Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om universum pratar kaka med dig genom lingonsylt och gräddfil (vilket det ju helt uppenbart gör :D ) så tänker jag att det säkert pratar 40-årsfest genom magkänslan. Det är okej att stå upp för sin magkänsla/vilja/ovilja! :heartDet går att säga både ”jag är glad att du vill fira med mig (det vill jag också” - om så är fallet) OCH ”jag känner mig inte bekväm med upplägget och skulle gärna vilja x/y/z istället” om du vill förklara och hitta på alternativ). Bjuda den på en drink ute, en ridtur, något som båda faktiskt VILL göra tillsammans och som kanske också då känns som ett rimligt sätt att spendera en rimlig mängd pengar. Förstår verkligen folk som inte vill ha presenter, men att ålägga andra att spendera pengar utan att det är något båda uppskattar är konstigt för mig. Det blir liksom konsumtion istället för gåva/hyllning. Vilket också är okej om en vill det.
I vilket annat fall som helst hade jag hållit med dig och just stått upp för den där magkänslan, men i det här specifika fallet går det inte riktigt av olika anledningar. Utan att gå in på detaljer (det är en ganska invecklad historia på flera sätt) skulle det bli väldigt besvärligt på många plan ifall jag skulle välja att inte medverka, dels för mig och dels för min man, och det är det helt enkelt inte värt. Jag är lyckligt lottad nog att ha både råd och möjlighet att vara med på en sådan här grej, så även om jag är emot det rent principiellt så kommer jag att gå dit ändå.

Men jag håller helt med dig i sak, tack för stödet! :heart
 
I vilket annat fall som helst hade jag hållit med dig och just stått upp för den där magkänslan, men i det här specifika fallet går det inte riktigt av olika anledningar. Utan att gå in på detaljer (det är en ganska invecklad historia på flera sätt) skulle det bli väldigt besvärligt på många plan ifall jag skulle välja att inte medverka, dels för mig och dels för min man, och det är det helt enkelt inte värt. Jag är lyckligt lottad nog att ha både råd och möjlighet att vara med på en sådan här grej, så även om jag är emot det rent principiellt så kommer jag att gå dit ändå.

Men jag håller helt med dig i sak, tack för stödet! :heart

Covid kanske? :angel: :D Mul- och klövsjuka är väl lite genomskinligt men en maginfluensa kanske :p
 
Folk som envisas med att enbart svara på saker via en funktionsbrevlåda. Behövde svar från en person som står som kontakt i en sak och fick svaret att jag måste lägga frågan som ett ärende via deras funktionsbrevlådan. Det är ett ynka namn jag behöver få veta men ändå ska jag skicka ett nytt mail till funktionsbrevlådan för att samma person ska svara på mejlet där istället för på sin jobbmeil :confused: Högst störigt!
 
Folk som envisas med att enbart svara på saker via en funktionsbrevlåda. Behövde svar från en person som står som kontakt i en sak och fick svaret att jag måste lägga frågan som ett ärende via deras funktionsbrevlådan. Det är ett ynka namn jag behöver få veta men ändå ska jag skicka ett nytt mail till funktionsbrevlådan för att samma person ska svara på mejlet där istället för på sin jobbmeil :confused: Högst störigt!
Lite stelbent, men det är också störigt att få ärendefrågor i den personliga e-posten när de hör hemma i funktionsbrevlådan.
 
Mängden av försäkringssäljare som ringer - återkommande - och vill sälja försäkringar och varje gång visar det sig att de inte kan erbjuda någon försäkring åt mig den här gången heller. När man säger att de ska anteckna det så säger de att det inte går och så ringer de igen några månader senare med samma återvändsgrändsdiskussion.
 
Mängden av försäkringssäljare som ringer - återkommande - och vill sälja försäkringar och varje gång visar det sig att de inte kan erbjuda någon försäkring åt mig den här gången heller. När man säger att de ska anteckna det så säger de att det inte går och så ringer de igen några månader senare med samma återvändsgrändsdiskussion.
Be dem ta bort dig ur kundregistret? :idea:
 
Lite stelbent, men det är också störigt att få ärendefrågor i den personliga e-posten när de hör hemma i funktionsbrevlådan.
Jo, är väl lite åt båda hållen... och är det större ärenden/frågor skriver jag alltid till funktionsbrevlådan. Är främst det här fallet jag stör mig på, vill bara veta ett namn och sagda person står som kontakt med sitt fulla namn.
 
Mängden av försäkringssäljare som ringer - återkommande - och vill sälja försäkringar och varje gång visar det sig att de inte kan erbjuda någon försäkring åt mig den här gången heller. När man säger att de ska anteckna det så säger de att det inte går och så ringer de igen några månader senare med samma återvändsgrändsdiskussion.
Förr hade vi en fidkbil. De åkte runt ringde på dörren typ nån gång i månaden. Ingen gång var vi intresserade då hade vi fiskbutik i byn och jag betalade heldre mindre för färsk fisk än dyrt för fryst. Jag bad dem notera att inte ringa på dörren men de fick inte ha kundregister.

Och vem vet nästa gång kanske du vill köpa vår svindyra fisk.
 
Jag är kund. Och vill vara kund. I deras mall står att de ska ringa och erbjuda hemförsäkring till de som har försäkringar av andra typer och eftersom de inte har någon åt mig blir det bom varje gång.
Ja hemförsäkring är roligt. Kan du göra nånting på den är du duktig. Vi betalar 0.00 kr haha. Men misstänker att det försvinner om nått år eller så.
 
Ja hemförsäkring är roligt. Kan du göra nånting på den är du duktig. Vi betalar 0.00 kr haha. Men misstänker att det försvinner om nått år eller så.
Mest är att bara ett eller två bolag ens kan tänka sig att erbjuda en hemförsäkring alls åt mig, så de går bom helt.
 
Facket kan inte heller. Det är oerhört få bolag som erbjuder hästverksamhetsförsäkring på lantbruksfastighet - känner bara till två.
Jo men nu syftade jag på min sedan 23år gratis hemförsäkring som jag misstänker försvinner om typ 1 år eller så när målarna går upp i byggnads. Jag misstänker att de inte har lika bra avtal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
Svar
2 001
· Visningar
98 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp