Då får du nog ta hjälp, tänker jag.Jag har testat, men nix.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då får du nog ta hjälp, tänker jag.Jag har testat, men nix.
Går det inte att skruva ovanifrån?Det sitter mellan vattenlåset och handfatet, precis under proppen. Den enda del jag inte kan skruva bort
Igen rörmokaren är stammis hos oss.. är det inte badkaret så är det handfatet. Fattar inte varför det blir stopp så lätt och ofta!Då får du nog ta hjälp, tänker jag.
Nej. Det finns ingen skruv uppifrånGår det inte att skruva ovanifrån?
Gamla raspiga rör som "allting" fastnar i?Igen rörmokaren är stammis hos oss.. är det inte badkaret så är det handfatet. Fattar inte varför det blir stopp så lätt och ofta!
Det är gjutjärn i stommen. Men det är ju inte där stoppen blirGamla raspiga rör som "allting" fastnar i?
Vårt är helt runt, går inte skruva alls.Vårat ser ut så här och där använder man en insektsnyckel.Visa bifogad fil 123515
Hur ser det ut?Vårt är helt runt, går inte skruva alls.
Men vad säger rörmokaren om stoppen då? Han/hon borde ju ha en teori om varför det blir som det blir?Det är gjutjärn i stommen. Men det är ju inte där stoppen blir
Tvålrester? Kokande vatten, bakpulver och salt?Igen rörmokaren är stammis hos oss.. är det inte badkaret så är det handfatet. Fattar inte varför det blir stopp så lätt och ofta!
Nä, han hade ingen teori blir jag frågade sist.Men vad säger rörmokaren om stoppen då? Han/hon borde ju ha en teori om varför det blir som det blir?
Har testat, funkade inte..Tvålrester? Kokande vatten, bakpulver och salt?
Ungefär som ditt fast runt hål i mittenHur ser det ut?
Det går inte att få bort det underifrån?Ungefär som ditt fast runt hål i mitten
NejDet går inte att få bort det underifrån?
Ekonomiskt sett är det kanske bättre då att byta ut handfatet mot ett nytt, istället för att ringa ut rörmokaren titt som tätt pga stopp?Nä, han hade ingen teori blir jag frågade sist.
Har testat, funkade inte..
Vi har ju löst det själva hittills. Det har varit badkaret de har grejat med.Ekonomiskt sett är det kanske bättre då att byta ut handfatet mot ett nytt, istället för att ringa ut rörmokaren titt som tätt pga stopp?
Som @bettysmatte skriver så är kanske den enklaste metoden att byta bara handfatet så länge...Vi har ju löst det själva hittills. Det har varit badkaret de har grejat med.
Planen var ju att renovera hela badrummet, men det blev alldeles för stort projekt just nu
När jag bytte så vred jag loss den delen som sitter under, som sitter ihop med ovandelen.Det går inte att få bort det underifrån?
Byta porsliner för att avloppsdelen - som man kan ta loss - är kleggig?Ekonomiskt sett är det kanske bättre då att byta ut handfatet mot ett nytt, istället för att ringa ut rörmokaren titt som tätt pga stopp?