Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att när första riktiga kylan kommer (= kallare än -20°) så slår den alltid in i väggarna lite hårdare än luftvärmepumpen hänger med att trycka ut :meh:

Dvs tur jag har en bra panna och torr ved staplat i källaren :up:

Sen är det inga problem för pumpen att hålla värmen behaglig inne, såvida det inte kryper ner under -30°, då behövs lite kompletteringseldning.
 
Att man inom vården sätter likhetstecken mellan feber och sjuk tycker jag är ett problem. Jag har haft öroninflammation två gånger som vuxen och vårdcentralen tog det inte på allvar för att jag inte hade feber. Andra gången sprack trumhinnan innan jag fick träffa läkare. Hon bad dock om ursäkt för att hon inte låtit mig komma tidigare.
Det är ju helt befängt :eek: öroninflammation brukar ju va rätt tydliga symtom också :crazy:
 
IMG_5076.jpeg
 
Om någon hade kommit med ett erbjudande om avlivning hade jag utan att blinka tackat ja.
Ännu en inflammation i hela kistan. Denna gång är smärtan i stort sett ohanterbar. Sitter upp nu för första gången på 15 timmar.
 
AI "konst". Ser överallt nu hur företag använder sig av AI genererade bilder, och riktigt dåliga sådana då till.
Jag antar att det är ett enkelt sätt att få en unik bild och komma undan upphovsrätter och allt sådant, men jag tycer oftast inte att det är speciellt snyggt, och i vissa fall rent av obehagligt.
En restaurang hade en bild där personerna hade deformerade händer med fel antar fingrar, och något som vid första anblick såg ut som en hamburgare, men när man kollade mera på den så var det bara något "hamburger'ish".
 
Feber och virus. Så jäkla onödigt.
Nu har jag haft feber hela månaden. :rage: :rage:

Akuten sa att så länge det går att få ner febern med paracetamol är det ingen fara. Och det har ju funkat, men jag är trött på skiten. Njurmottagningen är inkopplad och jag har fått ta virusprover. Svar i mitten av kommande vecka.

Slut på sjukgnäll.
 
Så trött idag, varit vaken sedan 03 inatt och är helt slut utan att ha gjort något mer än utfodrat alla djur, kört vatten till hästarna eftersom kranen frusit, åkt och handlat lite mat, hönsfoder, ett täcke och en ny dörrmatta på IKEA. Lagt mig med katterna men får inte somna redan nu. Orkar inte ens bära in ved.
 
Att min bonusmormor, den person jag sett som min riktiga mormor sedan jag var ett år, ”plötsligt” har blivit så gammal att det märks. 84 år. Det är inte plötsligt, men skillnaden är så stor att jag inte riktigt hänger med. Ryggen är krum och håret tunt. Höfterna krånglar så gången är stapplande. Hon hör sämre än någonsin och nu märker man att förvirringen börjar komma. Hon maskerar det väl (hon har alltid varit bra på att maskera) och försöker leva på som vanligt men det är tydligt att kroppen inte längre orkar.

Det här är tanten som varit som en jäkla racer-bulldozer hela livet. En kraftfull virvelvind, alltid igång, aldrig stilla. Alltid nyfiken och alltid intresserad. Rak och burdus men alltid, alltid där när man behövde henne. Det är också så jag kommer minnas när hon inte finns med oss längre. Det är en sorg att se henne idag och inse att hon, som alltid verkat så odödlig, också kommer lämna oss. Kanske snart.
 
Åh, sånt är sååå jobbigt… vi rensade vattenlåset för ett tag sedan och fick byta en packning för att det skulle bli tätt. Varken svårt eller dyrt, men omständligt att behöva åka iväg och köpa när man tänkt sig att det ska gå snabbt…

Jag lyckades få eländet tätt förra gången men jag behöver definitivt köpa nya packningar inför nästa rensning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp