Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sitter mellan vattenlåset och handfatet, precis under proppen. Den enda del jag inte kan skruva bort :cautious:
Jag har löst liknande genom att tejpa änden på röret och hälla i kokande vatten som får stå ett tag. En bra silvertejp i några lager. Minns inte om jag hade diskmedel eller något i också. Blandning av hår och fett som fångar upp allt annat som lossnade när den blev varm.
 
Byta porsliner för att avloppsdelen - som man kan ta loss - är kleggig?
Fast både @sthu och rörmokaren har ju problem med existerande handfat? Något måste det ju vara som är tokigt om det stoppar om och om igen utan vettig förklaring. Att ta ut en rörmokare för minsta lilla brukar ju gå på runt tusenlappen, så det känns ju inte som ett smart alternativ att hålla på med i längden.
 
Fast både @sthu och rörmokaren har ju problem med existerande handfat? Något måste det ju vara som är tokigt om det stoppar om och om igen utan vettig förklaring. Att ta ut en rörmokare för minsta lilla brukar ju gå på runt tusenlappen, så det känns ju inte som ett smart alternativ att hålla på med i längden.
Min rörmokare är billig. Sist tog han inte betalt alls. Men det känns ju dumt..
 
Jag fattar inte vilken del?
Om du tittar på undersiddan av handfatet så gör det finnas en plast (?)grej som ansluter röret till porslinet? Skuva där
...bortse från att det är ostädat... Och ifall ditt inte alls ser ut sådär
20230715_124036.jpg
 
Trist, för den.är troligen lösningen på dina problem.
Men...plygrip är inte bästa verktyget tror jag. En stor skiftnyckel eller rörtång?
16894195974642304344760426427487.jpg


Den översta biten sitter stenhårt. Den går inte rubba alls.

Jag äger ingen så stor skiftnyckel eller rörtång.
 
Alltså jag får seriöst krupp snart. Min förra telefonräkning dök inte upp så jag betalade in den ändå via hemsidan. Sen dras samma summa lik förbaskat. Jag har då alltså betalat dubbelt. Ringer och kollar upp detta och ska då få tillbaka. Jag är inte van att använda mej av bankkontonummer som så, så det blir fel och inga pengar dyker upp. Ringer idag igen och ordnar så det blir rätt och pengar ska skickas. Nu har dom skickat en jäkla avi, antagligen för att det inte funkade första gången. Så nu måste jag ringa på måndag igen :arghh: dessutom på den där jävla avin står det att det kostar 69kr att lösa in skiten i affären och minst 70 om man går in på banken. Och dessutom så får jag då kontanter och jag vill fan inte ha kontanter. Då måste jag åka till grannkommun för att kunna sätta in pengarna för den där skitbanken vi har här bygger om, fortfarande. Dom skulle ha öppnat igen i början på maj. Ja, jag håller på att gå upp i atomer :arghh:

Som grädde på moset så glömde jag min ölkorv på affären :mad:
Kolla om du kan lösa in avin digitalt på internetbanken. Tror det ska gå med vissa avier iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp