Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte helt glad i att posten hänger paket på lådan :cautious:
Jag ser inte postlådan från huset så det kan hänga där länge

Förra gången fick jag ett sms om att jag fått paket nu hängde där två stycken utan något sms så det var ju tur att jag körde och kollade
Ena paketet var dessutom blött inuti påsen är helt klart inte vattentät :meh:
Jättebra att de levererar men varför fick jag inget sms den här gången?
Gissar att det beror helt på när den som levererar lägger in i systemet att det är levererat.

Har fått sms långt efter att jag hämtat posten (och då även paket) från lådan. Får man inget meddelande, så är det nog inte inlagt/korrekt gjort.
 
Alltså jag får seriöst krupp snart. Min förra telefonräkning dök inte upp så jag betalade in den ändå via hemsidan. Sen dras samma summa lik förbaskat. Jag har då alltså betalat dubbelt. Ringer och kollar upp detta och ska då få tillbaka. Jag är inte van att använda mej av bankkontonummer som så, så det blir fel och inga pengar dyker upp. Ringer idag igen och ordnar så det blir rätt och pengar ska skickas. Nu har dom skickat en jäkla avi, antagligen för att det inte funkade första gången. Så nu måste jag ringa på måndag igen :arghh: dessutom på den där jävla avin står det att det kostar 69kr att lösa in skiten i affären och minst 70 om man går in på banken. Och dessutom så får jag då kontanter och jag vill fan inte ha kontanter. Då måste jag åka till grannkommun för att kunna sätta in pengarna för den där skitbanken vi har här bygger om, fortfarande. Dom skulle ha öppnat igen i början på maj. Ja, jag håller på att gå upp i atomer :arghh:

Som grädde på moset så glömde jag min ölkorv på affären :mad:
Vet inte om de har det längre, men för några år sedan när jag fick utbetalningsavi, så satte jag in pengarna på mitt konto i stället för att ta ut dem. Då var det kostnadsfritt.
 
Vet inte om de har det längre, men för några år sedan när jag fick utbetalningsavi, så satte jag in pengarna på mitt konto i stället för att ta ut dem. Då var det kostnadsfritt.
Det låter ju bra om det fortfarande finns. Hur som så får jag ringa i alla fall så det inte blir dubbelt tillbaka :crazy: Jag hatar verkligen att behöva ringa och prata i telefon och jag hatar när det ska krångla så här. Men jag kan inte klaga på kundservicen i alla fall. Dom har varit väldigt hjälpsamma, det är bara det att det tjorvar till sig.
 
Gissar att det beror helt på när den som levererar lägger in i systemet att det är levererat.

Har fått sms långt efter att jag hämtat posten (och då även paket) från lådan. Får man inget meddelande, så är det nog inte inlagt/korrekt gjort.
Tack och lov var det inget ömtåligt för kartongen som låg i påsen var så blöt så det droppade om den :meh:
Det har inte regnat idag så det måste kommit igår eller till och med i onsdags efter jag kom hem från jobbet
Jaja jag tänker försöka undvika beställa ömtåliga saker

Om någon snor mitt paket när det hänger så där vem är egentligen ansvarig då?
brevlådan står liksom för sig själv framför en fårhage
 
Tack och lov var det inget ömtåligt för kartongen som låg i påsen var så blöt så det droppade om den :meh:
Det har inte regnat idag så det måste kommit igår eller till och med i onsdags efter jag kom hem från jobbet
Jaja jag tänker försöka undvika beställa ömtåliga saker

Om någon snor mitt paket när det hänger så där vem är egentligen ansvarig då?
brevlådan står liksom för sig själv framför en fårhage
När paketet är lämnat är ansvaret ditt om de kan bevisa att de har hängt det på rätt ställe. Det är därför de alltid fotar numera.
 
Alltså jag får seriöst krupp snart. Min förra telefonräkning dök inte upp så jag betalade in den ändå via hemsidan. Sen dras samma summa lik förbaskat. Jag har då alltså betalat dubbelt. Ringer och kollar upp detta och ska då få tillbaka. Jag är inte van att använda mej av bankkontonummer som så, så det blir fel och inga pengar dyker upp. Ringer idag igen och ordnar så det blir rätt och pengar ska skickas. Nu har dom skickat en jäkla avi, antagligen för att det inte funkade första gången. Så nu måste jag ringa på måndag igen :arghh: dessutom på den där jävla avin står det att det kostar 69kr att lösa in skiten i affären och minst 70 om man går in på banken. Och dessutom så får jag då kontanter och jag vill fan inte ha kontanter. Då måste jag åka till grannkommun för att kunna sätta in pengarna för den där skitbanken vi har här bygger om, fortfarande. Dom skulle ha öppnat igen i början på maj. Ja, jag håller på att gå upp i atomer :arghh:

Som grädde på moset så glömde jag min ölkorv på affären :mad:
Kan du få tillgodo som dras på nästa räkning? Det tycker jag är smidigast när något blivit fel.
 
Men de är inte skyldiga att meddela att paketet är levererat till min postlåda?
Det verkar inte som att de är skyldiga något alls tyvärr. Jag skickade tre paket. Alla skulle levereras hem. Inget av dem levererades hem med förevändningen att mottagaren inte var anträffbar. Mottagaren var hemma. Ingen hade ringt på. Inget av dem aviserades heller. När jag reklamerade var de helt oförstående. Att jag hade köpt tjänsten skicka hem kvittade, inga skrymmande paket delas ut. Plötsligt fanns en ny definition av skrymmande som inte står i deras villkor vilket visade sig vara att går inte paketet ner i brevinkastet tas de inte ens med. De ansåg att de hade uppfyllt sina åtaganden. Paketen var ju utlämnande. Att de var det för att mottagaren hade fått veta genom mig att de fanns att hämta och fick numren av mig kvittade. Postmord är ett mycket märkligt företag med en mycket märklig policy. Skickar man tex något begagnat gäller inte deras försäkring heller. Det är alltså helt okej enligt dem att inte utföra tjänsten de får betalt för.
 
Stör mig på att de ska ta Mums-mums ur sortimentet pga bristande lönsamhet.

Jaha. Se till att sälja den då. Det är många, många år sedan jag såg den i nån butik eller mack.
Den har funnits på Rusta fram till nyligen. Sist jag var där fanns de inte längre :cry:
 
Stör mig på att de ska ta Mums-mums ur sortimentet pga bristande lönsamhet.

Jaha. Se till att sälja den då. Det är många, många år sedan jag såg den i nån butik eller mack.

Den har funnits på Rusta fram till nyligen. Sist jag var där fanns de inte längre :cry:

Jag läste häromdagen att det inte är helt 100 att det verkligen kommer att ta bort den, ev kommer den att fortsätta tillverkas i någon annans regi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 168
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp