Fast lite nyfiken blev du ju allt.... !Aha.
Långt ifrån mina gissningar.
Men så är jag varken intresserad av tomten eller amerikanska tomteseder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast lite nyfiken blev du ju allt.... !Aha.
Mer konfunderad än intresserad.Fast lite nyfiken blev du ju allt.... !
Speciellt när det är kryddat med avundsjuka över "alla andra" som har det så mycket bättre ställt.På folk som klagar på att de har dåligt ställt när det är prioriteringarna som är usla.
Tycker annars att reklam är aningen mer effektiv när den går att relatera till.Försäljningen av Coca-cola går ner närmare 50% i december till förmån för julmust i Sverige vad jag hört så det är inte konstigt att de satsar på reklam Är PepsiPerson men brukar gilla cola-reklamerna kring jul! @tanten ;P
Sant! Just den där har jag enbart tittat på med muteknappen intryckt än, annars brukar det vara stora lastbilar med cola som kommer och glädjer folk ungefär. Lagom mysigt för att vara reklam Reklamfilmer för just cola och pepsi brukar kännas riktade till amerikansk publik så där har du en poäng.Tycker annars att reklam är aningen mer effektiv när den går att relatera till.
Men en amerikanske tomte som kommer i en väldigt amerikansk stor lastbil och dricker pepsi? Undrar hur de tänkte att det skulle appellera till svenskar
Aha.
Nästan! Inte finländare, men amerikan med åländsk-svenska rötter. Tidigare hade tomten kunnat se ut på mängder av sätt, men Coca Cola ville skapa sin egen tomte och lät Haddon Sundblom illustrera en. Det blev den stora, rödklädda tomte med vitt skägg vi känner till idag. Sundblom var inte först med konceptet, men det var ett av hundratals och han satte det så att säga på kartan som ”THE Santa”.Jag tror att det faktiskt var just coca-cola som gjorde tomten klädd i rött och vitt, före det var det väl vanligare med andra färger så som grön-vit. Dessutom tror jag att coca-cola tomten designades av en finländare. Detta killgissar jag nu helt vilt direkt ur minnet utan att konsultera google först, så kasta bara mjuka saker på mig om jag har fel nu
Och den klassiska colaflaskan designades av en svensk.Nästan! Inte finländare, men amerikan med åländsk-svenska rötter. Tidigare hade tomten kunnat se ut på mängder av sätt, men Coca Cola ville skapa sin egen tomte och lät Haddon Sundblom illustrera en. Det blev den stora, rödklädda tomte med vitt skägg vi känner till idag. Sundblom var inte först med konceptet, men det var ett av hundratals och han satte det så att säga på kartan som ”THE Santa”.