Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om man måste lita på magkänsla. Har man inte utrymme i sin ekonomi för att bli av med pengar så ska man inte låna ut pengar - oavsett magkänsla. Jag lånar aldrig ut pengar till någon.

Banker är bättre rustade att bedöma kreditvärdighet och återbetalningsförmåga så det får de ta hand om.
Exakt så.

Varken låna ut pengar eller låna själv.
Finns inga bättre sätt att sabba relationer... Eller sitt rykte.
 
Stör ihjäl mig på att jag väntar på ett besked som är väldigt viktigt för mig, men jag får inte besked. Jag behöver få ett enkelt ja eller nej - för att kunna ta beslut och ge andra besked, men eftersom jag inte får besked så kan jag inte ge nästa person besked - vilket känns pissigt gjort av mig (och stressande för mig, för jag behöver beskedet själv och gillar inte att sätta andra i skiten så som det blir nu).
Snart blir jag tvungen att ta ett beslut utan besked, och då eventuellt behöva backa på det och verka ännu dummare.
 
Stör ihjäl mig på att jag väntar på ett besked som är väldigt viktigt för mig, men jag får inte besked. Jag behöver få ett enkelt ja eller nej - för att kunna ta beslut och ge andra besked, men eftersom jag inte får besked så kan jag inte ge nästa person besked - vilket känns pissigt gjort av mig (och stressande för mig, för jag behöver beskedet själv och gillar inte att sätta andra i skiten så som det blir nu).
Snart blir jag tvungen att ta ett beslut utan besked, och då eventuellt behöva backa på det och verka ännu dummare.
Jag är i precis samma sits. Den 1.12 får jag besked om något, men jag måste ge besked om något annat senast 30.11. Och de här två sakerna påverkar givetvis varandra. Ibland hade det varit praktiskt att kunna se framtiden.
 
Fick ont i en stortå igår efter jag varit ute. Känns som jag skulle behöva böja till den så det knäpper men inte kan böja tillräckligt. Fast nu när jag klaga och provböjer igen så knakar det inte till men den går att böja. 🤔
 
Att det ska ta 14 veckor få en handläggare på skatteverket till bouppteckningen.
Sen ska det ju handläggas också efter det. Något fel verkar trasigt i systemet.

Prova ett europeiskt arvsintyg istället. Då är det 22 veckor till start av handläggning. ⌛
Stopp i timglaset kanske.

När vi ansökte om bouppteckning var det "bara" 8 veckor innan start av handläggning. Och sedan tog det nog 15 minuter max för att få beslut om avslag.
 
Att Sverige har så väldigt mycket pengar i statskassan och det ändå ska sparas ännu mer på vården. Nu diskuteras det vem som är värd olika typer av ingrepp baserat på den biologiska åldern, dvs inte efter vad som står på papperet. Självklart ska man prioritera vård utifrån värdet för vårdtagaren, men nedskärningarna gäller ju inte enbart vårdpersonalen i sig utan allt runtomkring.

Vårdköerna växer, personal sägs upp och landstingen ska spara. Vårdgarantin är snart inte värd ett vitten, i Danmark har de 30 dagars vårdgaranti och de lyckas med majoriteten. Jag förstår att det är ett problem med hyrpersonal, men varför läggs inte mer pengar på den personal som finns? Varför försöker man inte göra vården mer attraktiv som arbetsgivare istället för att konkurrera med bemanningsbolag och att många som utbildar sig söker sig utomlands och de som kommer till Sverige sparkas ut för de tjänar för lite?

Kronologisk och biologisk ålder

Kronologisk ålder handlar om hur gamla vi är utifrån den dag när vi föddes. Med biologisk ålder menas vilket stadium av åldrande vi är i förhållande till hur bra vi fungerar, mentalt och fysiskt. Det handlar om kroppens funktionsförmåga jämfört med normalvärden bland jämnåriga. Det kan vara rörelseförmåga, lungkapacitet eller hur en person känner sig.
Biologisk ålder består också av genetiska anlag som vi inte kan styra över. Cirka 30 procent av åldrandet bestäms av generna - resten kan vi aktivt påverka genom motion, kost, sömn, användning av tobak, alkohol och andra droger, mental hälsa, arbetsrelaterad stress, ett lyckligt partnerskap och sociala kontakter, psykiskt välbefinnande.
 
Prova ett europeiskt arvsintyg istället. Då är det 22 veckor till start av handläggning. ⌛
Stopp i timglaset kanske.

När vi ansökte om bouppteckning var det "bara" 8 veckor innan start av handläggning. Och sedan tog det nog 15 minuter max för att få beslut om avslag.
Varför fick ni avslag?
 
Men alltså. Jag har knaprat panodil efter en månad med feber. Det går år ca 6 st om dagen. Receptet hade gått ut så jag bad om nytt via 1177. Har de senaste 10-15 åren fått burkar med 100 tabletter. Har ju värk dessutom. Normalt går det åt ca 10 tabletter i månaden.

Läkaren skrev ut en förpackning om 20 st. De räcker inte ens över helgen om jag fortsätter ha feber.

/mvh misstänkt tablettmissbrukare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 103
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp