Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon har klagat på hur jag har parkerat nere i garaget idag, ett garage med sluss som kräver rätt kort med kod för att man öht ska ta sig in. Ett garage som är nästan helt tomt men jag står parkerad rakt över några rutor och det ser "suspekt ut" och när de tittat in i min bil ser det "suspekt ut". :meh:

Jag har en säck med hundfoder, en säck med morötter, en tom hink som jag använder när jag ger kraftfoder och morötter från säcken till hästarna i hagen, ett takräcke, en bagagegardin, en handduk, en kasse med schampo, balsam och duschsvamp + två ihoprullade nyköpta mattor.

Jag har parkeringstillstånd i framrutan, garaget är tomt sånär på kanske fyra bilar och har plats för >50? Jag sa att jag kan följa med ner i garaget och visa vad jag har men jag tänker inte parkera om bilen. Innehållet blir inte mindre "suspekt" för att jag ställer mig i en ruta. :cautious:

Jag har parkerat så här i över 10 år när jag jobbar helg, jag står inte i vägen för någon, stör ingen utom någon som sett i en kamera idag(!) att jag inte parkerat i en ruta. Vill de ta upp det med min chef eller ännu högre upp så varsågod. :banghead:
 
Vädret. Detta jävla pissregn. Jag vill inte göra nått. Jag skulle rida men har inte lust att gå ut överhuvudtaget.

Stallkompisen som gnäller över hur jobbigt och dyrt det är. Skicka din hästjävel på slakt då för du tror ju ändå att han inte går att sälja.
Samma person fattar inte hur det kunde bli så lerigt igår även om det inte kom jättemycket regn och det var minsann inte alls lika kladdigt när hon släppte ut. Nä, det kan ju bero på att marken är mättad och att den inte suger åt sig vattnet :banghead:
 
Med feber är mina alternativ
1. att sova
2. glo på TV-

Alternativ 2 resulterade att jag - återigen - irriterade mig OERHÖRT på Jonathan Unge. Han är så obehaglig att han kryper under skinnet på mig. Antar att det är jag som är störd.
Jag reagerade starkt på hur han uttryckte och uppförde sig!
 
Att jag precis förberett både mig, katten och hunden på en långpromenad eftersom det är en fin eftermiddag, bara för att komma på att det är Bonfire night ikväll och det kommer fyras av raketer. Bah! Det blir en kortis med Chika bara, sedan barrikaderar vi oss inomhus antar jag.
 
Min telefon har börjat ge ifrån sig ljud när jag skriver och det går inte att stänga av för det är redan avstängt men den låter ändå. Är det något jag stör mig enormt på är det just tangentljud. Jag ryser verkligen och mår illa. Oklart varför. Så, om någon vet hur man får bort eländet från en Samsung s21 fe så vill jag väldigt gärna veta hur. Det kom efter någon uppdatering.
 
Min mamma som uppför sig som en femåring när jag och min bror träffades idag. Vi skulle träffats hemma hos henne, men hon ställde in pga oro för sjuka barn (alla barn var friska) när vi då träffas ute på en restaurang istället blir hon ”besviken!!!” och ”ska gråta hela kvällen”.

Hon ställer in med kort varsel 80-90% av gångerna vi bestämt att vi ska ses, och jag och min bror börjar ledsna på det. Vi bor alla långt ifrån varandra och träffas bara ett fåtal gånger per år, vilket vi gärna vill ändra på, men hur lätt är det när det ska behöva bli så här.
 
Att jag precis förberett både mig, katten och hunden på en långpromenad eftersom det är en fin eftermiddag, bara för att komma på att det är Bonfire night ikväll och det kommer fyras av raketer. Bah! Det blir en kortis med Chika bara, sedan barrikaderar vi oss inomhus antar jag.
Nää, det är ju först imorgon! Här har de dock smällt rätt bra i säkert två veckor redan, tyvärr :(
 
Att jag precis förberett både mig, katten och hunden på en långpromenad eftersom det är en fin eftermiddag, bara för att komma på att det är Bonfire night ikväll och det kommer fyras av raketer. Bah! Det blir en kortis med Chika bara, sedan barrikaderar vi oss inomhus antar jag.

Remember, remember, the 5th of November,
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason
Why gunpowder treason
Should ever be forgot.


Förhoppningsvis har alla kottar gått i ide så de inte kryper in i bålet och rostas levande.
 
Att när jag övningskörde förut idag, så åkte vindrutetorkarblad av på mammas bil. Så nånstans ut med Oxelösund-Nyköping motorväg ligger nu en vindrutetorkarblad 🙃:rofl:


MEN eftersom var så sent, så fick bli kollade med mack i Nyköping (som ändå va påväg till), nix ingen av Cirkle K i Nyköping har den sorten hennes bil har 🙃 , Shell vid Nyköpingsbro har inte ens vindrutetorkare 🙃 . Så första hon få göra imorgon innan hon åker hem, blir åka till ett ställe som har. 😅
 
Remember, remember, the 5th of November,
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason
Why gunpowder treason
Should ever be forgot.


Förhoppningsvis har alla kottar gått i ide så de inte kryper in i bålet och rostas levande.
Jag har faktiskt aldrig sett någon brasa sedan jag flyttade hit, utan det är smällare och raketer bara. Annars är nog igelkottarna vakna fortfarande ändå, det är rätt varmt även nattetid.
 
Oj vad konstigt! Men ja, de får väl ut fler människor på en lördag kväll än en söndag så det är kanske därför... Oavsett vilket är det ett jäkla otyg det där med fyrverkerier, helt obegripligt att det fortfarande är lagligt och, kanske framförallt, socialt accepterat :(
Jag tror absolut att det är för att det är mer publikvänligt. Vi är "största byn" i trakten så folk kommer in från landsbygden, och det är nog mest poppis att göra en lördag. Ja har aldrig varit ned till parken för eventet men de säljer säkert både dricka och mat också kan jag tänka mig.
 
Jag tror absolut att det är för att det är mer publikvänligt. Vi är "största byn" i trakten så folk kommer in från landsbygden, och det är nog mest poppis att göra en lördag. Ja har aldrig varit ned till parken för eventet men de säljer säkert både dricka och mat också kan jag tänka mig.
Ja, det stämmer nog. Här brukar det vara både brasa, fyrverkerier, livemusik och massa mat och dryck. Googlade nu och det verkar vara lite 50/50 om de officiella evenemangen häromkring är ikväll eller imorgon.
 
Att när jag övningskörde förut idag, så åkte vindrutetorkarblad av på mammas bil. Så nånstans ut med Oxelösund-Nyköping motorväg ligger nu en vindrutetorkarblad 🙃:rofl:


MEN eftersom var så sent, så fick bli kollade med mack i Nyköping (som ändå va påväg till), nix ingen av Cirkle K i Nyköping har den sorten hennes bil har 🙃 , Shell vid Nyköpingsbro har inte ens vindrutetorkare 🙃 . Så första hon få göra imorgon innan hon åker hem, blir åka till ett ställe som har. 😅
Det verkar vara fel dag för sånt i nypa. Jula möjligen. Annars finns biltema i Peking.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp