Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig något alldeles monumentalt på en kompis som avslutar alla meddelanden med tre punkter. Oavsett vad ärendet gäller.

"Ska vi ses på lördag..."

"Det passar bra att du lånar släpet..."

"Jag har fått löneförhöjning..."

Jag har försökt fråga vad som menas med de tre punkterna men aldrig fått något svar.
Och sen finns det folk som gör samma med kommatecken,,,galet.
 
Kan inte ha fönstret öppet pga uteservering och en massa människor som pratar högt och röker (de får inte röka på uteserveringen men de får röka vid mitt fönster :rage: ).

Fick två brev idag, ett från USA, poststämplat 27/6 så det tog alltså 8 vardagar att komma från en annan världsdel.
Det andra skickades inom staden jag bor i och är stämplat 21/6 så det tog 11 vardagar att komma från en stadsdel till en annan. :cautious:
 
Jag gissar på hur långt som helst = allt över en km?
Jag gissar ”jag anpassar inte mina promenaders längd för att undvika få ont”. Det vore mycket rimligare än ”jag går så som Forrest Gump sprang och lite till”. Och det vore ett informativt svar huruvida en skada begränsar gångsträcka eller inte (oavsett om en skulle vilja gå 1000 eller 20000 steg om dagen).
 
Alltså, jag utgår från att det finns någon form av rationellt skäl till detta men jag blir vansinnig över den nya förpackningen till en av mina mediciner. Burken är 7 cm hög, ca 5 cm i omkrets och själva pillren upptar inte ens en cm eller hela botten. Bilden visar en nyöppnad burk. Burken kommer dessutom i en kartong som är 8 cm hög och 6 cm bred... Sådant j-a slöseri :rage:
 

Bifogade filer

  • Bildburk.jpg
    Bildburk.jpg
    162,2 KB · Visningar: 98
Alltså, jag utgår från att det finns någon form av rationellt skäl till detta men jag blir vansinnig över den nya förpackningen till en av mina mediciner. Burken är 7 cm hög, ca 5 cm i omkrets och själva pillren upptar inte ens en cm eller hela botten. Bilden visar en nyöppnad burk. Burken kommer dessutom i en kartong som är 8 cm hög och 6 cm bred... Sådant j-a slöseri :rage:
Förhoppningsvis så finns medicinen även i större mängd så dom helt enkelt har samma storlek på burken till alla.
 
Alltså sommar är verkligen inte min favoritårstid att ha häst på :down: Min häst har i år varit fullständigt sönderbiten på huvud, hals och en del andra ställen där inte täcken och huvor täcker. Jag tar in henne varje dag för att hon ska slippa insekterna och komma av gräset. Nu har det läkt bra sista veckan när det har regnat, men. Ett jävla men, ett av betten sitter precis framför sadelgjorden och naturligtvis har jag missat det och nu är det skavsår :arghh: jag hatar den här förbannade årstiden. Dessutom är jag allergisk och mår dåligt av värme. Allt känns bara stressigt och jag är hela tiden jättetrött av allergi och allergimedicin :sleep:

Så där, då har jag fått gnälla av mej lite igen
 
Jag får spunk. Varje gång jag går in på FB appen på min platta är det reklam, reklam, rekommenderade inlägg, reklam, reklam, rekommenderade inlägg. Och jag har tur så kommer inlägg av folk jag följer och grupper jag är medlem av upp i floden.

Finns det något sätt att bli av med eländet? Har inte problemet på datorn där jag loggar in på Chrome.
 
Stör mig så förbannat mycket på mitt ex som väntar nästan två månader med att säga vad han tycker jag borde göra innan jag skruvar upp ledstänger i trappan och istället väntar tills jag håller på att borra för plugg.
Stör mig så innerligt på att han kan göra mig så jävla arg och ledsen och på att den jäkla pluggen inte fäster. Jag vet att jag är händig men jag kan inte tänka eller jobba när han hänger runt och hävdar att han "bara vill hjälpa". :banghead:

Han flyttar om en vecka, sen är huset bara mitt. Jag önskar att det var idag.
 
Jag får spunk. Varje gång jag går in på FB appen på min platta är det reklam, reklam, rekommenderade inlägg, reklam, reklam, rekommenderade inlägg. Och jag har tur så kommer inlägg av folk jag följer och grupper jag är medlem av upp i floden.

Finns det något sätt att bli av med eländet? Har inte problemet på datorn där jag loggar in på Chrome.
Är nog appen som är problemet. Jag använder inte appen utan kör med webbläsare och det är inte så mycket skräp som kommer upp i flödet då.
 
Att skruva in och sedan ut skruven på kattfontänen fungerade inte. Så nu måste jag beställa en ny och svenska kronan har störtdykt jämfört med pound sterling :banghead:

Måste gå till affären och handla men känner mig yr på samma sätt som när jag hamnade på sjukhus för några år sedan och behövde stapla hem med taxi i höstas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 755
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp