Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit och elände.
Bror kommer hit för en veckas semesrer. Han är betydligt äldre än jag så varje besök kan bli det sista. Han har något dygns resa

Dammsög gästhuset igår. Nu på morgonen tänkte jag gå in och moppa och bdda.
Men, när man rör förstubron bolmar det upp synnerligen ilskna getingar!
Hunden vrålade till och då såg jag dem.

Hittar ingen svullnad och ingenstans där han ömmar. Hoppas han kunde stryka bort deninnan den hann sticka ordentligt.

Har ringt Nomor och hoppas innerligt att de kan komma innan onsdag lunch.
Elände som sagt :banghead: :banghead: :banghead:
 
Skit och elände.
Bror kommer hit för en veckas semesrer. Han är betydligt äldre än jag så varje besök kan bli det sista. Han har något dygns resa

Dammsög gästhuset igår. Nu på morgonen tänkte jag gå in och moppa och bdda.
Men, när man rör förstubron bolmar det upp synnerligen ilskna getingar!
Hunden vrålade till och då såg jag dem.

Hittar ingen svullnad och ingenstans där han ömmar. Hoppas han kunde stryka bort deninnan den hann sticka ordentligt.

Har ringt Nomor och hoppas innerligt att de kan komma innan onsdag lunch.
Elände som sagt :banghead: :banghead: :banghead:
Kan ta nån dag efter att dom varit där och sanerat innan getingarna dör oxå.
 
Vad var det jag skrev om att det alltid är något krångel då jag ska resa? Vems bil har nu gått sönder? Och semestern ska precis börja, med innbokad resa, och verkstaden har tid efter semestern. :arghh: Jag blir galen. Tror jag ska hålla mig hemma i fortsättningen, och spendera semestern de följande 20 åren med att rensa rabatter och klippa gräs hemma.
 
Oh som lök på all lax så hävdar min skrivare att tonern är slut, vilket är lögn. Det började med att den hävdade paperjam vilket jag inte kunde hitta.

Köpte en ny skrivare bara för att den förra som började bli till åren hävdade exakt samma sak. Så den här är typ ett år gammal. Köpte på nätet men minns inte var? Net on Net? Betalat via klarna?

Ooooorka felsöka. Ooooorka leta kvitto. Samtidigt som jag är beroende av skrivare. :arghh::arghh::arghh:
Är det en laser så öppna o ta ur tonern och skaka den lite o sätt tillbaka den. Brukar funka
 
Jag har fått något slags insektsbett på handflatan av alla ställen och det kliar, bränner och sticker något så INFERNALISKT. Det har pågått i över ett dygn nu och det var så illa att jag inte kunde sova i natt. Efter att ha legat vaken i flera timmar och försökt låta bli att klia gick jag upp och hämtade ett frysblock som jag vilade handen på medan jag försökte somna. fick jag ett par timmars sömn i alla fall. Hydrokortison hjälper inte, antihistamin hjälper inte, inte ens makens receptbelagda steroid-kräm funkade. Eftersom det är just i handflatan kommer jag åt det hela tiden också, vilket gör det ännu svårare att ignorera. Fick be maken skära min mat åt mig vid middagen eftersom jag inte kunde hålla kniven ordentligt. Nu hoppas jag bara på att ett underverk sker så att jag kan få sova lite i natt, men blir det inte så så får jag försöka söka mig till någon slags vårdinstans imorgon. De lär dock bara säga till mig att testa alla saker som jag redan testat...

Hade det varit på något annat ställe på kroppen så hade jag varit orolig för borrelia, för det var ungefär såhär fästingbettet på foten kändes när jag hade det förra året, men det känns helt osannolikt att jag 1) ska ha kunnat få en fästing i handflatan utan att märka det och 2) att den i så fall ska ha kunnat sitta kvar tillräckligt länge för att smitta med något.
 
Jag har fått något slags insektsbett på handflatan av alla ställen och det kliar, bränner och sticker något så INFERNALISKT. Det har pågått i över ett dygn nu och det var så illa att jag inte kunde sova i natt. Efter att ha legat vaken i flera timmar och försökt låta bli att klia gick jag upp och hämtade ett frysblock som jag vilade handen på medan jag försökte somna. fick jag ett par timmars sömn i alla fall. Hydrokortison hjälper inte, antihistamin hjälper inte, inte ens makens receptbelagda steroid-kräm funkade. Eftersom det är just i handflatan kommer jag åt det hela tiden också, vilket gör det ännu svårare att ignorera. Fick be maken skära min mat åt mig vid middagen eftersom jag inte kunde hålla kniven ordentligt. Nu hoppas jag bara på att ett underverk sker så att jag kan få sova lite i natt, men blir det inte så så får jag försöka söka mig till någon slags vårdinstans imorgon. De lär dock bara säga till mig att testa alla saker som jag redan testat...

Hade det varit på något annat ställe på kroppen så hade jag varit orolig för borrelia, för det var ungefär såhär fästingbettet på foten kändes när jag hade det förra året, men det känns helt osannolikt att jag 1) ska ha kunnat få en fästing i handflatan utan att märka det och 2) att den i så fall ska ha kunnat sitta kvar tillräckligt länge för att smitta med något.
Syns det något? Det som påverkar mig ORDENTLIGT är olika typer av bromsbett.
 
Stör mig på folk på mitt kontor... Nu när jag kommer till köket så står det lite disk i hon, och jag gissar därför att diskmaskinen är ren eftersom ingen fyllt på något. Men nej. Latmaskarna har bara ställt disken bredvid och gått därifrån istället för att starta en ny omgång. Vi är så många att vi behöver köra den 2-3 gånger om dagen för att ha koppar och glas åt alla.. Min avdelning har ruttnat på att det bara är vi som sköter den, och nu när vi försöker sluta ta ALLT så blir det kaospanik på en gång:mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
22 420
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 106
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp