Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värdelöst formulerade påståenden i formulär!
Det fanns liksom ingenting mellan
"Smärtan hindrar mig från att gå mer än 1 km"
och
"Smärtan hindrar mig inte från att gå hur långt som helst."

Jag kan helt klart gå mer än 1 km, men definitivt inte "hur långt som helst" och det gör helt klart mer ont om jag går "för långt".

Ja, de formulär man skulle fylla i tidigare på vår arbetshälsogranskning var upplagda lite så att när de frågade om alkoholvanor var alternativen i princip att man typ endera var alkoholist eller nykterist 🙄
 
Värdelöst formulerade påståenden i formulär!
Det fanns liksom ingenting mellan
"Smärtan hindrar mig från att gå mer än 1 km"
och
"Smärtan hindrar mig inte från att gå hur långt som helst."

Jag kan helt klart gå mer än 1 km, men definitivt inte "hur långt som helst" och det gör helt klart mer ont om jag går "för långt".
Jag slår vad om att i de flesta fall där "inte" ingår i en fråga eller påstående, så missförstår en stor del frågan. Kanske ibland också frågeställaren.
Jag var en gång på en utbildning på jobbet där vi som något slags teambuilding grej skulle dela oss i grupper enligt våra svar på frågor, och sedan berätta om eller argumentera för svaret. Och varje gång frågan innehöll "inte" så var där några som hamnat fel och berättade varför den hade hund, i gruppen som inte hade hund, eller liknande. 🙄
 
Att mitt ex alltid skriver två frågetecken i sina sms nu för tiden. Typ ”När kommer ni ikväll??” Känner hur jag blir provocerad varje gång 😅
Min dotter skickar först ett meddelande med själva frågan, och genast efteråt ett annat med 2 frågetecken. Först trodde jag att jag missat första meddelandet och hon nu irriterad försöker få svar, men det är visst inte så, utan bara någon grej.

Typ:
Kan du köpa bananer

??
 
Min dotter skickar först ett meddelande med själva frågan, och genast efteråt ett annat med 2 frågetecken. Först trodde jag att jag missat första meddelandet och hon nu irriterad försöker få svar, men det är visst inte så, utan bara någon grej.

Typ:
Kan du köpa bananer

??

Som varandes dinosaurie vad gäller kommunikation hade jag blivit EXTREMT provocerad av något sådant :D
 
Att mitt ex alltid skriver två frågetecken i sina sms nu för tiden. Typ ”När kommer ni ikväll??” Känner hur jag blir provocerad varje gång 😅

Sir Terry går definitivt att applicera på frågetecken också:

"And all those exclamation marks, you notice? Five? A sure sign of someone who wears his underpants on his head."

:D


Stilistiskt är det okej att ibland använda tre på rad för att ge emfas (men ytterst sparsamt). Två? Ser instabilt ut. Fler än tre? Då kommer vi tillbaka till det där med att bära underkläderna på huvudet ;)

Edit: Jag är kanske inte HEELT seriös ovan... det är snart TGIF 🎉

Edit 2: Men jag är inte helt oseriös heller... :cautious:
 
Att jag nostalgilyssnar på Marian Keyes (familjen Walsh först) men trots de goda nyheterna att en bok fått uppföljning efter 20 år är jag lite störd över att inte hela serien är inläst på svenska. Det saknas EN bok. Den första :jawdrop: Finns på engelska så får väl lyssna mer aktivt och turligt nog rätt fristående men störigt!

För mig som behöver skriver ner det hehe:
Inte fullt så utdaterade värderingar i böckerna som jag skulle gissat efter läst vissa recensioner på Storytel, lite men också att användande av diverse nedsättande ord om folks kroppar/annat kommer från deras uppfostran vilket känns som en viktig del i deras historia. Tuffa ämnen beskrivna med humor.
 
Försäkringskassan ringde och korsförhörde mig om mina arbeten. Dvs jag har tagit åt mig att guida. Typ ett par tillfällen i månaden à 1,5 h varje gång, Det är viktigt att jag itne jobbar meer än högst 5h per vecka. Jag hävdade att jag inte kommer orka jobba 5 timmar under en vecka.
De kommer att följa upp vart tredje år. Jag fnissade lite och sa att det trodde jag inte en sekund på eftersom jag om tre år är ålderspensionär. Hon bad om ursäkt.

Nyss ringde hon igen och hade sett att jag uppgivit att jag har styrelseuppdrag i en förening. Påpekade återigen att det inte fick överstiga 5 timmar i veckan. Även ideellt arbete räknas som "arbete" nämligen. Fick redogöra för hur många minuter det tar att ta emot samtal om bokning av huset och skriva in det i kalendern.

Stackars människa. Hon har ett jobb att utföra men det blir rätt löjligt till slut.
 
Min dotter skickar först ett meddelande med själva frågan, och genast efteråt ett annat med 2 frågetecken. Först trodde jag att jag missat första meddelandet och hon nu irriterad försöker få svar, men det är visst inte så, utan bara någon grej.

Typ:
Kan du köpa bananer

??
Det är inte en emoji som inte går fram då?
Så har det kunnat bli för mig under någon uppdatering.
 
Som varandes dinosaurie vad gäller kommunikation hade jag blivit EXTREMT provocerad av något sådant :D
Jag stör mig något alldeles monumentalt på en kompis som avslutar alla meddelanden med tre punkter. Oavsett vad ärendet gäller.

"Ska vi ses på lördag..."

"Det passar bra att du lånar släpet..."

"Jag har fått löneförhöjning..."

Jag har försökt fråga vad som menas med de tre punkterna men aldrig fått något svar.
 
Jag stör mig något alldeles monumentalt på en kompis som avslutar alla meddelanden med tre punkter. Oavsett vad ärendet gäller.

"Ska vi ses på lördag..."

"Det passar bra att du lånar släpet..."

"Jag har fått löneförhöjning..."

Jag har försökt fråga vad som menas med de tre punkterna men aldrig fått något svar.
Men ja! Mycket irriterande. Känns så drygt.
 
Jag stör mig något alldeles monumentalt på en kompis som avslutar alla meddelanden med tre punkter. Oavsett vad ärendet gäller.

"Ska vi ses på lördag..."

"Det passar bra att du lånar släpet..."

"Jag har fått löneförhöjning..."

Jag har försökt fråga vad som menas med de tre punkterna men aldrig fått något svar.
Me too😪jag blir helt orimligt irriterad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 752
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 152
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp