Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen inte en störning, utan så knäppt att det blir skrattretande. En fortsättning på historien från häromdagen om exet som efter många års tystnad kontaktar mig omedelbart då han blivit singel.

En kollega och exet är vänner på facebook, och jag nämnde det här gubben-i lådan-beteendet för honom. Nu visade han mig exets facebookuppdatering från i morse, en bild på en tårta, dekorerad med en stor bild av tjejen som dumpade honom. Och en ytterst snyftig text om hur det nu visserligen är en dryg vecka för sent för födelsedagstårta för hans älskade gullesnuttiga älsklings-en massa sliskigheter....., som nu har lämnat honom. O_o

Alltså vem fan skaffar en tårta med bild av sitt ex efter att de gjort slut, och kommer med tårtan till något som på bilden ser ut som en arbetsplats pausrum, och då tydligen bjuder sina kollegor på tårtan? 😳 Antingen har han helt tappat verklighetsförankringen, eller så missförstår jag något totalt. :confused:
 
Luzzeblobbar existerar inte enligt min google sökning. Vad är detta? Å hur görs dom?

Min benämning på mina runda saffransbullar som ser ut som om någon skjutit dem med russin :D De är inte vackra men goda! :rofl:

Edit:

Screenshot 2023-11-02 at 14-26-46 Helena Karlsson på Instagram Behold the return of the lusseb...png
 
Stör mig på diskussionen på efter fem om man får flyga i mysbyxor på sig eller inte. Om det är lämpligt eller inte. Är jag hel och ren och inte har massa parfym som ska göra det jobbigt för överkänsliga så har jag på mig precis vad jag vill.
Haha, det påminner mig om en som störde sig på folk som går i mjukisbyxor på stan, jag tror t.o.m. att det var ett tidningsinlägg. Visst kan jag tycka att det finns något fint och mysigt med min farmors sätt att hon alltid skulle vara fin (hatt och kappa) när hon skulle till stan (även om vi bara bor i en liten småstad), men för den skull stör jag mig inte på mjukisbyxor. Har även jag gjort mig skyldig till detta avskyvärda modebrott :D
 
Haha, det påminner mig om en som störde sig på folk som går i mjukisbyxor på stan, jag tror t.o.m. att det var ett tidningsinlägg. Visst kan jag tycka att det finns något fint och mysigt med min farmors sätt att hon alltid skulle vara fin (hatt och kappa) när hon skulle till stan (även om vi bara bor i en liten småstad), men för den skull stör jag mig inte på mjukisbyxor. Har även jag gjort mig skyldig till detta avskyvärda modebrott :D
Jag tillhör en av de som aldrig skulle visa mig utomhus i mjukiskläder (skäms de gånger jag varit på gymmet och behöver handla typ mjölk på väg hem), men som skiter högaktningsfullt vad folk har på sig. Så länge de har just det; NÅGONTING på sig :P
 
Ztör mig på att både tv 8 och 11 kör julfilmer och nu är jag zugen på att baka mjuk pepparkaka o luzzeblobbar :d
1 mån för tidigt :rage:

Äsch vi behövde göra slut på en gräddfil som sjöng på sista versen och tyckte det var utmärkt att baka mjuk pepparkaka i helgen som var - go for it ;)
Nu stör jag mig på att jag fick ett akut sug efter att baka mjuk pepparkaka. Dessutom har jag både gräddfil och lingonsylt hemma som behöver ätas upp :nailbiting:
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
 
Jag tillhör en av de som aldrig skulle visa mig utomhus i mjukiskläder (skäms de gånger jag varit på gymmet och behöver handla typ mjölk på väg hem), men som skiter högaktningsfullt vad folk har på sig. Så länge de har just det; NÅGONTING på sig :P
Ja, jag säger inte att jag känt mig på min absoluta topp när jag varit i stan med mjukisbyxor, men jag har för lite förstånd för att skämmas över det :D (Murphys lag säger ju förstås att det är dessa gånger som man möter någon man inte vill möta just när man ser ut så, så då skäms jag ju nog lite :p) men som du sa så bryr jag mig inte alls i om eller varför någon annan har mjukosbyxor på sig på stan.
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
För mig beror det helt på.. Är festen på en restaurang låter mat + 3 dryck för 700:- som ett ganska normalt pris. 700:- för en hemmafest, nja...
Sen kanske man kan hänga med på de andra ställena också, men bara dricka någon enstaka drink eller alkoholfritt och därför komma undan billigare.
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
Lider med dig. Alldeles för mycket pengar att lägga på en utekväll O_o !!
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
En stor sak som brukar vara för mig är att dessa drinkbiljetter inte innefattar något jag faktiskt dricker. Dom brukar innebär vin och öl.
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
Jag är kanske gammaldags, men jag tycker att den som bjuder in till fest står för kostnaden. Så om jag ordnar en födelsedagsfest för mig själv, då betalar inte mina gäster något. Det känns ganska självcentrerat, att andra människor skulle vilja lägga en massa pengar på att fira att jag blir äldre.
Men om, säg, mina släktingar tilsammans beslutat sig för att de vill fira mig och vi ska gå ut och äta, då skulle nog alla få betala för sig.

Och om man inte har råd med att betala 700 per person för finmiddag för en massa människor (vem skulle ens ha råd med det, ingen i min bekantskapskrets i varje fall), ja då får man ordna ett billigare firande.

Men, ja, jag vet att det är väldigt olika vad folk tycker är normalt, jag hade inte betalat sådana summor för att fira någon på restaurang.
 
En person i min närmaste krets har bjudit in till 40-årsfest. So far, so good. MEN. Gästerna får bekosta allt själva, och kostnaden bara för middagen (som förvisso innehåller 3 drinkbiljetter, utöver maten) är över 700 kr per person. Och det täcker alltså bara en del av kvällen, planen är sedan att vi ska gå vidare ut och dricka drinkar på ett par andra ställen. Kostnaden för hela kvällen kan alltså lätt sluta på 1000-1500 kr per person, minst. Jag vet inte om det är jag som är snål, men jag tycker att det är lite väl mycket att begära av folk. Eller? Ännu värre blir det av att tillställningen sker precis en månad före jul då många kanske redan har det lite knapert ekonomiskt. Stör mig på att personen bevisligen tycker att det här är en rimlig sak att be folk om, och att jag sitter fast i en rävsax då jag inte har något annat val än att medverka p.g.a den nära relation jag har till personen i fråga.
Jag har helt enkelt inte råd, eller lust att åka ifrån gården, så jag tackar nej. Det har varit flera bröllop och födelsedagar jag hoppat över. Man får säga nej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp