Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drack vatten från min vattenflaska när jag åt middag. Nu luktar och smakar korken mat. Har försökt göra rent men det hjälper inte. Får låtsas att det smakar vatten.
 
Köpte en upplevelse till dottern som julklapp. När räkningen kom ser jag att jag har beställt två stycken av upplevelsen...tja hon får väl ta med sig 2 kompisar så att alla 4 kan gå tillsammans. Upplevelsen är medeltidsmiddag för två, med uppträdanden. Ville ha en upplevelse i närområdet så man slipper hotellkostnaden. Det finns ett enormt utbud av upplevelser men det ska ju kännas någorlunda rätt också.

Jag gillar såna presenter. Behöver inte en massa dammsamlande prylar.
 
Försäljningen av Coca-cola går ner närmare 50% i december till förmån för julmust i Sverige vad jag hört så det är inte konstigt att de satsar på reklam :D Är PepsiPerson men brukar gilla cola-reklamerna kring jul! @tanten ;P
Tycker annars att reklam är aningen mer effektiv när den går att relatera till.
Men en amerikanske tomte som kommer i en väldigt amerikansk stor lastbil och dricker pepsi? Undrar hur de tänkte att det skulle appellera till svenskar
 
Tycker annars att reklam är aningen mer effektiv när den går att relatera till.
Men en amerikanske tomte som kommer i en väldigt amerikansk stor lastbil och dricker pepsi? Undrar hur de tänkte att det skulle appellera till svenskar
Sant! Just den där har jag enbart tittat på med muteknappen intryckt än, annars brukar det vara stora lastbilar med cola som kommer och glädjer folk ungefär. Lagom mysigt för att vara reklam:D Reklamfilmer för just cola och pepsi brukar kännas riktade till amerikansk publik så där har du en poäng.


 
Aha.
Långt ifrån mina gissningar.
Men så är jag varken intresserad av tomten eller amerikanska tomteseder :D

Jag tror att det faktiskt var just coca-cola som gjorde tomten klädd i rött och vitt, före det var det väl vanligare med andra färger så som grön-vit. Dessutom tror jag att coca-cola tomten designades av en finländare. Detta killgissar jag nu helt vilt direkt ur minnet utan att konsultera google först, så kasta bara mjuka saker på mig om jag har fel nu :D
 
Jag tror att det faktiskt var just coca-cola som gjorde tomten klädd i rött och vitt, före det var det väl vanligare med andra färger så som grön-vit. Dessutom tror jag att coca-cola tomten designades av en finländare. Detta killgissar jag nu helt vilt direkt ur minnet utan att konsultera google först, så kasta bara mjuka saker på mig om jag har fel nu :D
Nästan! Inte finländare, men amerikan med åländsk-svenska rötter. Tidigare hade tomten kunnat se ut på mängder av sätt, men Coca Cola ville skapa sin egen tomte och lät Haddon Sundblom illustrera en. Det blev den stora, rödklädda tomte med vitt skägg vi känner till idag. Sundblom var inte först med konceptet, men det var ett av hundratals och han satte det så att säga på kartan som ”THE Santa”.
 
Nästan! Inte finländare, men amerikan med åländsk-svenska rötter. Tidigare hade tomten kunnat se ut på mängder av sätt, men Coca Cola ville skapa sin egen tomte och lät Haddon Sundblom illustrera en. Det blev den stora, rödklädda tomte med vitt skägg vi känner till idag. Sundblom var inte först med konceptet, men det var ett av hundratals och han satte det så att säga på kartan som ”THE Santa”.
Och den klassiska colaflaskan designades av en svensk. :idea:
 
Jag hatar att leta efter kläder online. Scrolla utan ände och när jag väl hittar något som känns lite ok så finns det inte i min storlek. Inte konstigt att jag är dåligt klädd. Det finns ju inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
Svar
2 001
· Visningar
98 158
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp