Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hatar det. För mig finns det bara två alternativ. Inga pengar eller pengar. Sådana uttryck tycker jag är hånfullt mot de som inga pengar har.

Fast för mig är "inte ha råd" och "inte ha pengar" inte samma sak. Jag kan ha pengar på mitt konto, men eftersom jag vet att de är öronmärkta till t.ex. räkningar och oförutsedda utgifter så kan det ändå betyda att jag inte har råd med vad det nu är för något 🙂
skulle jag säga att jag inte har pengar så det skulle för mig kännas som ett hån mot de som verkligen inte har det.
Och visst kan man säga som @_Elly_ om man vill vara extra tydlig, men i vissa fall så orkar ellet vill åtminstone inte jag förklara desto mer.
 
Fast för mig är "inte ha råd" och "inte ha pengar" inte samma sak. Jag kan ha pengar på mitt konto, men eftersom jag vet att de är öronmärkta till t.ex. räkningar och oförutsedda utgifter så kan det ändå betyda att jag inte har råd med vad det nu är för något 🙂
skulle jag säga att jag inte har pengar så det skulle för mig kännas som ett hån mot de som verkligen inte har det.
Och visst kan man säga som @_Elly_ om man vill vara extra tydlig, men i vissa fall så orkar ellet vill åtminstone inte jag förklara desto mer.
Precis så.
 
Jag stör mig på att min Helsingforsresa och hotellbokning krockar med att Joe Biden kommer hit i morgon. Utanför hotellet är det avspärrningar och fullt med poliser, i luften är det flera helikoptrar. Saker vi planerat att göra är stängda och det är ett jäkla oväsen 😟
 
Hatar det. För mig finns det bara två alternativ. Inga pengar eller pengar. Sådana uttryck tycker jag är hånfullt mot de som inga pengar har.
Jag håller med dig. "Jag kan inte lägga pengar på det" (just nu eller aldrig) är bättre att säga.

Det är irriterande när ord/uttryck ges andra betydelser än de gängse och det blir så lätt onödiga missförstånd. Dessutom kan det som i det här läget uppfattas hånfullt/nedlåtande mot den som faktiskt inte har råd på riktigt enligt uttryckets definition.
 
Stör mig också på flexi-koppel, och blir alltid lika rädd när jag ser stora hundar komma gåendes med det, framförallt när det är tydligt att ägaren har noll koll. Går ju liksom inte att greppa någonstans om något händer!
Nej flexi ska precis som allt annat användas på rätt plats och på rätt sätt. Inte inte låta hunden springa hur som helst där det finns folk. Använder man flexi där det finns/man möter folk gör man som alltid, hunden vid sidan tätt intill. Flexi ser jag på samma sätt som att hunden går lös men med extra säkerhet. Självklart går man inte med hunden lös bland folk. Det är normalt sunt förnuft.
 
Jag stör mig på att min Helsingforsresa och hotellbokning krockar med att Joe Biden kommer hit i morgon. Utanför hotellet är det avspärrningar och fullt med poliser, i luften är det flera helikoptrar. Saker vi planerat att göra är stängda och det är ett jäkla oväsen 😟
Jag är egentligen mycket förvånad att jag inte råkat boka min resa till precis i dag, utan en vecka senare. :) Det hade varit mycket typiskt för mig att vara tvungen att försöka ta mig genom ett avspärrat Helsingfors till färjterminal.
 
Jag är egentligen mycket förvånad att jag inte råkat boka min resa till precis i dag, utan en vecka senare. :) Det hade varit mycket typiskt för mig att vara tvungen att försöka ta mig genom ett avspärrat Helsingfors till färjterminal.
Min kompis hamnade på fel sida en avspärrning och fick vänta närmare en timme för att komma tillbaka till hotellet. Själv har jag klarat mig hittills, bara fått ta ett gäng omvägar. Är tacksam över mitt goda lokalsinne!
 
Jag stör mig på att jag fått världens störtblödning. Som när jag fått missfall, men nu var jag inte gravid. Blev stående i duschen en lång stund pga slutade inte rinna. En stund senare blev jag sittande på toa väldigt länge då det vägrade sluta. Jäkla skit!
Jag som ska sitta i en bil hela dagen imorgon och spendera helgen i Falsterbo. :(
Funderade på att ringa gynakuten, men orkar ändå inte åka dit nu. Det får sluta NU, bestämmer jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp