Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på prickmottagning förra veckan och VC valde att skicka vidare bild för bedömning till hudmottagningen på "stora sjukhuset". Läkaren sa att är det inget så kommer de återkoppla till VC som återkopplar till mig, och vill de kika vidare så kommer de kalla mig - men att ja, det är ju inte så bråttom så de kanske hör av sig nästa år typ.

Mhmm, det ramlade in en kallelse idag -5 dagar efter VC-besöket. Tid 4/12 så det var snabba ryck.
Det var ju bra såklart, men blev samtidigt lite trött över att jag trots allt behövde komma in. Ska vi slå vad om att jag har cancer igen? 😩
 
Jag stör mig otroligt mycket på folk som inte använder hörlurar i kollektivtrafiken. Att behöva lyssna på samtal, musik, film och spelande som kan låta i en hel vagn eller buss. Och så stör jag mig på att ingen säger till. Inklusive att jag stör mig på mig själv när jag inte säger till.

Jag sätter på mig mina noice cancelling lurar och njuter av min musik/ljudbok så jag slipper höra alla störiga människor! Funkar skitbra!
 
Jag sätter på mig mina noice cancelling lurar och njuter av min musik/ljudbok så jag slipper höra alla störiga människor! Funkar skitbra!
Jag kan inte stänga ut helt alla gånger även med brusreducering. Visst jag har inte de dyraste men ja... De som är riktigt bra är också fortfarande väldigt dyra trots att alternativ börjar vara tillgängliga. (vanliga mest) Hörlurar har jag använt i många år i kollektivtrafiken men just dessa störningar har ökat rejält, så tråkigt när folk inte visar hänsyn :/
 
För ca två månader sen lagade jag en fyllning som lossnat. Det är en framtand som är trasig så det var en bit borta. Idag lossnade fyllningen igen. Suck!
Tror inte jag vill laga den igen för varje gång borras ju lite bort och när fyllningen nu lossnade är glipan dubbelt så stor som från början. Det är skitfult!
 
Satt å beställde kattsaker på zooplus med banköverföring som betalning. Sen kom jag på att jag har utgifter imorn som måste gå först. Borde inte vara några problem men hellre på den säkra sidan.
 
Funderar på om det skulle funka bättre med sån där tillfällig tandlagning som ska finnas på apoteket? Då är det ju bara att sätta dit en ny bit när den lossnar?
Eller nä, det är nog ingen idé för den kommer lossna direkt. :(
 
Med tanke på hur rabiata folk verkar vara när ämnet diskuteras på Facebook säger jag inte heller till. Men ger några mördande ögonkast:o Har inte så höga tankar om mänskligheten men när folk inte förstår att ett samtal på högtalare ofta är högre, man hör vad den andra säger och bara det faktum att den på "andra sidan" får ett helvetes jobbigt ljud när allt bakgrundsljud kommer med.... Nope, det ska tydligen vara en mänsklig rättighet att prata eller spela klipp. Alla andra får ta på sig hörlurar. Hörlurar som ljudet går igenom trots brusreducering:meh:

Jag säger till. Har inte folk blivit uppfostrade innan så hjälper jag till.
 
Väldigt bra! Jag borde men orkar inte heller slösa energin jag har kvar på det, ofta redan helt slut när jag åker kollektivt :p

Jag åker sällan kollektivtrafik. Min tid är för dyrbar. Enda gångerna är när jag ska på festligheter inklusive dricka alkohol samt om jag ska resa iväg.
Däremot uppfostrar jag folk på jobbet så det kan jag göra även på min fritid :D
 
Nu stör jag mig på min hyresvärd (för tusende gången) som formulerar sig i mail på ett sätt så att jag dumförklaras. Vi har en grundvärme som ingår i hyran som ska ligga på 20 grader. Har frusit flera dagar och det visar sig vara 18 grader här. Får goddag yxskaft-svar om att jag kan vrida på termostaten (och därmed öka ca 2 grader - fastän en av deras fastighetsskötare sagt till mig att det systemet typ inte funkar) och att jag ju då debiteras för extra värme. Det är jag inte intresserad av varken ur ekonomiska skäl eller klimatskäl, jag vill bara ha min grundvärme! Arton grader i en nybyggd värmesmart lägenhet yadayada - dessutom med genomgående stengolv, stoooora fönster, en extremt oisolerad ytterdörr och sen med en yttervägg längs hela lägenheten blir för kallt.
 
Nu stör jag mig på min hyresvärd (för tusende gången) som formulerar sig i mail på ett sätt så att jag dumförklaras. Vi har en grundvärme som ingår i hyran som ska ligga på 20 grader. Har frusit flera dagar och det visar sig vara 18 grader här. Får goddag yxskaft-svar om att jag kan vrida på termostaten (och därmed öka ca 2 grader - fastän en av deras fastighetsskötare sagt till mig att det systemet typ inte funkar) och att jag ju då debiteras för extra värme. Det är jag inte intresserad av varken ur ekonomiska skäl eller klimatskäl, jag vill bara ha min grundvärme! Arton grader i en nybyggd värmesmart lägenhet yadayada - dessutom med genomgående stengolv, stoooora fönster, en extremt oisolerad ytterdörr och sen med en yttervägg längs hela lägenheten blir för kallt.
Hyresgästföreningen!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 638
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp