomskinliga bubblor som flyter omkring till vad som mest går att likna vid pulserande prismakaledjoskop 🤷‍♀️ Gemensamt för alla varianter är delvis synbortfall.

Går oftast över på 30-60 minuter, snabbare om jag lägger mig och "vilar" ögonen.

Högt blodtryck är en av de saker som kan trigga ögonmigrän, så det är ju mycket troligt att det hänger ihop.

Vad min beror på vette f.n, har haft det sedan jag var liten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 031
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp