Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag vill julpynta redan, gå på loppis och julshoppa lite osv, men det är BARA 1 november nu. för tidigt för i alla fall pynta... men vill ha mer ljus i mitt liv! Behöver nog hämta mina jullådor i förrådet innan jag julshoppar också, men längtar efter loppisbesök ;)
 
Stör mig på mitt korta minne.
Nu är katten inne. Och jag GLÖMDE stänga badrumsdörren över natten. :banghead:
Mina badrumsmattor är mjuka och fluffiga. Perfekta att kissa på och sedan rafsa ihop.
Och varför har jag badrumsdörren öppen - jo för därinne finns husets enda ventilation...

Och så hade jag glömt att fjärilar får pälsen full av snöbollar. Benen ser ut som stora bollfransar. Baklåren också.
 
Stör mig på mitt korta minne.
Nu är katten inne. Och jag GLÖMDE stänga badrumsdörren över natten. :banghead:
Mina badrumsmattor är mjuka och fluffiga. Perfekta att kissa på och sedan rafsa ihop.
Och varför har jag badrumsdörren öppen - jo för därinne finns husets enda ventilation...

Och så hade jag glömt att fjärilar får pälsen full av snöbollar. Benen ser ut som stora bollfransar. Baklåren också.
Jaså, misse har vågat sig in nu?
Håller sig fjärilen sig från att kasta sig över honom och överösa med slickar?
 
Jag stör mig på att jag inte längre är en fena på att köra/backa med släp.
Förvisso är det 10 år sedan jag sålde hästsläpet och knappt har kört släp ö h t sedan dess och då vanligt släp mest rakt fram.
Inte ska den kunskapen ha fallit i glömska? Va! Näe.... morr.
Sedan stör jag mig på att jag upplever det svårare att backa med det vanliga släpet för man ser ju inte lika bra då det är så lågt. Hästsläpet.....komsi komsi...(hur troligt är det att det rullar hit, 20mil bort...)
 
Halloweenpyntet i mitt kvarter. Förstå mig rätt, jag älskar högtider och så även Halloween. Men givet läget i världen så känns det faktiskt inte roligt med kroppsdelar och hängda ”kroppar” i träd. Pynta gärna men kan folk inte ha åtminstone lite känsla för vad som passar sig och inte just nu? Pumpor, spindlar och söta spöken räcker väl fint. Att folk har kroppar eller lösa kroppsdelar i sin trädgård gör mig sjukt illa till mods.
 
Jaså, misse har vågat sig in nu?
Håller sig fjärilen sig från att kasta sig över honom och överösa med slickar?
Fjärilen vill vill VILL. :D
Han gör lekinviter och skuttar glatt mot sängkanten där katt ligger och fräser.

Jag litar på att de reder upp det.
Katten är inte våldsbenägen och hunden är sprängfylld av kärlek
Kommer hund för nära får han en rak höger. Utan klor.
 
Kukstaken, eller?

Edit:

652-85_mb_001.png


:D
:rofl: Tänkte på den igår när jag såg en liknande variant när jag slösurfade.
 
Dumskallarnas sammansvärjning a k a ansvariga för kollektivtrafiken i NV Skåne. Nu har vi under tre års tid genomlidit långa tågstopp i veckor och månader åt gången, fullsatta ersättningsbussar, stackars människor som råkat bo på fel platser har fått fastigheter tvånginlösta och husen rivna; allt detta för det magiska Dubbelspårets ankomst i december 2023.

Innan dessa nästan tre miljarder kr investerades i de störande ombyggnationerna så kunde vi resa med helt ok halvtimmestrafik, i vart fall under rusningstid. Sedan halverades turerna med hänvisning till ombyggnationstiden.

Men nu när alla arbeten äntligen håller på att bli klara - så kommer det, vad det verkar, lik förbannat bara att erbjudas fortsatt timmestrafik för pendlarna. Dvs ett tålmodigt väntande på - ingenting. Medan flera kommuner har plöjt ner pengar i projektet hopp om bättre resmöjligheter. För samtidigt ska här byggas nytt överallt, stadstrafiken och parkeringsmöjligheter där ska strypas, och att jobbpendla i bil utmed E6 är varken ekonomiskt, miljömässigt eller mentalt ett lockande alternativ. :mad:
 
Får meddelande från en arbetsgivare att de inte har fått min cv. När jag kollar själv så har jag skickat in cv:t. Blir så oerhört nervös av sånt här. Arbetsförmedlingen kommer att ge mig spö för såna här saker. Kollar på arbetsgivarens hemsida men de har bara ett formulär som används för att skicka in ansökningar och när jag kollar där så ska mitt cv finnas där. Arbetsförmedlingen bråkar redan med mig och menar att jag vill gå i pension redan. Det vill jag inte. Ersättningen här är bara 60% av lönen. Det täcker inte mina fasta kostnader. Hemlös nästa...
 
Jag köper oftast billigaste varianten. Kruxet är att de inte lyser nästa säsong. Spenderade en hel del pengar på utbyteslampor innan jag insåg att det var hela stakarna som var kaputta.
Jag har köpt billigaste varianterna och de lyser år efter år i många år, har kvar några 20 år efter och har fått byta ut någon efter vägen, men de har hållit långt mer än en jul. Jag lägger ner dem i bananlådor med lampor på och det fungerar bättre än att ta av alla lampor har jag märkt.
 
Att jag inte kommer in på studentportalen igen (hela förra helgen låg den ju nere för planerat underhåll)... :arghh: Det funkade finfint tidigare idag, men nu är det förmodligen för sent att kolla med IT-supporten. Det står inget om driftstörningar på hemsidan heller. Jag borde ha sparat ner instruktionerna till uppgiften någonstans, men då hade jag ändå inte kommit åt instruktionsfilmer, osv. Med så mycket strul tycker jag att deadline borde förlängas över helgen, istället för att vara kl 17 på fredag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 262
Svar
2 001
· Visningar
98 096
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp