Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här också, hade hellre bara haft snö.

20231122_135654-01.jpeg

Varsågoda!!!
😁

Stör mig också på vädret.
 
Stör ihjäl mig på att jag väntar på ett besked som är väldigt viktigt för mig, men jag får inte besked. Jag behöver få ett enkelt ja eller nej - för att kunna ta beslut och ge andra besked, men eftersom jag inte får besked så kan jag inte ge nästa person besked - vilket känns pissigt gjort av mig (och stressande för mig, för jag behöver beskedet själv och gillar inte att sätta andra i skiten så som det blir nu).
Snart blir jag tvungen att ta ett beslut utan besked, och då eventuellt behöva backa på det och verka ännu dummare.
Fortfarande inga besked. Och då mailade jag ändå igår och låg på, och förklarade (igen) att jag tjatar för att det finns ytterligare led som behöver besked från mig.
 
Att jag är så köldkänslig att jag redan har underställ och 4 lager kläder när det är 2 grader ute :crazy: hur ska jag överleva januari??
Tror kroppen vänjer sig vid kylan. Eller menar du att du alltid varit köldkänslig?
Jag brukar frysa hemma i 22 grader men när jag varit ut i ca 0-gradigt väder (använder sommarjacka fortfarande förresten) och sen kommer in så känns det varmt inne.
 
Jag skulle bara öppna altandörren liiiite för att släppa ut hunden. Vinden tog tag i den, så både dörr och jag flög ut och "armen" uppe på dörren gick sönder. :arghh:
Först gick det inte ens att stänga dörren, men sen lossnade hela mojängen och nu går den iaf att stänga. Men ändå störigt! Och störigt med snö"storm"!
Självklart hände det nu när min hantverkare till sambo jobbar utomlands i några veckor.

IMG_20231122_155849838.jpg
 
Att jag är så köldkänslig att jag redan har underställ och 4 lager kläder när det är 2 grader ute :crazy: hur ska jag överleva januari??
Jag är likadan, men tycker nog att kylan som är nu är värre än när det är -15. Det går att klä sig för, men den här fuktiga kylan som är när det är runt 0-5 grader spelar typ ingen roll hur många lager jag har, jag fryser ändå.
 
Att jag är så köldkänslig att jag redan har underställ och 4 lager kläder när det är 2 grader ute :crazy: hur ska jag överleva januari??
Jag har haft underställ sen oktober. Brukar ta på mej det när det är strax under 10 grader. Fast då börjar jag med bambu och sen när det närmar sig 6 grader så blir det vanligt underställ. Vinterjackan åker på när det är runt 5.
 
Tror kroppen vänjer sig vid kylan. Eller menar du att du alltid varit köldkänslig?
Jag brukar frysa hemma i 22 grader men när jag varit ut i ca 0-gradigt väder (använder sommarjacka fortfarande förresten) och sen kommer in så känns det varmt inne.
Hoppas det! Jag har alltid varit allergisk mot vintern, är som gladast utomhus när det är runt 28+. Då kan jag lätt vara ute i solen hela dagen. :love: Jag har fel gener för Sverige…
 
Kommer hem till havoc och mayhem, tycker inte om att bli förbannad när jag kommer hem och i synnerhet inte en ledig dag, som började så bra. :banghead:

Ångrar att jag åkte till Uppsala men dels hade de ett bra erbjudande på Ingo och dels hoppades jag att jag skulle få hämta mitt SPA, men kom på att jag har ca 200 kr kvar på kortet och de hade sålt slut i butiken men jag kunna få hämta i morgon, då jag är fullt upptagen hela dan.

Kör hem i snöstormen där snön kommer horisontellt, ser en buss i diket och bitvis går det i 40. Inga problem, bättre att det tar tid än att jag inte kommer hem alls.

Fick jag allt gjort idag? Nej, men mycket. Tyvärr måste jag åka dit igen och fixa det som inte blev löst idag, bl a hämta mitt SPA. Jag har varit inne på Arken Zoo och Zoo.se och hittat två tröjor lille Skrutt nog kan ha i en större storlek. De var lite korta åt honom över ryggen men satt bra runt benen.

Så. Kommer. Jag. Hem. :arghh:

The Destructor har i min frånvaro hittat en påse våffelmix. Den påsen är numera ett minne blott och innehållet spridd över hela hallen. Som om det räckte. Jag tömde ju även bilen i morse på fm och hade bl a en kasse med en vattenautomat och lite kycklingfoder som jag fick när jag fick den stackars hönskycklingen. Nu ligger det delvis i hallen, tillsammans med våffelpulver och kattsand sedan han rev sönder en 40 l påse kattsand tidigare. Nej, allt var inte uppsopat eftersom jag jobbade mkt då. :meh:

Allt frid och fröjd efter jag släppt ut de stora odjuren? 🤣🤣🤣

Provar ju tröjorna på Skrutt och reagerar på kalaskulan. Går in i vardagsrummet ... :crazy: Wilma, minidestructorn, har brutit sig in i lådan med blötfoder och det ligger sönderbitna påsar Ö.V.E.R.A.L.L.T! Jag har kattmat på min äkta matta, i soffan, på golvet och överallt! 🤯

Vilka springer och tigger mat? Jo, Wilma och Skrutt. :cautious:

Nu är alla inne, jag har ätit pepparkakor och druckit lite glögg, tänt ljusen och ska tända i kaminen. Om jag fortfarande är arg? Nja, vad hjälper det. Lite uppgiven och samtidigt, jag var borta ett par timmar, är ju ledig så de har haft mer uppmärksamhet än på länge, men jag har jobbat för mycket på sistone och vad hjälper det att vara arg, det är mitt fel. :bag:

Hoppas verkligen vi får igång traktorn i morgon fm så jag slipper släpa foder i lera och modd. :wtf:
 
Nej, jag blev så irriterad idag när jag kom hem att jag mailade lite syrligt till värden igen angående innetemperaturen. Det är orimligt att gå runt och frysa hemma fast man har underställ, tofflor, raggsockar och tjock ulltröja. 😡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 110
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 643
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp