Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut som att de första två (av tre..) veckorna av min semester kommer att regna bort, mer eller mindre. En stor andel av det vi planerat är aktiviteter som inte är i närheten av lika kul/mysigt i svalt, regnigt väder. Jag blir faktiskt jätteledsen över det.. Och jag stör mig på att det känns som att jag inte "får" känna så, för att regnet behövs och "klagar en på det så är en korkad" (jag vet mycket väl att och varför regnet behövs), samtidigt som det är helt okej att köpa en massa AC (som enligt bla forskare på SLU är ett problem för klimatet och ökad användning bidrar till ökad värme utomhus..). Och jag stör mig framför allt på att vi blev "tvingade" till just industrisemestern i år - annars hade jag inte stört mig på vädret!

Gnäll gnäll.
 
Det ser ut som att de första två (av tre..) veckorna av min semester kommer att regna bort, mer eller mindre. En stor andel av det vi planerat är aktiviteter som inte är i närheten av lika kul/mysigt i svalt, regnigt väder. Jag blir faktiskt jätteledsen över det.. Och jag stör mig på att det känns som att jag inte "får" känna så, för att regnet behövs och "klagar en på det så är en korkad" (jag vet mycket väl att och varför regnet behövs), samtidigt som det är helt okej att köpa en massa AC (som enligt bla forskare på SLU är ett problem för klimatet och ökad användning bidrar till ökad värme utomhus..). Och jag stör mig framför allt på att vi blev "tvingade" till just industrisemestern i år - annars hade jag inte stört mig på vädret!

Gnäll gnäll.
Helt okej att känna så. Intellektuellt vet man ju att regnet behövs, men visst kan man bli besviken/stressad över att man inte kan göra det man har planerat. Just nu - samtidigt som jag jublar över att gräset växer pga regnet - är jag mindre nöjd över att jag inte kan måla utomhus. Och att prognosen visar regn varje dag. Samtidigt som jag vet att.... 🤪 (om det bara kunde regna på nätterna och vara sol på dagarna!)
 
Det ser ut som att de första två (av tre..) veckorna av min semester kommer att regna bort, mer eller mindre. En stor andel av det vi planerat är aktiviteter som inte är i närheten av lika kul/mysigt i svalt, regnigt väder. Jag blir faktiskt jätteledsen över det.. Och jag stör mig på att det känns som att jag inte "får" känna så, för att regnet behövs och "klagar en på det så är en korkad" (jag vet mycket väl att och varför regnet behövs), samtidigt som det är helt okej att köpa en massa AC (som enligt bla forskare på SLU är ett problem för klimatet och ökad användning bidrar till ökad värme utomhus..). Och jag stör mig framför allt på att vi blev "tvingade" till just industrisemestern i år - annars hade jag inte stört mig på vädret!

Gnäll gnäll.
Klart du får vara ledsen och besviken, det går faktiskt att ha två tankar i huvudet samtidigt :)
 
Jag stör mig på att jag fått världens störtblödning. Som när jag fått missfall, men nu var jag inte gravid. Blev stående i duschen en lång stund pga slutade inte rinna. En stund senare blev jag sittande på toa väldigt länge då det vägrade sluta. Jäkla skit!
Jag som ska sitta i en bil hela dagen imorgon och spendera helgen i Falsterbo. :(
Funderade på att ringa gynakuten, men orkar ändå inte åka dit nu. Det får sluta NU, bestämmer jag!

Jag skulle åkt till gynakuten ändå😬 För säkerhetsskull, det borde inte blöda så!
 
Det lugnade sig lite under natten iaf. 🙈 Det var nära att jag åkte, men nu sitter jag i bilen på väg mot Falsterbo och hoppas att jag slipper fler störtfloder. Hatar mens. :cautious:
Håll lite extra koll på ditt mående och ät & drick ordentligt kommande dagar bara, det kan ju tära en del på kroppen också. Men du har kanske varit med om det förut och vet hur det/du funkar. Jag säger det bara eftersom jag som 19-åring ignorerade problemet och fortsatte med livet som vanligt, vilket slutade med att jag svimmade i en affär och fick åka till akuten där jag blev inlagd och fick blodtransfusion och grejer p.g.a kraftig anemi. Dock var det efter att jag hade haft som du beskriver i 5 dagar, så det var ju på en lite annan nivå. Ta hand om dig!
 
Att de nya fina toalettsitsarna sitter FAST med skruvar och går inte att enkelt ta loss när man vill göra rent. Det är rent omöjligt att komma åt runt alla kanter om man inte kan lyfta loss hela sitsen. Vilken är ett elände. Grrr.......
 
Att de nya fina toalettsitsarna sitter FAST med skruvar och går inte att enkelt ta loss när man vill göra rent. Det är rent omöjligt att komma åt runt alla kanter om man inte kan lyfta loss hela sitsen. Vilken är ett elände. Grrr.......

Såna har vi på vissa toaletter på jobbet, sjukt irriterande!! Tacka vet jag dom där man bara lyfter bort hela sitsen.
 
Inte helt glad i att posten hänger paket på lådan :cautious:
Jag ser inte postlådan från huset så det kan hänga där länge

Förra gången fick jag ett sms om att jag fått paket nu hängde där två stycken utan något sms så det var ju tur att jag körde och kollade
Ena paketet var dessutom blött inuti påsen är helt klart inte vattentät :meh:
Jättebra att de levererar men varför fick jag inget sms den här gången?
 
Flexikoppel är en absolut nödvändighet när man går ut...

... med en katt

Utan flexikoppel kan jag inte styra när hon vill in under bilar och i buskage för att nästa ögonblick behöva längd så hon kan röra på sig fritt. Eller försöker kränga sig ur selen (som ska vara rymningssäker). Genom att korta kopplet snabbt och sedan skynda sig att gå bakom henne när hon börjar backa, kan jag förhindra rymningen effektivt.
 
Helt okej att känna så. Intellektuellt vet man ju att regnet behövs, men visst kan man bli besviken/stressad över att man inte kan göra det man har planerat. Just nu - samtidigt som jag jublar över att gräset växer pga regnet - är jag mindre nöjd över att jag inte kan måla utomhus. Och att prognosen visar regn varje dag. Samtidigt som jag vet att.... 🤪 (om det bara kunde regna på nätterna och vara sol på dagarna!)
Jag vill faktiskt ha lite mer sol och värme igen jag med. Känns inte riktigt okej med 17-18 grader och regn var och varannan dag. Skulle vilja ha lite lagom värme och blandat med regn lite då och då. Inte så varmt som det var förut men cirka 24-25 grader max. Det behöver inte va antingen eller.
 
Att just vissa gräsklippare behöver jobba just mellan 17.00 och 19.00 varje fredag och lördag kväll. Våran har semester fredag och lördag kväll kan inte andra stackars klippare få det fredag och lördag. Alltså det är varje fredag och lördag. Pensionärer som äger klipparen med.

Idag stannade husse och käkade körsbär dessutom.......
 
Att just vissa gräsklippare behöver jobba just mellan 17.00 och 19.00 varje fredag och lördag kväll. Våran har semester fredag och lördag kväll kan inte andra stackars klippare få det fredag och lördag. Alltså det är varje fredag och lördag. Pensionärer som äger klipparen med.

Idag stannade husse och käkade körsbär dessutom.......
Sedan fick gräsklipparen rast 1 h 30 min och började 19.45...............




Alltså är man pensionär kan man typ klippa när som helst....
 
Alltså jag får seriöst krupp snart. Min förra telefonräkning dök inte upp så jag betalade in den ändå via hemsidan. Sen dras samma summa lik förbaskat. Jag har då alltså betalat dubbelt. Ringer och kollar upp detta och ska då få tillbaka. Jag är inte van att använda mej av bankkontonummer som så, så det blir fel och inga pengar dyker upp. Ringer idag igen och ordnar så det blir rätt och pengar ska skickas. Nu har dom skickat en jäkla avi, antagligen för att det inte funkade första gången. Så nu måste jag ringa på måndag igen :arghh: dessutom på den där jävla avin står det att det kostar 69kr att lösa in skiten i affären och minst 70 om man går in på banken. Och dessutom så får jag då kontanter och jag vill fan inte ha kontanter. Då måste jag åka till grannkommun för att kunna sätta in pengarna för den där skitbanken vi har här bygger om, fortfarande. Dom skulle ha öppnat igen i början på maj. Ja, jag håller på att gå upp i atomer :arghh:

Som grädde på moset så glömde jag min ölkorv på affären :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 168
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp