Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag reagerade starkt på hur han uttryckte och uppförde sig!Med feber är mina alternativ
1. att sova
2. glo på TV-
Alternativ 2 resulterade att jag - återigen - irriterade mig OERHÖRT på Jonathan Unge. Han är så obehaglig att han kryper under skinnet på mig. Antar att det är jag som är störd.
Nää, det är ju först imorgon! Här har de dock smällt rätt bra i säkert två veckor redan, tyvärrAtt jag precis förberett både mig, katten och hunden på en långpromenad eftersom det är en fin eftermiddag, bara för att komma på att det är Bonfire night ikväll och det kommer fyras av raketer. Bah! Det blir en kortis med Chika bara, sedan barrikaderar vi oss inomhus antar jag.
Här kör de det stora kommunala fyrverkeriet ikväll.Nää, det är ju först imorgon! Här har de dock smällt rätt bra i säkert två veckor redan, tyvärr
Oj vad konstigt! Men ja, de får väl ut fler människor på en lördag kväll än en söndag så det är kanske därför... Oavsett vilket är det ett jäkla otyg det där med fyrverkerier, helt obegripligt att det fortfarande är lagligt och, kanske framförallt, socialt accepteratHär kör de det stora kommunala fyrverkeriet ikväll.
Att jag precis förberett både mig, katten och hunden på en långpromenad eftersom det är en fin eftermiddag, bara för att komma på att det är Bonfire night ikväll och det kommer fyras av raketer. Bah! Det blir en kortis med Chika bara, sedan barrikaderar vi oss inomhus antar jag.
Jag har faktiskt aldrig sett någon brasa sedan jag flyttade hit, utan det är smällare och raketer bara. Annars är nog igelkottarna vakna fortfarande ändå, det är rätt varmt även nattetid.Remember, remember, the 5th of November,
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason
Why gunpowder treason
Should ever be forgot.
Förhoppningsvis har alla kottar gått i ide så de inte kryper in i bålet och rostas levande.
Jag tror absolut att det är för att det är mer publikvänligt. Vi är "största byn" i trakten så folk kommer in från landsbygden, och det är nog mest poppis att göra en lördag. Ja har aldrig varit ned till parken för eventet men de säljer säkert både dricka och mat också kan jag tänka mig.Oj vad konstigt! Men ja, de får väl ut fler människor på en lördag kväll än en söndag så det är kanske därför... Oavsett vilket är det ett jäkla otyg det där med fyrverkerier, helt obegripligt att det fortfarande är lagligt och, kanske framförallt, socialt accepterat
Ja, det stämmer nog. Här brukar det vara både brasa, fyrverkerier, livemusik och massa mat och dryck. Googlade nu och det verkar vara lite 50/50 om de officiella evenemangen häromkring är ikväll eller imorgon.Jag tror absolut att det är för att det är mer publikvänligt. Vi är "största byn" i trakten så folk kommer in från landsbygden, och det är nog mest poppis att göra en lördag. Ja har aldrig varit ned till parken för eventet men de säljer säkert både dricka och mat också kan jag tänka mig.
Det verkar vara fel dag för sånt i nypa. Jula möjligen. Annars finns biltema i Peking.Att när jag övningskörde förut idag, så åkte vindrutetorkarblad av på mammas bil. Så nånstans ut med Oxelösund-Nyköping motorväg ligger nu en vindrutetorkarblad
MEN eftersom var så sent, så fick bli kollade med mack i Nyköping (som ändå va påväg till), nix ingen av Cirkle K i Nyköping har den sorten hennes bil har , Shell vid Nyköpingsbro har inte ens vindrutetorkare . Så första hon få göra imorgon innan hon åker hem, blir åka till ett ställe som har.