Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag stör jag mig på att jag inte tyckte det var roligt att bli påhoppad bakifrån och slagen i huvudet av en kollega "på skämt" 🙄
Så jag stör väl mig på att jag tydligen är humorbefriad då.

HR och chef direkt! Det där är fan inte ok någonstans! :rage:

Edit: Jag hade f-n polisanmält aset (eller knäat sagda as för något säger mig att det var av hankön...).
 
HR och chef direkt! Det där är fan inte ok någonstans! :rage:

Edit: Jag hade f-n polisanmält aset (eller knäat sagda as för något säger mig att det var av hankön...).
Det kunde man lätt tro, men det var märkligt nog en kvinna i 50 års åldern. Ingen aning om vad det var för hjärnsläpp hon fick. Kanske sådant här som folk menar när de säger att de är "busiga" och "har barnasinnet kvar"
 
På att det billiga melatoninet, aritonin, inte fungerar förebyggande mot horton. Har haft så förbannat mycket anfall det senaste men eftersom livet i övrigt är helt åt helvete har jag inte ägnat en tanke åt att det kan bero på det förren häromdagen. Nu har jag köpt dyrmelatonin och hoppas att iallafall horton håller käft.
 
Skulle säga att jag ligger på ungefär 36-36,2, ibland kryper det ned till 35,8-9 också. Men så fort det rör sig över 37 känner jag mig döende :arghh:
Vården benämner mig konstant som Afebril, även när jag har feber eftersom ex.vis 37.6° i min kropp faktiskt är samma som när någon som har normaltemp 37° har 38.4°.

Sjukt störigt.
En till lågtempare här, känner igen mig i allt. Sjukt störigt!
 
En till lågtempare här, känner igen mig i allt. Sjukt störigt!
Jag äger inte längre en termometer, jag bara säger att jag HAR feber, för jag känner ju det. Jag har legat på typ 34,8 vid flera tillfällen och mår ändå alldeles utmärkt. Under 35 är tydligen hypotermi vilket klassas som "farlig nedkylning". Så när jag har över 37,5 vill jag dö. 😂 Dvs, finns ingen anledning för mig att försöka ta tempen, det säger ingenting.
 
Jag äger inte längre en termometer, jag bara säger att jag HAR feber, för jag känner ju det. Jag har legat på typ 34,8 vid flera tillfällen och mår ändå alldeles utmärkt. Under 35 är tydligen hypotermi vilket klassas som "farlig nedkylning". Så när jag har över 37,5 vill jag dö. 😂 Dvs, finns ingen anledning för mig att försöka ta tempen, det säger ingenting.
Riktigt så lågt har jag aldrig legat, 35,5 som lägst :) men jag gör likadant som du, skiter i att ta tempen. Funkar bra tills de få ggr man är inom vården och de kläcker ur sig "så sjuk är du inte, tempen är bara 37,3. Det är inte feber." :mad:
 
Jag äger inte längre en termometer, jag bara säger att jag HAR feber, för jag känner ju det. Jag har legat på typ 34,8 vid flera tillfällen och mår ändå alldeles utmärkt. Under 35 är tydligen hypotermi vilket klassas som "farlig nedkylning". Så när jag har över 37,5 vill jag dö. 😂 Dvs, finns ingen anledning för mig att försöka ta tempen, det säger ingenting.
En på jobbet hade förstadagsintyg när han läste pappret häromdagen för att sjukskriva sig stog det ta temp och fota det.....
 
Riktigt så lågt har jag aldrig legat, 35,5 som lägst :) men jag gör likadant som du, skiter i att ta tempen. Funkar bra tills de få ggr man är inom vården och de kläcker ur sig "så sjuk är du inte, tempen är bara 37,3. Det är inte feber." :mad:
Att man inom vården sätter likhetstecken mellan feber och sjuk tycker jag är ett problem. Jag har haft öroninflammation två gånger som vuxen och vårdcentralen tog det inte på allvar för att jag inte hade feber. Andra gången sprack trumhinnan innan jag fick träffa läkare. Hon bad dock om ursäkt för att hon inte låtit mig komma tidigare.
 
Att man inom vården sätter likhetstecken mellan feber och sjuk tycker jag är ett problem. Jag har haft öroninflammation två gånger som vuxen och vårdcentralen tog det inte på allvar för att jag inte hade feber. Andra gången sprack trumhinnan innan jag fick träffa läkare. Hon bad dock om ursäkt för att hon inte låtit mig komma tidigare.
I telefon fungerar det i alla fall att säga att man inte äger en termometer men beskriver symptomen på feber. Sen har jag aldrig det väl på plats, men de kan uppenbarligen se mina övriga problem..
 
I telefon fungerar det i alla fall att säga att man inte äger en termometer men beskriver symptomen på feber. Sen har jag aldrig det väl på plats, men de kan uppenbarligen se mina övriga problem..
Inte här . Jag talade om att jag hostade så jag spydde kände på em att jag blev riktigt dålig. Sköterskan talade om att det var mycket pollen i luften ta allergi medicin och ring våran internettjänst är du sämre imorgon hör av dig. Internet läkaren bad om ursäkt att den inte kunde skriva ut annat än hostmedicin...
 
Brukar säga att jag jobbar på ett vuxendagis 😁 folk är extremt slöa och nonchalanta.
De som jobbade på administrationen på mitt dåvarande jobb kunde inte bära kaffekopparna från sina kontor och ställa dem i diskmaskinen.
Märkligt att de kunde bära kaffekopparna till kontoren ... :meh:
De kunde inte heller ta sina returpapper och lägga dem i en gemensam säck utan vi lokalvårdare var tvungna att tömma deras returpapper från varje kontor i en säck.
 
Brukar du ha 36 grader i temp? Låter så lågt 😅
Vår temp har sjunkit, enligt forskning.
https://illvet.se/manniskan/kroppen/din-kroppstemperatur-ar-inte-langre-37-grader

Studier från Stanford University, USA visar nämligen att människans genomsnittliga kroppstemperatur gradvis har minskat sedan 1800-talet.

Därför är vår kroppstemperatur i dag inte 37 grader - utan enbart 36,6 grader.


En halv miljon mätningar visar ett minskning​


Under de senaste åren har många kritiska röster höjts från forskare angående de 37 graderna eftersom tekniken för temperaturmätningar har kommit lång sedan år 1851 då den tyske läkaren Carl Reinhold August Wunderlich fastställde normalvärdet för en frisk människas kärntemperatur.

Därför beslutade forskarna från Standford University sig för att undersöka data som totalt omfattade en halv miljon olika temperaturmätningar mellan år 1860 och 2017.

Resultatet visade klart och tydligt att människans kroppstemperatur har minskat.
 
Intressant!
Jag äger inte längre en termometer, jag bara säger att jag HAR feber, för jag känner ju det. Jag har legat på typ 34,8 vid flera tillfällen och mår ändå alldeles utmärkt. Under 35 är tydligen hypotermi vilket klassas som "farlig nedkylning". Så när jag har över 37,5 vill jag dö. 😂 Dvs, finns ingen anledning för mig att försöka ta tempen, det säger ingenting.

Ja 35°C är ju inte att rekommendera 😅 Då börjar man bli nedkyld
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
Svar
2 001
· Visningar
98 151
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 633
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp