Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många störningar samtidigt:

1, Grannarna måste ha världens gnälligaste unge. Lägenheterna är ganska välisolerade så jag hör dem bara i trapphuset men då hör jag dem ALLTID! Va jobbigt det måste vara för dem.

2, På jobbet fick alla ett massutskick i mailformat. Från en okänd e-post utgivare med, i stort sett, bara en radda random bokstäver. Mailet innehåller en länk man uppmanas att klicka på för att delta i en "internetsäkerhetskurs".

INGEN klickade på länken. Av uppenbar anledning.

Chefen fick gå in och säga att jo, mailet var legitimt och vi uppmanades att följa länken. Där stod det tydligt att man inte ska följa länkar i suspekta mail...

3, det ska bli massor av frysgrader på söndag när jag ska tävla och jag är redan väldigt o-pepp!
 
Jag hade ALDRIG pallat den aspekten av det. Seriöst. Folk får vara så sviniga de vill hemma (så länge inga barn eller djur far illa liksom) men det här med friska vuxna människor som tycker andra vuxna människor ska ta hand om deras skit… nä, det går jag helt enkelt inte med på. Blodet kokar!
Jag skulle tippa på att det tas om hand bättre hemma. Folk struntar i att bry sig utanför hemmet "för det är ju inte mitt". Att ta hänsyn till andra är inget som är populärt idag, vi har blivit drillade till att bara tänka på oss själva.
 
2, På jobbet fick alla ett massutskick i mailformat. Från en okänd e-post utgivare med, i stort sett, bara en radda random bokstäver. Mailet innehåller en länk man uppmanas att klicka på för att delta i en "internetsäkerhetskurs".

INGEN klickade på länken. Av uppenbar anledning.

Chefen fick gå in och säga att jo, mailet var legitimt och vi uppmanades att följa länken. Där stod det tydligt att man inte ska följa länkar i suspekta mail...
Sjukt roligt ur utifrånperspektiv 😆 Inte så kul för er.
 
Precis. Vi hävdade att vi måste ha få extra-poäng på kursen utifrån att ingen klickade på länken. :rofl:
Vi har samma problem. De legitima utskicken är de som matchar bluffmallarna/indikationerna bäst. Dåligt översatt amerikanska med diverse länkar från tredjepartsföretag som man ofta inte känner till.

Men de har löst det! De tillför bara en rad med ”Obs, detta mejl är legitimt och du ska följa instruktionen.” För DET skulle minsann aldrig en bluffmakare kunna göra. :banghead:

(Vi har en Phish-larmknapp och IT blir emellanåt irriterade när den används exakt som uppmanat i dessa utbildningar.)
 
Suck. Katten som samexisterar med mig och hunden i huset, han kissar på badrumsmattan om jag inte håller stängt, framförallt om nätterna. Dagarna tillbringar han sovandes i min säng. På våningen över.

Vaknade, tog ut hunden på morgonrastning och tände i pannan. tog max 15 minuter. Innan jag gick ut måste jag ha varit in i badrummet, för när jag kom in igen är ena mattan ihopskrynklad.
Han har TRE lådor att gå på. :cry:
Men han är gammal och hur ska han veta att badrumsmattan är förbjudet område. Det är ju knappast så att han kan läsa tankar.

(anledningen till att badrumsdörren oftast är öppen är för att där inne finns husets enda friskluftventil)
 
Vi bjöd in makens familj och släkt till hans 40årskalas nästa helg. En har sagt att de kommer, och det är hans morsa. Ingen annan verkar komma.. Visst, vi bor 15 mil bort men vi åker alltid till dem när det är nåt.
Jag kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger hans närmsta familj varit här. Vore ju trevligt om de i alla fall kom när han fyller 40..
 
Vi bjöd in makens familj och släkt till hans 40årskalas nästa helg. En har sagt att de kommer, och det är hans morsa. Ingen annan verkar komma.. Visst, vi bor 15 mil bort men vi åker alltid till dem när det är nåt.
Jag kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger hans närmsta familj varit här. Vore ju trevligt om de i alla fall kom när han fyller 40..
Samtidigt kan det kanske vara skönt med ett lite mindre och lugnare firande också... :)
 
Jag skulle ha vaccinerat mig mot covid förra veckan men då var jag sjuk. Bokade om och har en tid på måndag. Jag är fortfarande sjuk.
Jaja, jag bokar om igen då tänker jag. Men nepp, finns inga tider kvar alls. Totalt knökat! Så blir jag inte frisk till på måndag blir jag väl utan vaccin :arghh:
 
Jag skulle ha vaccinerat mig mot covid förra veckan men då var jag sjuk. Bokade om och har en tid på måndag. Jag är fortfarande sjuk.
Jaja, jag bokar om igen då tänker jag. Men nepp, finns inga tider kvar alls. Totalt knökat! Så blir jag inte frisk till på måndag blir jag väl utan vaccin :arghh:
De lägger väl ut nya tider löpande? Så är det här iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 112
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 646
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp