Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnat in bilen för att laga AC. Visade sig vara orimligt dyrt (upp mot 30'), så hädanefter har min bil ingen AC. 😑 Får ta sambons mer obekväma bil på semester helt enkelt. 🤷
Är mer och mer glad över att jag köpte till Trygghetspaketet när jag köpte bilen.
Ska lämna in för koll av ACn nästa vecka och det kostar 0kr. Kommer även behöva lämna in för kolla av framvagnen, även den går på Trygghetspaketet.
 
Stör mig på min ekonomi-noja.
Har "sjukpension" fr.o.m. 1 juli. Antog först att det innebar att jag skulle få min första utbetalning i juli.
Nu har det börjat gnaga en misstanke att jag får julipengar först i augusti. Dvs att det blir ett glapp nu på 1½ månad? Eftersom jag länge levt ur hand i mun är det inget jag fixar.

Gah. FK har inga besked under kommande utbetalningar heller.

Antagligen löser det sig. Det har det alltid gjort hittills i livet. Men nattsömnen är påverkad :banghead:
De brukar fortsätta betala ut sjukpenning som vanligt fram till man får sjukersättning. Tror inte jag fått något glapp i utbetalningarna.
Har i dagsläget 50% sjukersättning.

Edit: såg nu att du redan pratat med dom :)
 
Fick brev igår om grej på sjukhuset. Står såhär i bokningen "Vi vill att du själv kontaktar oss snarast för att boka in en tid".
Ringde tidsbokningstelefonen (angiven i brevet), väljer "tidsbokning" och ska bli uppringd.
Blir uppringd av en jätteglad kvinna "du hade ringt oss?", Ja - jag ringde för att boka en tid enligt instruktion i brevet jag fick igår.
"Jag kan inte boka in någon tid men jag tar uppgifterna och lämnar till min kollega - när vill du komma?".

Jaha? Vad fick jag för tid nu då? ringer de upp igen eller kommer det en kallelse på föreslagen tid?
 
Är mer och mer glad över att jag köpte till Trygghetspaketet när jag köpte bilen.
Ska lämna in för koll av ACn nästa vecka och det kostar 0kr. Kommer även behöva lämna in för kolla av framvagnen, även den går på Trygghetspaketet.
Bilen är inte jätteny, köpt på auktion. Hade en försäkring som täckte allt första året, så det var synd att AC inte gick sönder då. Växellådan gjorde det, så den kostade 0 kr att få totalrenoverad. 😊
 
Bilen är inte jätteny, köpt på auktion. Hade en försäkring som täckte allt första året, så det var synd att AC inte gick sönder då. Växellådan gjorde det, så den kostade 0 kr att få totalrenoverad. 😊
Kolla om det finns en ren AC-firma i närheten, och hur mycket dem vill ha. Så gjorde vi med en bil vi hade, och AC-firman ville ha en tredjedel av priset mot märkesverkstadens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 631
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp