Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir tokig. Först får jag inte upp 'skålen' utan får tvätta ur den där den sitter. Sedan kan jag inte sätta fast tratten utan att det svämmar över. Struntar i tratten men vattnet rinner inte undan ordentligt i badkaret när jag sätter på kranen. GRUMP. Nu struntar jag i det och sätter fast sidan eftersom det inte längre svämmar över och så får jag väl stå med fötterna i vattnet. Fattar inte vad jag gör för fel, det här har aldrig hänt förut.
 
Just nu stör jag mig vansinnigt mycket på restauranger som inte lyssnar när jag berättar om mina allergier. En köttbit som skulle serveras med något kryddsmör och någon sås. Jag sa att jag är allergisk mot gluten och mjölkprotein, så att maten behöver vara utan kryddsmöret samt att de skulle dubbelkolla om såsen funkade. Annars bad jag att få aioli till, för det tål jag och det fanns också på menyn.
Jag fick köttbiten med en stor klick kryddsmör på.
"Du sa bara att du inte skulle ha gluten." :banghead:

De fick ta tillbaka den och mitt sällskap hann äta upp sin mat innan jag fick en ny. Köttbiten bestod av 50% fett och senor. Utan att överdriva. Den simmade i någon örtolja, hade inte en enda grönsak/salladsblad och var allmänt tråkig. När servitören skulle ta bort våra tallrikar, frågade han om det var något fel på köttet. Jag tittade på högen av fett och oätbara tuggummibitar och sa att jag "bara" lämnade fett och senor. Det syntes. Kött är kött, tänker jag. Det syns rätt tydligt om det är fett som lämnats.
 
Stör mig på att TDB är dumt i huvudet för mig.

Söker jag på "inom 100km från mig" får jag tävlingar från Sundsvall likväl som Eslöv. Ingen av dem inom 10 mil från varken mig eller varandra.

Och söker jag på 80 cm + ridhäst får jag upp tävlingar med ld-lc-lb för ponny.
 
Att jag har fått extrem tandvärk. Känns som att halva ansiktet ska spricka. Bokat tid på torsdag men får panik av tanken på tandläkare just nu. Har precis bestämt mig för p-piller igen i stället för spiral bara för att jag inte klarar av minsta ingrepp på min kropp just nu. Jag vill inte bli petad, stucken, pillad på mer jag vill läka. Så får jag det här i stället? Nä, fan vad kasst alltså. Känner att jag har tillräckligt på min tallrik just nu. Kommer dessutom bli fullkomligt ruinerad av hundens tandvård den här sommaren så måste jag lägga på min egen. Jag som tandtrådar och floursköljer varje dag 😩

Mvh,
SUR
 
Att mitt internet blev toksegt (!!!!) på kvällarna sen grannarna flyttade in. Jag vet inte hur eller om det hör ihop men det började exakt då och vi är bara tre i huset så lätt att hålla koll. Kan inte ens se serier utan konstant buffrande!!
 
Att mitt internet blev toksegt (!!!!) på kvällarna sen grannarna flyttade in. Jag vet inte hur eller om det hör ihop men det började exakt då och vi är bara tre i huset så lätt att hålla koll. Kan inte ens se serier utan konstant buffrande!!
Borde gå kunna kolla via routern eller något. Se många som är inne på nätet eller hur mycket det drar, om kan vara så någon snyltar på det.
 
Att jag har fått extrem tandvärk. Känns som att halva ansiktet ska spricka. Bokat tid på torsdag men får panik av tanken på tandläkare just nu. Har precis bestämt mig för p-piller igen i stället för spiral bara för att jag inte klarar av minsta ingrepp på min kropp just nu. Jag vill inte bli petad, stucken, pillad på mer jag vill läka. Så får jag det här i stället? Nä, fan vad kasst alltså. Känner att jag har tillräckligt på min tallrik just nu. Kommer dessutom bli fullkomligt ruinerad av hundens tandvård den här sommaren så måste jag lägga på min egen. Jag som tandtrådar och floursköljer varje dag 😩

Mvh,
SUR
Min sprängande tandvärk var att jag gnisslade tänder i sömnen vilket ofta kopplas till stress
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 576
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 107
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp