Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på värmen och torkan. Knasterbrunt överallt, träden tappar löven i skogarna. Inte en tillstymmelse till kantareller…
Dessutom innebär det eldningsförbud (extremt rimligt!) och jag hade tänkt ta med sonen på hans första fricamping i sommar. Men vad är en fricampning utan en lägereld? 😩
#surochbitterochvarm
 
Jag skickade in ett utbetalningskort på nästan 3000 kr förra veckan tillsammans med ett annat utbetalningskort men bra det ena har blivit inbetalt och det går :devil: inte att komma fram! Jag har lyckat hamna i telefonkö en gång, alla andra femtioelva gångerna har det varit fullt i kön så jag ska ringa tillbaka senare. :mad:

Den gången jag kom fram skulle jag bli uppringd, och visst blev jag det, men sen kopplades jag bort innan jag fick prata med någon handläggare och nu går det inte att komma fram igen! :arghh:
 
Jag stör mig på att panelmedlemmar i Almedalen inte alltid har sin partitillhörighet tydligt skyltad under debatterna. Ja utifrån deras åsikter kan man ofta gissa sig till vilket parti de tillhör men det hade varit bra om de hade exempelvis en symbol på tröjan eller något för tydlighetens skull.
 
Jag stör mig på att panelmedlemmar i Almedalen inte alltid har sin partitillhörighet tydligt skyltad under debatterna. Ja utifrån deras åsikter kan man ofta gissa sig till vilket parti de tillhör men det hade varit bra om de hade exempelvis en symbol på tröjan eller något för tydlighetens skull.
Tänker du för alla paneldeltagare, eller de som representerar ett parti?
 
Tänker du för alla paneldeltagare, eller de som representerar ett parti?
Om en paneldeltagare inte representerar ett parti går det förstås inte att slänga på en partisymbol, det hade varit gravt missvisande, men de bör i många fall då istället ha en symbol som visar den organisation de representerar. Så gjorde exempelvis SLU i en presentation/samtal/debatt jag såg, de hade tröjor med SLU loggan på, medan diverse EU-parlamentariker och regionråd och så vidare stod utan partisymboler.
 
Hittat "massor" av rost på bakluckan på min bil. Den lackades om på garanti just pga rost för lite mindre än 2 år sen.... Nu ska verkstan försöka göra en reklamation på arbetet, men varken verkstan eller jag är säkra på att lacka om igen är ett bra val. Känns som den kommer fortsätta rosta. Frågan är då vad det kostar att få en ny-begagnad monterad? Bilen blir 7 i november, inte alls kul.
 
Hittat "massor" av rost på bakluckan på min bil. Den lackades om på garanti just pga rost för lite mindre än 2 år sen.... Nu ska verkstan försöka göra en reklamation på arbetet, men varken verkstan eller jag är säkra på att lacka om igen är ett bra val. Känns som den kommer fortsätta rosta. Frågan är då vad det kostar att få en ny-begagnad monterad? Bilen blir 7 i november, inte alls kul.
Ush så trist.. :( Min bil börjar också rosta lite nu, men den är ju hela 17 år...
 
Stör mig på den alltid så enfaldiga debatten om lupiner som dyker upp på internet denna tid på året.

"Lupinerna sprider sig inte alls och tränger undan andra växter, jag har haft lupiner i min trädgård i 30 år, och de har inte alls spritt sig"

Jahaa du Gun-Britt, så världen är inte större än din trädgård? Och du säger ju själv att du klipper med gräsklipparen runt lupinöarna så att de inte kan sprida sig.

"Men lupinerna som är så vackra, förstår inte varför de måste bort..."

Ja du Kerstin, det går att ha fler tankar i huvudet samtidigt. Jag tycker också att de är vackra, men både förstår och har sett hur de helt kan ta över ett område och tränga ut andra vackra, vilda sommarblommor.

"Lupinerna är ju vackra, till skillnad från maskrosorna, som helt håller på att ta över min rabatt, men dessa kallar man inte invasiva inte"

Nej du, Lars-Åke, bara för att ogräs kan ta över ens rabatter och trädgårdsland så betyder det inte att det är en invasiv art, kanske dags att läsa på lite.

I grannkommunen så finns det ett vägparti där bl.a. fläcknycklar har trivts i diket mellan vägen och cykelbanan, men för varje år så har lupinerna meter för meter krupit närmare från båda hållen, så jag är rädd för att redan nästa år så kan fläcknycklarna vara borta.
 
Stör mig på värmen och torkan. Knasterbrunt överallt, träden tappar löven i skogarna. Inte en tillstymmelse till kantareller…
Dessutom innebär det eldningsförbud (extremt rimligt!) och jag hade tänkt ta med sonen på hans första fricamping i sommar. Men vad är en fricampning utan en lägereld? 😩
#surochbitterochvarm
Här hävs eldningsförbudet idag. Vi har fått såpass med regn sista dygnen. Skönt!
 
Fick mer ont i ryggen pga att jag legat på mage men vet inte hur jag annars ska göra. Nu vände jag underkroppen åt höger så kanske det blir bättre om en stund.

Har en kartong jag behöver packa upp men vet inte var jag ska lägga sakerna.

I hallen står fortfarande gamla sängen, stått där i två veckor nu. Ska försöka få bort den i morn. Tror jag.
 
Hittat "massor" av rost på bakluckan på min bil. Den lackades om på garanti just pga rost för lite mindre än 2 år sen.... Nu ska verkstan försöka göra en reklamation på arbetet, men varken verkstan eller jag är säkra på att lacka om igen är ett bra val. Känns som den kommer fortsätta rosta. Frågan är då vad det kostar att få en ny-begagnad monterad? Bilen blir 7 i november, inte alls kul.
Nyfiken som jag är så måste jag fråga, vad är det för bilmärke?
Tänker införa den på "svarta listan" över tänkbara bilar i en framtid ;) jamenar, efter 7 år (eller 5 år inom garanti) så ska inte en bil börja rosta! :mad:
 
Nyfiken som jag är så måste jag fråga, vad är det för bilmärke?
Tänker införa den på "svarta listan" över tänkbara bilar i en framtid ;) jamenar, efter 7 år (eller 5 år inom garanti) så ska inte en bil börja rosta! :mad:

Oj, då får du nog köpa en cykel. Finns nog inte ett enda bilmärke där ingen bil alls rostat för tidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
22 675
Senast: Kratus
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp