Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fort kommer snö vaknar poppisnissarna och använder genomfartsvägen genom byn som rallybana. Vägen är starkt trafikerad då det är närmaste vägen till nästa centralort, så rallyt pågår mitt bland all vanlig trafik (personbilar, timmerbilar, långtradare osv). Vägen är begränsad till max 40 km/tim och nästan alla gårdsutfarter efter den är mer eller mindre skymda.
Dessutom finns det miltals med skogsvägar runt om i trakten där man skulle kunna sladda omkring hur mycket man vill.
Men, nejdå, genom byn ska det vara, timmar i sträck! Antingen är de väl för fega för att ge sig ut i skogen eller så är de för j-a dåliga på att köra så de helt enkelt inte klarar av det. :devil: En av dem körde ned grannens gärdsgård på julafton i fjol.
Jag HATAR detta, det känns som rena terrorn:banghead:
I alla fall en av dem har sambo och små barn, men det är tydligen helt i sin ordning att köra rally bara några få meter från andra människors ytterdörrar.
Det handlar om duktigt höga hastigheter...
 
På det störiga temat. Att stöta på detta när man går ut på SoMe

IMG_4408.jpeg
 
Min hö fot där ett mellanfotzben troligen är av, zvullen o gör ont och jag mizztänker att ringer jag vc zå zäger dom åk till akuten, jag vill inte åka dit o ta platz för någon zom faktizkt är zjuk, jag vill bara få en röntgen eller ortoped att titta/känna på eländet o göra något åt det, ja jag är gnällig ,den har värkt hela jävla kvällen/natten, nu gav jag upp o tog en citodon.

Ring VC och boka in ett besök
 
Stör mig på att ortopedläkaren skrivit två andra människors skador u min journal.
Jag har inte en öppen fraktur på tummen.
Jag har heller inte skador på handen från fall.
Alltså synliga sådana
Glad att det som verkligen var skador är med också
 
Att bara för att elektrikern ska komma "någon gång i lunch/eftermiddag" går jag i frozen mode och får inget gjort.
Kommit hem precis ifrån jobbet och är vrålhungrig men vill inte äta ifall han kommer. Behöver duscha, går inte heller. Borde sätta igång med lite grejer att göra men inte.jag sitter och väntar ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
437
· Visningar
22 021
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp