Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med att slösmälla en raket då och då dagarna innan + på nyårsafton innan klockan ens blivit 18. Kanske egentligen rejäla smällare för varför EN I TAGET?!

Grannen leder med sitt jävla dörrsmällande fortfarande dock, tur det finns ett nytt år och nya potentiella möjligheter för mig att äntligen skrika åt hn :o
:meh:
 
Jag måste ut med bilen ikväll 🥵

IMG_7904.jpeg
 
Jag har för första gången fått påsar under ögonen :nailbiting: Några tips på vad jag kan göra, hjälper en ögonkräm?
 
1. Jag stör mig på att vi har gäster och jag har noll lust att umgås. Har stängt in mig tillfälligt i sovrummet tillsammans med hunden för att ”lugna ner honom lite” aka få honom att varva ner och mig själv att lyckas klämma ut sista unset av mitt sociala jag. Är ändå suuuperextrovert och älskar när det händer grejer, men nu har det varit INTENSIVT umgänge med släkt av olika slag sex av de åtta senaste dagarna och jag orkar liksom inte mer. Vill bara ligga i soffan och glo på Gilmore Girls, inte vara trevlig.

2. Hunden har öroninflammation. Det är inte så farligt så vi provar att behandla med antiseptiskt öronskölj hemma över nyår och hoppas att det vänder. Håll tummarna för att vi slipper åka till veterinären, hade sugit så himla mycket att fira in det nya året med en saftig veterinärräkning 🙃
 
1. Jag stör mig på att vi har gäster och jag har noll lust att umgås. Har stängt in mig tillfälligt i sovrummet tillsammans med hunden för att ”lugna ner honom lite” aka få honom att varva ner och mig själv att lyckas klämma ut sista unset av mitt sociala jag. Är ändå suuuperextrovert och älskar när det händer grejer, men nu har det varit INTENSIVT umgänge med släkt av olika slag sex av de åtta senaste dagarna och jag orkar liksom inte mer. Vill bara ligga i soffan och glo på Gilmore Girls, inte vara trevlig.

2. Hunden har öroninflammation. Det är inte så farligt så vi provar att behandla med antiseptiskt öronskölj hemma över nyår och hoppas att det vänder. Håll tummarna för att vi slipper åka till veterinären, hade sugit så himla mycket att fira in det nya året med en saftig veterinärräkning 🙃

Hur har det gått med att rengöra katten? Köttfärssås på snövit päls kan vara svårt att få rent. Klippa eller låter ni bara det växa ut?
 
Jag förstår fortfarande inte fullt ut?

Ju förr desto bättre gäller ju?

Vi börjar ju köra med fölet vid sidan från kanske 3-4 veckors ålder, och sedan så fortsätter vi med inkörningsövningar.

Vad har du för problem med det?

Vad menar du med "press med tömkörning"? Vad menar du att folk gör?

Tömkörning med brukshästar sker endast i skritt, och absolut inte "i cirkel" - på volt.

Brukar du köra in hästar på något annat sätt? Brukar du köra in brukshästar?

Tömkörning är inte belastande, ridning är belastande.

Man brukar inte rida på sina brukshästar förrän de är 4 år, men då är de redan inkörda...
Jag skriver i mitt inlägg att det är svårt att bedöma av ett enskilt inlägg på Facebook, men det jag stör mig på är att det ska vara bråttom, öka pressen och slå hästar för att de är stora. Det är liksom tonen och hur man pratar om hästarna som stör mig. Vad alla enskilt gör går ju verkligen inte för mig eller någon annan att bedöma på enskilda inlägg återigen.

Jag skiter högaktningsfullt hur du gör med dina hästar, för det är inte dig eller din hästhållning jag stör mig på utan tonen i en grupp.
 
Skrev med en person på en dejtsajt och ja det slutade med att han blev blockad :banghead:
Han: hur firade du nyår?
Jag: Blev lugnt framför TVn
Han: Firade du inte nyår?
Jag: Jo som jag skrev - lugnt framför TVn
Han: Att ta det lugnt framför tv är inte att fira
Jag: Vem bestämmer det?
Han: Att glo på tv är inte att fira 🤣
 
Senast ändrad:
Skrev med en person på en dejtsajt och ja det slutade med att han blev blockad :banghead:
Han: hur firade du nyår?
Jag: Blev lugnt framför TVn
Han: Firade du inte nyår?
Jag: Jo som jag skrev - lugnt framför TVn
Han: Att ta det lugnt framför tv är inte att fira
Jag: Vem bestämmer det?
Han: Att glo på tv är inte att fira 🤣
Ibland är det lika bra att de utesluter sig själva på en gång. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 502
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 619
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 032
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp