Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som sätter sig på tyst avdelning på tåget och sen sitter och pratar. Sitt för böcelen inte på de enda platser där det ska vara tyst om ni inte kan hålla käften.

Nu ska jag knyta näven i fickan lite hårdare så de verkligen känner av hur irriterad jag är.
 
Jag stör mig på lättkränkta personer som inte klarar ta att någon har en annan åsikt eller tar upp problem (som för övrigt inte är personliga) och då automatiskt tänker sluta göra allt den gör. Allt behöver inte vara så dramatiskt. Vill man förbättras och utvecklas så måste man kunna tänka om.
 
De som köpte grannhuset och renoverar för att hyra ut.
De ville att jag skulle ta ner en stor lönn som står på min tomt men precis vid staketet för de tycker det är så jobbigt att kratta löv.
Den är det enda som ger mig skugga på sommaren så det kommer inte att hända.

Idag ser jag en av männen i familjen kratta upp precis vartenda löv i deras trädgård. Förstår att det är jobbigt.
Själv låter jag löven ligga till våren när Skalman tar hand om det som finns kvar och det blir gödning till gräsmattan.

Antar att min dröm om en mer naturliknande trädgård är deras mardröm :D
 
De som köpte grannhuset och renoverar för att hyra ut.
De ville att jag skulle ta ner en stor lönn som står på min tomt men precis vid staketet för de tycker det är så jobbigt att kratta löv.
Den är det enda som ger mig skugga på sommaren så det kommer inte att hända.

Idag ser jag en av männen i familjen kratta upp precis vartenda löv i deras trädgård. Förstår att det är jobbigt.
Själv låter jag löven ligga till våren när Skalman tar hand om det som finns kvar och det blir gödning till gräsmattan.

Antar att min dröm om en mer naturliknande trädgård är deras mardröm :D
Tipsa dem om gräsklipparen om de inte vill kratta. :idea:
 
De som köpte grannhuset och renoverar för att hyra ut.
De ville att jag skulle ta ner en stor lönn som står på min tomt men precis vid staketet för de tycker det är så jobbigt att kratta löv.
Den är det enda som ger mig skugga på sommaren så det kommer inte att hända.

Idag ser jag en av männen i familjen kratta upp precis vartenda löv i deras trädgård. Förstår att det är jobbigt.
Själv låter jag löven ligga till våren när Skalman tar hand om det som finns kvar och det blir gödning till gräsmattan.

Antar att min dröm om en mer naturliknande trädgård är deras mardröm :D
Oj, jag skulle definitivt vara deras mardrömsgranne.... :nailbiting::D
 
De som köpte grannhuset och renoverar för att hyra ut.
De ville att jag skulle ta ner en stor lönn som står på min tomt men precis vid staketet för de tycker det är så jobbigt att kratta löv.
Den är det enda som ger mig skugga på sommaren så det kommer inte att hända.

Idag ser jag en av männen i familjen kratta upp precis vartenda löv i deras trädgård. Förstår att det är jobbigt.
Själv låter jag löven ligga till våren när Skalman tar hand om det som finns kvar och det blir gödning till gräsmattan.

Antar att min dröm om en mer naturliknande trädgård är deras mardröm :D
Ja eller spökblåsare eller som några kallar det för lövblås. Grannen har blåst samma lövhög 3/4 ggr nu. De blåser ut det på kommunens mark och låter det ligga där.
 
En kollega som talar om för andra på lunchrasten att "på rasten ska man vara social, sluta sitta med mobilerna". Sköt dig själv istället, rasten är till för en själv, inte för kollegor med socialt behov.
Hos oss brukar några lägga huvudet på bordet en stund och koppla av resten sitter oftast och kopplar av med telefonerna.
 
Folk som sätter sig på tyst avdelning på tåget och sen sitter och pratar. Sitt för böcelen inte på de enda platser där det ska vara tyst om ni inte kan hålla käften.

Nu ska jag knyta näven i fickan lite hårdare så de verkligen känner av hur irriterad jag är.

Provade du att säga till dem eller tågvärden? Folk borde fatta ändå men många har problem med just den förmågan.
 
Det vågar jag inte! Knöt ju näven i fickan ju! 😆
Det brukar jag också göra när folk på bussen sätter sig på platsen för folk som har svårt att gå/synskadade/funktionsnedsatta/gamla.... Det finns SÅ många platser i en stadsbuss för normalt folk och en "fyrsätesplats" för sådana som mig- och där sitter ofta ungdomar eller annat som inte verkar ha problem alls att röra sig. Är så in i bombens trött på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp