Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, sånt är sååå jobbigt… vi rensade vattenlåset för ett tag sedan och fick byta en packning för att det skulle bli tätt. Varken svårt eller dyrt, men omständligt att behöva åka iväg och köpa när man tänkt sig att det ska gå snabbt…
Mycket bra påminnelse, sist fick jag hjälpa till med en silikonsträng under vasken och bestämde att köpa en packning direkt efter för att ha till nästa gång. Ej inköpt än…
 
Lånade ut pengar till "fel" person
Måste lita på min magkänsla
Jag vet inte om man måste lita på magkänsla. Har man inte utrymme i sin ekonomi för att bli av med pengar så ska man inte låna ut pengar - oavsett magkänsla. Jag lånar aldrig ut pengar till någon.

Banker är bättre rustade att bedöma kreditvärdighet och återbetalningsförmåga så det får de ta hand om.
 
Jag vet inte om man måste lita på magkänsla. Har man inte utrymme i sin ekonomi för att bli av med pengar så ska man inte låna ut pengar - oavsett magkänsla. Jag lånar aldrig ut pengar till någon.

Banker är bättre rustade att bedöma kreditvärdighet och återbetalningsförmåga så det får de ta hand om.
En bekant sa en gång "låna aldrig ut något du inte har råd att vara utan", och det försöker jag leva efter, även om det självklart inte alltid går att vara helt svartvit.
(Jag har t.ex. inte råd att vara utan bil, men det finns ju nog vissa personer jag skulle låna ut den till ifall det krisade ihop sig totalt)

Har som tur var nu bara folk i min närhet som det känns som om vi har en bra balans med givande och tagande :)
 
Min häst som är på sitt allra bästa jagskaintebliriden-humör :meh: Hela veckan har hon hållit på nu. Två gånger har jag fått med henne in. Blir så trött på sånt här. Vi har ridit dåligt hela hösten och bara hållt igång lite lätt eftersom det bara känns skit. Jag har mer eller mindre tappat orken. Men nu när jag försöker ta tag i saken så ska hon börja med sånt här och det gör ju inte att jag blir mer pepp precis. Det brukar dock hålla i sig så länge men jag vill komma igång och hon behöver jobba för att hålla sin skada i trim.
 
Jag vet inte om man måste lita på magkänsla. Har man inte utrymme i sin ekonomi för att bli av med pengar så ska man inte låna ut pengar - oavsett magkänsla. Jag lånar aldrig ut pengar till någon.

Banker är bättre rustade att bedöma kreditvärdighet och återbetalningsförmåga så det får de ta hand om.
Jag vet
Finns speciella omständigheter som gjorde att jag tänkte att det var ok
 
Fjärrkontrollen gled ner på golvet. Suck. Igår fick jag trycka ihop den eftersom att den öppnats lite. Undrar varför den är så seg när man trycker på knapparna ...
 
Jag vet
Finns speciella omständigheter som gjorde att jag tänkte att det var ok

Jag tänker att man kanske måste vara mer kategoriskt negativt inställd än magkänsla om man inte har ett bra utrymme att förlora i sin ekonomi.

Sen är det för jävla elakt och vidrigt att be någon som man vet har en liten ekonomi att låna ut pengar och sedan inte ens sköta återbetalningen som överenskommet. Apropå tråden om förlåtelse så är det en såndär grej som må hen brinna i helvetet för evigt (trots att jag inte är religiös).
 
Jag tänker att man kanske måste vara mer kategoriskt negativt inställd än magkänsla om man inte har ett bra utrymme att förlora i sin ekonomi.

Sen är det för jävla elakt och vidrigt att be någon som man vet har en liten ekonomi att låna ut pengar och sedan inte ens sköta återbetalningen som överenskommet. Apropå tråden om förlåtelse så är det en såndär grej som må hen brinna i helvetet för evigt (trots att jag inte är religiös).
Jag har inte ork att vara arg och bitter
Tar för mycket energi.
 
Jag har inte ork att vara arg och bitter
Tar för mycket energi.

Det kan jag förstå. Men jag blir inte arg och bitter, utan konstaterar mest att någon beter sig som en komplett idiot, elak och vidrigt beteende, som jag vill ha minimalt med att göra och sen blir det nej på all förfrågan om hjälp eller kontakt. Det senare om det är praktiskt möjligt med tanke på relationen.

Men förmågan att inte bli arg och bitter handlar också om att försvara sig själv och se till att det var sista gången med i alla fall detta stolpskott till medmänniska. Och då är kategorisk bättre än illusorisk magkänsla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
23 858
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp